KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Slovenská stavba roku 2008: Tunel Sitina na D2 exceloval

Slovenská stavba roku 2008: Tunel Sitina na D2 exceloval

Publikováno: 7.7.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:44
Rubrika: Aktuality

Hned tři ocenění získal úsek dálnice D2 Lamačská cesta – Staré Grunty v Bratislavě v soutěži Stavba roku 2008. Ve 14. ročníku této soutěže obdržela stavba kromě Hlavní ceny i Cenu primátora hlavního města SR Bratislavy a Cenu Slovenské komory stavebních inženýrů za nejlepší projektové řešení stavebního díla. Oceněný úsek, jehož součástí je i tunel Sitina, vybudovalo sdružení dodavatelů JV Taisei a Skanska od září 2003 do dubna 2007.

„Jsem rád, že společnost Skanska BS mohla zúročit svoje zahraniční zkušenosti při stavbě tunelů konečně i doma, na Slovensku. Věřím, že jsme tímto projektem pomohli jak motoristům, tak životnímu prostředí v této lokalitě,“ řekl při předání cen Miroslav Beka, generální ředitel společnosti Skanska BS.


Tunel Sitina - jižní portály

Největší objem prací na oceněné stavbě – více než polovina – připadl na budování unikátního tunelu Sitina. Ze 3,3 kilometru dlouhého dálničního úseku tunelem prochází celých 1,4 km. Tunel má dva tubusy vedoucí mělce pod povrchem, jejichž proražení zabralo 17 měsíců. V tunelu je podélné větrání, pět únikových východů a v každém tubusu tři nouzové zálivy. Na každých 180 metrů připadá jeden výklenek SOS, na každých 80 metrů hydrant. Součástí stavby je 10 mostních objektů a také nový vstup do ZOO vedoucí od ulice Staré grunty. Původní vstup do zahrady se totiž křížil s plánovanou trasou úseku.

Projektová příprava úseku dálnice D2 Lamačská cesta – Staré Grunty Bratislava byla zahájena roku 1995. Základní kámen byl položen o osm let později. Stavební část prací byla ukončena v listopadu 2005 a tunel byl slavnostně otevřen v červnu loňského roku. Prvním automobilem, který jím projel, byl monopost formule 1 pilotovaný Davidem Coulthardem.

Základné údaje:
Lokalita: D2 Lamačská cesta – Staré Grunty Bratislava
Investor: Národná diaľničná spoločnosť, a.s., Bratislava
Hlavní dodavatel: JV Taisei – Skanska
Subdodavatel: Skanska BS, a. s., Prievidza
Stavební dozor: Stredisko výstavby diaľnic, Bratislava
Projektant: Dopravoprojekt, a. s., Bratislava
Doba výstavby stavební části: září 2003 až listopad 2005

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice