KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce

Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce

Publikováno: 24.2.2015
Rubrika: 2015

Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila projekt dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech předala tamnímu dopravnímu podniku poslední ze série 31 moderních vozidel ForCity Classic. 

„Dodávku jsme splnili v termínu, část tramvají jsme během projektu dodali dokonce v předstihu oproti stanoveným podmínkám. Cestující se mohli poprvé našimi tramvajemi svézt před více než rokem, v lednu roku 2014, kdy v ulicích maďarského města začalo sloužit první nové vozidlo. Aktuálně již dopravce provozuje většinu z dodaných tramvají, ty poslední se v nejbližší době dostanou do ostrého provozu,“ uvedl manažer projektu Václav Trkovský ze Škody Transportation. Podle něj má Škodovka na své tramvaje pozitivní reference - zákazník ocenil nejen včasnost dodávek, technickou úroveň vozidel, ale například i nízké náklady na spotřebu elektrické energie.

„Kontrakt na dodávku jednatřiceti nízkopodlažních tramvají za téměř dvě miliardy korun byl uzavřen na začátku roku 2012. Zahrnuje také opci na desetiletý full-servis za 175 milionů. Kromě moderních tramvají pro Miskolc, jsme loni v konsorciu s polskou firmou Solaris uzavřeli kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti za 1,7 miliardy korun. Trolejbusy jsme dodali také do Debrecínu nebo Szegedu a v Budapešti jsme se rovněž podíleli na dodávce metra. V  posledních letech jsme tedy v Maďarsku velice úspěšní. Celková hodnota uzavřených kontraktů v této zemi přesahuje pět miliard a i do budoucnosti zde je velký potenciál pro naše produkty,“ říká Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation.

Tramvaje ForCity Classic absolvovaly během ročního působení náročné klimatické podmínky. Přes léto panují v maďarském městě teploty přes 40 stupňů. „Cestující přivítali vysoký komfort tramvají včetně klimatizace,“ popisuje zkušenosti z provozu Václav Trkovský. Nyní prochází tramvaje ostrou zkouškou své první zimy.

„Škoda Transportation bude v Miskolci zajišťovat rovněž full servis svých vozidel. Technická péče o tramvaje je tedy plně v naší kompetenci,“ doplňuje Trkovský. Díky dodávce škodováckých vozidel je vozový park tramvají Miskolce v současné době asi nejmodernější v Maďarsku. Flotila nových vozidel totiž nahradila drtivou většinu několik desítek let starých tramvají, které dosud cestujícím sloužily.

Moderní plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic Miskolc vychází z osvědčených konstrukčních řešení. Je obousměrná pětičlánková se třemi pevnými podvozky, z nichž dva krajní jsou hnané a prostřední běžný. S šířkou 2,65 metru je to nejširší vůz, který Škoda Transportation vyrobila. Při konstrukci vozidla výrobce byl kladen důraz na minimalizaci hmotnosti, instalaci úsporných agregátů a osvědčených komponent, s cílem minimalizovat provozní náklady vozidla. Do tramvaje se vejde více než 300 cestujících, kteří se mohou těšit na klimatizovaný vůz a moderní informační systém včetně LCD obrazovek. Samozřejmostí je i dostatek prostoru pro kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí.Kromě technologických výhod nabízí tramvaj i zajímavý moderní design. Barevný motiv zelených květin na bílém podkladu vybírali v anketě obyvatelé Miskolce.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Tramvaj ForCity Classic Miskolc (zdroj: Škoda Transportation)Tramvaj ForCity Classic Miskolc (zdroj: Škoda Transportation)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiálHuť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál (36x)
Ostravská huť představila jeden ze svých vedlejších produktů. Vysokopecní struska vzniká jako odpad při výrobě surového ...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (25x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...
Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského MiskolceŠkoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce (23x)
Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila projekt dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech př...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice