KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Silniční konference letos výrazněji i o D47

Silniční konference letos výrazněji i o D47

Publikováno: 2.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:32
Rubrika: Aktuality

Tisíce návštěvníků, stovky vystavovatelů a desítky přednášejících se sešli koncem října 2007 v Domě kultury města Ostravy na dalším ročníku Silniční konference. Ta letos proběhla 23. - 24. října a opět nabídla návštěvníkům jak informační servis z oblasti infrastruktury, tak i setkání s celou řadou odborníků.

Po úvodním bloku, zdravicích a vystoupení hostů se naplno roztočil kolotoč přednášek. V rámci bloku Strategie rozvoje dálnic a silnic ve vlastnictví státu mohli přítomní získat zajímavé informace o strategii rozvoje dopravní infrastruktury, záměrech ministerstva dopravy v silničním hospodářství pro nejbližší období a o zdrojích financování dálnic a silnic I. třídy do roku 2008. Na programu byly i přednášky o úkolech Ředitelství silnic a dálnic pro léta 2008 až 2010 a o stavu a rozvoji dálnic a silnic I. třídy.

Velká část přednáškové části byla věnována financování, o možnosti využití mimorozpočtových zdrojů a soukromého kapitálu pro financování silniční infrastruktury hovořil Jiří Došlý z oddělení tarifů a PPP Ministerstva dopravy, Operační program Doprava – využití fondu soudržnosti, strukturálních fondů a úvěrů EIB v období 2007 až 2013 představit Tomáš Čoček – ředitel odboru fondů EU Ministerstva dopravy a Zkušenosti a finanční přínosy ze zavedení elektronického zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic přiblížil Václav Nestrašil – ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD ČR.

Nosným tématem letošního ročníku byla výstavba dálnice D47 a stav silnic v Moravskoslezském kraji. Tomuto tématu se věnovalo hned několik přednášejících. Přítomní tak byli informováni o přípravě a realizaci dálnice D1 – D47 a rychlostní silnice R48, o silnicích II. a III. třídy v Moravskoslezském kraji a jejich dalším rozvoji, stavu a rozvoji místních komunikací v Ostravě podobně.

Další blok přednášek se týkal aktuálních otázek silničního hospodářství. Na programu byly informace o přípravě a realizaci zpoplatnění dalších silnic (Vladimír Bártl – ředitel odboru pozemních komunikací Ministerstva dopravy), uplatňování telematiky na dálnici D8 (Ing. Tomáš Juřík – Cross Zlín), dynamické skladby vozového parku a jejich vliv na životní prostředí (Karel Horníček – Ředitelství silnic a dálnic ČR) a strategické hlukové mapy a akční plány snižování hlukové zátěže (Libor Ládyš – Ekola group).

Posledním blokem přednášek byl ten o bezpečnosti silničního provozu. V rámci této části byly na programu přenášky například o aplikaci metod bezpečné dopravní infrastruktury (Tučka – Centrum dopravního výzkumu), roli dopravního inženýrství při návrhu bezpečné komunikace (Jiří Landa – CityPlan) a o příkladech konkrétních bezpečných řešení na komunikacích v obcích.
Součástí akce byl i společenský večer, který se uskutečnil v hotelu Imperial, a technická exkurze na dálnici D47/D1 – Klimkovice – Ostrava-Rudná – Bohumín – úsek 17,2 km.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice