KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Silniční obchvat občanům Bělotína usnadní život

Silniční obchvat občanům Bělotína usnadní život

Publikováno: 14.10.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:43
Rubrika: Zajímavosti

V prvních dnech srpna byla otevřena stavba zhruba dvoukilometrového úseku rychlostní silnice R48 tvořícího obchvat obce Bělotín na Přerovsku a mimoúrovňové napojení na stávající silnice I/47 a I/48 v délce přes jeden kilometr. Součástí projektu, který výrazně ulehčí místním obyvatelům od tranzitní dopravy, urychlí spojení na sever Moravy a přispěje k bezpečnosti silničního provozu, je také 580 m dlouhá estakáda. Stavbu v hodnotě 1,2 miliardy Kč realizovalo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS. Investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic České republiky, fi nanční prostředky poskytly evropský fond ISPA a Státní fond dopravní infrastruktury.

Zemní práce na násypech hlavní trasy komunikace a mostech začaly v polovině roku 2004, po předsypání zemních těles a násypů v prostoru podpor obou mostů a estakády proběhla jejich konsolidace, která byla ověřována monitorováním pod jednotlivými násypy.
Po vybudování založení podpor estakády a vybetonování 26 železobetonových monolitických podpěr byla ocelová nosná konstrukce estakády kompletována dvěma způsoby. Mezi podporami 1–6 byla kompletace realizována postupným svařováním ocelové konstrukce ze země, do prostoru podpor 7–15 byla ocelová konstrukce svařována na montážní plošině umístěné na provedeném násypu za podporou 15 a postupně vysouvána do prostoru rybníka a železničního koridoru. Po vysunutí posledního pole byly oba úseky ocelové konstrukce propojeny.
Hlavními objekty obchvatu jsou silniční komunikace kategorie R 22,5/100 o délce 2,1 km s mimoúrovňovými napojeními na stávající silnice I/47 a I/48 délky přes 1,5 kilometru a estakáda dlouhá 580 m. Součástí stavby jsou další dva silniční mosty. Trasa hlavní komunikace, tvořená estakádou, převádí silniční provoz přes rampu, železniční koridor směr Ostrava – Olomouc, rybník Dolní Bělotín a říčku Luhu. Estakáda se skládá ze dvou samostatných mostů (každý pro jeden dopravní směr) a představuje novou koncepci spřaženého ocelového dvojtrámu s betonovou spojitou deskou o 14 polích. Mosty estakády leží na monolitických železobetonových podporách elipsovitého tvaru. Všechny mosty jsou kvůli neúnosnému podloží založeny hlubinně na velkoprůměrových pilotách.
„Zajímavě konstrukčně řešená estakáda v délce 580 metrů překonává železniční koridor ve směru Přerov – Ostrava, rybník Dolní Bělotín a říčku Luhu. V předstihu jsme v blízkosti estakády vybudovali také nový biotop údolní niva pro vzácné druhy rostlin a živočichů,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva společnosti Skanska DS Josef Hájek.
Projekt zahrnuje výstavbu silnic v celkové délce 3,3 km, a to včetně přeložky silnice I/47 a dvou ramp. Hlavní trasu tohoto úseku R48 tvoří čtyřpruhová komunikace v délce 2,1 km, která odvádí tranzitní dopravu z obce Bělotín. Podél obchvatu jsou umístěny protihlukové stěny v celkové délce 720 m. Trasa začíná u mimoúrovňové křižovatky Bělotín se silnicí I/47, poté se dostává jižním obchvatem po vysokém násypu k mostní estakádě v délce 580 m. Za ní následuje mimoúrovňová křižovatka Bělotín-východ a nakonec se stavba napojuje na silnici I/48 Bělotín – Příbor. Mimoúrovňová napojení na silnice první třídy mají délku více než 1,2 km, součástí projektu je také několik nových připojovacích silnic.

Celý článek v nezkrácené podobě naleznete v časopisu Silnice Železnice 3/2007.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (78x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice