KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Silnice I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 1. etapa

Silnice I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 1. etapa

Publikováno: 16.10.2015
Rubrika: 2015

Silnice I/20 je součástí komunikačního systému, jehož cílem je odvést část dopravy mimo centrální oblast města Plzně. Komunikace II/231 bude na průtah napojena místní komunikací a bude do doby vybudování další části průtahu silnice I/20 tento nahrazovat. S ohledem na rostoucí naléhavost vybudování nového silničního mostního objektu přes řeku Berounku, byla stavba rozdělena na dvě samostatné etapy. Stavba Silnice I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, 1. etapa zahrnuje nejen výstavbu tolik potřebného nového silničního mostu přes řeku Berounku, ale rovněž úsek silnice II/231 v nové trase, rekonstrukci navazující části stávající Jateční ulice a v neposlední řadě rekonstrukci stávajícího historického Masarykova mostu.

Silnice II/231 je navržena jako směrově nerozdělená v kategorii MS2 14,3/8/50, základní šířka jízdního pruhu je 3,0 m. Začátek trasy II/231 v 1. etapě (km 0,488) se nachází v místech napojení na stávající silnici II/231 Jateční ulice v prostoru před stávajícím mostem vlečky Ferona. Dále trasa silnice II/231 pokračuje směrem k novému silničnímu mostu přes řeku Berounku, který je situován rovnoběžně se stávajícím silničním mostem. Za mostem trasa silnice II/231 pokračuje ve směrové přímé. V tomto úseku je pro vedení komunikace využit areál „staré“ ČOV, který je v současné době již mimo provoz. Následně se napojuje levostranným obloukem do ulice Jateční a stavba tak pokračuje ve stopě stávající silnice II/231. V oblasti konce úseku je navržena křižovatka se samostatným levým odbočovacím pruhem ve směru od křižovatky Jateční – Chrástecká. Křižovatka zajistí dopravní napojení jak uvažovaného areálu ČSPHM vpravo ve směru staničení, tak areálu soukromých firem na straně protilehlé. Konec stavebních úprav úseku silnice II/231 je ve staničení cca 1,565 km, kde se navrhované vedení napojuje na již rekonstruovanou křižovatku ulic Jateční a Chrástecká. Celková délka úpravy komunikace II/231 v 1. etapě je 1,077 km.

Autobusové zastávky MHD jsou umístěny po obou stranách vstřícně ve staničení silnice II/231 1,43 km. Vystřídaně jsou pak zastávky umístěny vlevo v 1,07 km a vpravo ve směru staničení v km 1,11.

Po obou stranách silnice II/231 je vedena smíšená obousměrná stezka pro pěší a cyklisty. Na levé straně je začátek této smíšené stezky v rámci 1. etapy umístěn v oblasti napojení stávající místní komunikace k nové ČOV. Zde mohou pěší využít této stávající místní komunikace k nové ČOV a s využitím stávajícího průchodu násypem vlečky je možno se dostat do ulice Na Roudné. V oblasti přechodu přes řeku Berounku je vedena smíšená stezka na levé straně po novém silničním mostě. Pro vedení smíšené stezky pro pěší a cyklisty na pravé straně je využit rekonstruovaný historický Masarykův most.

Místní obslužné komunikace pro obsluhu území přilehlého k řece Berounce jsou navrženy na obou březích řeky Berounky v kategorii MO2K 7,5/30. Pásy pro zatravnění a ozelenění jsou navrženy dle prostorových možností. Silniční těleso bude opatřeno vegetačními úpravami.

Stavba zasahuje do ochranného pásma železniční trati SŽDC č. 160 a ochranného pásma železniční vlečky Ferona. Stavba kříží nadregionální biokoridor územního systému ekologické stability, který je veden podél Berounky. V místě křížení nové komunikace je navržen SO 204 Most na silnici II/231 přes Berounku. V zájmovém území je vymezeno zvláště chráněná území dle zákona č. 114/1992 Sb. Jedná se o Významný krajinný prvek – VKP č. 8411 – „Řeka Berounka a její údolní niva“.

Realizace stavby 1. etapy byla zahájena na jaře roku 2013. Potřebu nového silničního mostu přes řeku Berounku dokresluje fakt, že historický Masarykův most byl pro nevyhovující technický stav již několik let uzavřen. Pro silniční dopravu sloužilo mostní provizorium postavené mezi stávajícím silničním a železničním mostem.

Zhotovitelem stavby je sdružení firem Eurovia a Swietelsky. Od počátku se zhotovitelé museli vypořádat s poměrně složitým územím, ve kterém je stavba situována. Jako obvykle v intravilánu bylo třeba vyřešit značné množství přeložek inženýrských sítí. Nepříliš běžné je vedení trasy komunikace v prostoru opuštěně ČOV. To s sebou přineslo značné množství demoličních prací v areálu bývalé čističky odpadních vod a rovněž nutnost zvýšené pozornosti při zakládání tělesa násypu komunikace v tomto úseku.

Svoji pověst nevyzpytatelné a neregulované řeky potvrdila Berounka i v době realizace stavby a to v červnu roku 2013. V tomto období překročila hladina řeky Berounky na několik dní 3. povodňový stupeň. Zatopeny byly základy opěr nového mostu. V prostoru připravené základové spáry budoucího násypového tělesa vznikl „bazén“ v délce 250 m.

Most přes řeku Berounku byl uveden do provozu v červnu letošního roku. Celá stavba 1. etapy pak byla dokončena v říjnu téhož roku.

Na vypracování realizační dokumentace stavby se podíleli převážně kolegové ze SUDOPU PRAHA. Pouze pro přeložky některých inženýrských sítí byli do zpracovatelského týmu zapojeni i externí subdodavatelé. Všem kolegům za spolupráci na této akci patří poděkování.

V letošním roce byla úspěšně uvedena do provozu 1. etapa. V současné době se na SUDOPU připravuje 2. etapa ve stupni dokumentace pro stavební povolení (DSP). Předpokládané uvedení do provozu 2. etapy je uvažováno okolo roku 2020, což dostatečně dokumentuje složitost přípravy stavby v intravilánu krajského města.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Investor: Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, p. o. a Statutární město Plzeň za podpory Regionálního operačního programu Severozápad
  • Zhotovitel stavby: Sdružení Plaská – Na Roudné – Chrástecká Plzeň: Eurovia CS, a. s. a SWIETELSKY stavební s. r. o.
  • Projektant stavby: 
    • SUDOP PRAHA a. s., 
    • HIP: Ing. Marek Stádník, 
    • silniční objekty: Ing. Vladimír Koníček
  • Náklady 1. etapy: 287 mil. Kč

Rekonstrukce Masarykova mostu:

  • Projekt: SUDOP PRAHA a. s., odp. projektant Ing. Ján Kováč
  • Zhotovitel: SDS EXMOST spol. s r. o.

Nový most přes Berounku:

  • Projekt: SUDOP PRAHA a. s., odp. projektant Ing. Martin Vlasák, spolupráce: Ing. Petr Zíka, Ing. Petr Šetřil
  • Zhotovitel: Porr, a. s. – (založení vč. základů, mostní vybavení) a SMP a. s. (spodní stavba a nosná konstrukce), výroba OK – Vítkovice Power Engineering, a. s.

Road I/20 and II/231 in Plzeň, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, Stage 1
The Road I/20 is a part of a road system with the purpose of redirecting a part of traffic outside the central area of Plzeň city. The road II/231 will be connected to the through-road by a local road and by the time of construction of another through-road part, road I/20 will substitute it. With respect to growing urgency to construct a new road bridge over the Berounka River, the construction was divided into two separate stages, the construction of road I/20 and II/231 in Plzeň, Plaská – Na Roudné – Chrástecká. The first stage includes not only the construction of the so-needed new road bridge over the Berounka River but also a new route of the road II/231 Section, the reconstruction of a following part of the existing Jatečná Street and last but not least, the reconstruction of existing historical Masaryk’s bridge.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Koordinační situaceAutobusové zastávky v Jateční ulici (km 1,45)Nový a zrekonstruovaný silniční mostSmíšená stezka pro pěší a cyklistyVegetační úpravy na svahu násypu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Huť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiálHuť ArcelorMittal Ostrava představila vysokopecní strusku jako výhodný stavební materiál (36x)
Ostravská huť představila jeden ze svých vedlejších produktů. Vysokopecní struska vzniká jako odpad při výrobě surového ...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (25x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...
Škoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského MiskolceŠkoda Transportation dokončila dodávku tramvají do maďarského Miskolce (21x)
Plzeňská Škodovka úspěšně zakončila projekt dodávky tramvají pro město Miskolc. Škoda Transportation v minulých dnech př...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice