KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Slovensko upustilo od stavby části D1 v rámci projektu PPP

Slovensko upustilo od stavby části D1 v rámci projektu PPP

Publikováno: 2.9.2010, Aktualizováno: 7.9.2010 11:35
Rubrika: 2010

Zhruba 75 kilometrů dálnice D1 na severu Slovenska nebude stavět již vybrané soukromé konsorcium v rámci projektu spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP). Ministerstvo dopravy se rozhodlo od záměru upustit, řekl dnes novinářům ministr dopravy Ján Figeľ. Pět úseků silnice by se mělo stavět za státní peníze v kombinaci s eurofondy a v některých případech se budou zvažovat i nové projekty PPP, dodal ministr.

Stavbu desítek chybějících kilometrů D1 v Prešovském a Žilinském kraji svěřilo předešlé vedení ministerstva sdružení kolem francouzské společnosti Bouygues. Termín finančního uzavření dohody se však několikrát odkládal a naposledy byl stanoven na 30. srpna.

"Ani do tohoto stanoveného termínu nebyla ze strany koncesionáře dodána finální finanční uzávěrka. Rozhodl jsem se, že dál už tento proces nebudu prodlužovat," řekl Figeľ a dodal, že koncesní smlouva posledního srpna zanikla. Stát podle ministra uhradí konsorciu vynaložené náklady a má i zájem o převzetí projektové dokumentace. Sdružení firem si podle něj neplánuje nárokovat za odstoupení od smlouvy sankce.

Celkově měl stát za postavení a provozování částí D1 zaplatit koncesionáři během 30 let více než devět miliard eur (223 miliard Kč). Figeľ chtěl se sdružením dohodnout výhodnější finanční podmínky.

Předešlá vláda Roberta Fica chtěla urychlit výstavbu D1 dvojicí projektů PPP, nová vláda Ivety Radičové je však zastavila a nechala analyzovat. Strany nynější vládní koalice minulému kabinetu vytýkaly předražené stavby dálnic a pro stát nepříznivé podmínky uzavřených projektů PPP.

Kontrakt se sdružením firem, mezi nimiž jsou i slovenské stavební společnosti Doprastav a Váhostav, ministerstvo uzavřelo ještě na jaře 2009. V pořadí druhý z trojice naplánovaných projektů PPP se nemohl naplno rozběhnout kvůli výhradám Bruselu, které se týkaly vlivu stavby na životní prostředí. Stavební práce oddálilo i omezení přístupu k bankovním úvěrům po vypuknutí globální finanční krize.

Na Slovensku se zatím podařilo plně rozjet jen jeden projekt PPP. S výstavbou zhruba 50 kilometrů rychlostní silnice R1 z Nitry do Banské Bystrice začalo konsorcium Granvia. Soukromý kapitál měl být využit i ve výstavbě technicky náročných úseků D1 s tunely v okolí Žiliny.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice