Silniční konference letos výrazněji i o D47
Rubrika: Aktuality
Tisíce návštěvníků, stovky vystavovatelů a desítky přednášejících se sešli koncem října 2007 v Domě kultury města Ostravy na dalším ročníku Silniční konference. Ta letos proběhla 23. - 24. října a opět nabídla návštěvníkům jak informační servis z oblasti infrastruktury, tak i setkání s celou řadou odborníků.
Po úvodním bloku, zdravicích a vystoupení hostů se naplno roztočil kolotoč přednášek. V rámci bloku Strategie rozvoje dálnic a silnic ve vlastnictví státu mohli přítomní získat zajímavé informace o strategii rozvoje dopravní infrastruktury, záměrech ministerstva dopravy v silničním hospodářství pro nejbližší období a o zdrojích financování dálnic a silnic I. třídy do roku 2008. Na programu byly i přednášky o úkolech Ředitelství silnic a dálnic pro léta 2008 až 2010 a o stavu a rozvoji dálnic a silnic I. třídy.
Velká část přednáškové části byla věnována financování, o možnosti využití mimorozpočtových zdrojů a soukromého kapitálu pro financování silniční infrastruktury hovořil Jiří Došlý z oddělení tarifů a PPP Ministerstva dopravy, Operační program Doprava – využití fondu soudržnosti, strukturálních fondů a úvěrů EIB v období 2007 až 2013 představit Tomáš Čoček – ředitel odboru fondů EU Ministerstva dopravy a Zkušenosti a finanční přínosy ze zavedení elektronického zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic přiblížil Václav Nestrašil – ředitel úseku provozovatele elektronického mýta ŘSD ČR.
Nosným tématem letošního ročníku byla výstavba dálnice D47 a stav silnic v Moravskoslezském kraji. Tomuto tématu se věnovalo hned několik přednášejících. Přítomní tak byli informováni o přípravě a realizaci dálnice D1 – D47 a rychlostní silnice R48, o silnicích II. a III. třídy v Moravskoslezském kraji a jejich dalším rozvoji, stavu a rozvoji místních komunikací v Ostravě podobně.
Další blok přednášek se týkal aktuálních otázek silničního hospodářství. Na programu byly informace o přípravě a realizaci zpoplatnění dalších silnic (Vladimír Bártl – ředitel odboru pozemních komunikací Ministerstva dopravy), uplatňování telematiky na dálnici D8 (Ing. Tomáš Juřík – Cross Zlín), dynamické skladby vozového parku a jejich vliv na životní prostředí (Karel Horníček – Ředitelství silnic a dálnic ČR) a strategické hlukové mapy a akční plány snižování hlukové zátěže (Libor Ládyš – Ekola group).
Posledním blokem přednášek byl ten o bezpečnosti silničního provozu. V rámci této části byly na programu přenášky například o aplikaci metod bezpečné dopravní infrastruktury (Tučka – Centrum dopravního výzkumu), roli dopravního inženýrství při návrhu bezpečné komunikace (Jiří Landa – CityPlan) a o příkladech konkrétních bezpečných řešení na komunikacích v obcích.
Součástí akce byl i společenský večer, který se uskutečnil v hotelu Imperial, a technická exkurze na dálnici D47/D1 – Klimkovice – Ostrava-Rudná – Bohumín – úsek 17,2 km.