KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Silnice přes Letnou povede jinudy, kácet se zřejmě nebude

Silnice přes Letnou povede jinudy, kácet se zřejmě nebude

Publikováno: 27.3.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:37
Rubrika: Aktuality

Kvůli ražbě tunelového komplexu Blanka pod Letnou zřejmě nebude pokácen ani jeden strom. ČTK to řekl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která tunel buduje. Silnice, která dočasně nahradí průjezd ulicí Milady Horákové, povede dnešním staveništěm a park nezasáhne. Komunikace ale bude užší, zřejmě tam nebudou chodníky a cyklostezky, uvedl Polák.

Podle Poláka se investor s Metrostavem dohodli, že přistoupí na variantu, která nezasáhne Letenské sady. Bude to však na úkor kvality silnice, poznamenal mluvčí. Komunikace splní pouze minimální nároky na provoz v této lokalitě. Musí mít dva oddělené jízdní pruhy, jeden pro autobusy, druhý pro auta.

„Je to jednoznačný úspěch. Zeleň ve městě je už nyní vystavena obrovskému tlaku, tento projekt by výrazně poškodil celý park a otevřel cestu k jeho další zástavbě,' uvedl Martin Skalský z občanského sdružení Arnika, které proti kácení veřejně vystupovalo. Podle něj vedl magistrát účelovou kampaň, když tvrdil, že silnici není možné postavit jinde. 'Teď se ukazuje, že to možné je,' dodal Skalský.

Nová komunikace měla vést z ulice Na Valech ulicí Na Špejcharu kolem izraelského velvyslanectví přímo do parku na Letné. Stavbě mělo ustoupit až 16 stromů. Úřady ale povolily kácení pouze čtyř.

Tunelový komplex s názvem Blanka se skládá ze tří úseků - Brusnice, Dejvice a Královská obora. Bude měřit celkem 5,5 kilometru a měl by být hotov do října 2011. Názory na jeho stavbu nejsou jednoznačné. Podle některých se doprava přesune do podzemních tunelů a obytné zóny od ní budou ochráněny, podle jiných se po jeho dokončení intenzita dopravy uvnitř města ještě zvýší.

Tunely Blanka tvoří severní úsek pražského městského okruhu. Celý okruh je rozdělen na pět částí - jižní, západní, severní, severovýchodní a východní.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (40x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice