KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Silnice I/11 Oldřichovice – Bystřice

Silnice I/11 Oldřichovice – Bystřice

Publikováno: 22.4.2015
Rubrika: Zajímavosti

Jedná se o novostavbu silnice I. třídy na úseku Český Těšín – Mosty u Jablunkova o čtyřech jízdních pruzích kategorie S 24,5/100 v délce 6 240 m, která bude nahrazovat stávající silnici procházející zastavěným územím okrajové části města Třinec, obcemi Oldřichovice, Lyžbice a Vendryně. Lokalita se nachází severně od CHKO Beskydy. Z hlediska dopravní funkce je komunikace využívána k tranzitní dopravě se Slovenskou a Polskou republikou. Je jedinou komunikací, po které lze obsloužit Třinecké železárny, a. s. a také k přímému spojení přilehlého území. V roce 2004 bylo z TŽ expedováno 80 tis. kamiónů a v obci Vendryně byl denní průměr 22 tis. vozidel. Stávající silnice má nevyhovující parametry směrového a výškového řešení a dále šířkového uspořádání. Vzhledem k těmto skutečnostem je nejkritičtější situace ve Vendryni a ve stoupání od řeky Olše na Oldřichovice. Tato situace má negativní vliv na život lidí v dotčených obcích. Dále se nepříznivě projevuje v čase stráveném neplynulou jízdou a ve spotřebě pohonných hmot, což má za následek zhoršující se životního prostředí.

Stavba silnice obsahuje celkem 109 stavebních objektů, ze kterých jsou 2 objekty přípravy staveniště, 16 objektů pozemních komunikací, 12 mostů, 3 opěrné zdi, 1 protihluková stěna, 19 vodohospodářských objektů, 45 objektů přeložek kabelových vedení elektro a sdělovacích kabelů, 6 objektů přeložek plynovodu a 5 objektů vegetačních úprav. Hlavním zhotovitelem je sdružení „společnost pro výstavbu I/11 Oldřichovice – Bystřice MOTA ENGIL a SDS EXMOST. Začátek stavby se nachází v místě za mimoúrovňovou křižovatkou Oldřichovice s přivaděčem sil. II/476, který je součástí stavby I/11 Nebory – Oldřichovice. Trasa prochází lesem v kat. území obcí Oldřichovic a Lyžbic, dále přechází mostním objektem údolí Tisového potoka a místní komunikaci a pokračuje po zemědělských pozemcích. Přemostění místní komunikace, řeky Olše a údolní nivy na levostranném břehu koryta řeky je řešeno v délce 782 m mostní estakádou SO 206 o 16 otvorech s horní mostovkou, která je ve výškovém a půdorysném oblouku. Zde je navržena trámová spřažená ocelobetonová spojitá mostní konstrukce se součtem rozpětí 722 m. Rozpětí hlavního mostního otvoru je 70 m. V podélném směru je mostní otvor č. 9 příčlí dvoukloubového rámu, který je vytvořen dvojicí pevných ložisek na pilířích P9 a P10. Založení mostu je hlubinné na vrtaných pilotách. Dále trasa prochází hustě zastavěným územím se značnými nároky na demolice. Následně se trasa bude přibližovat ke stávající silnici I/11 a pokračovat v jejím souběhu, mostem přechází silnici III/01144. Konec stavby v km 16,500 je řešen v místě stávající silnice I/11 za obcí Bystřice, kde navazuje na stavbu průtahu Hrádkem realizovanou v rámci modernizace III. železničního koridoru. Všechna křížení se stávajícími silnicemi a polními cestami jsou mimoúrovňová.

Stavební práce byly zahájeny v září loňského roku přípravou území a přeložkami venkovního vedení NN a přeložkou VO v km 13,4. V říjnu byly zahájeny práce na přeložce sil. I/11 a mostních objektech SO 201-213. V listopadu byla dále zahájena výstavba přeložky vodovodu SO 324 PE 560 SMVK v km 15,88 – 15,94 a přeložkami VO a sdělovacích kabelů v km 12,3 – 13,9. Po zimní přestávce v letošním roce byly dále zahájeny práce na SO111 MÚK Bystřice v km 14,376, přeložce MK Oldřichovice a dále na mostních objektech 202 v km 11,41 a 206 v km 13,615. V březnu byly zahájeny práce SO 121 propustcích MK Oldřichovice, mostě SO 213, přeložkách VO, sdělovacích kabelů a přeložce STL plynovodu.

Význam výstavby silnice je v současnosti znásoben zprovozněním automobilky Hyundai Motors Company v Nošovicích a dále požadavkem na její kapacitní propojení s automobilkou KIA Motors v obci Teplička na Váhom u Žiliny. Kvalitní dopravní propojení je nezbytnou podmínkou dalšího hospodářského růstu oblasti, což pomůže ke snížení nezaměstnanosti. Zlepšení propustnosti silniční sítě zvýší atraktivitu pro další podnikatele a investory. Plánované dokončení stavby je v listopadu roku 2017.

ÚČASTNÍCI VÝSTAVBY:

  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR, správa Ostrava
  • Projektant DSP a VD-ZDS: SUDOP Praha a. s. – Sdružení MMD – SUDOP:
    • Inkos-Ostrava, spol. s r. o.
    • Mott Mac Donald, s. r. o.
  • Hlavní zhotovitel: Společnost pro výstavbu I/11 Oldřichovice – Bystřice MOTA ENGIL a SDS EXMOST:
    • Správce: MOTA ENGIL CENTRAL EUROPE Česká Republika, a. s.
    • Společník: SDS EXMOST spol. s r. o.
  • Projektant RDS: SHB, akciová společnost Ostrava

LITERATURA:

  • Stádník M.: Průvodní zpráva DSP, VD-ZDS, aktualizace 2013, Sudop Praha

The Road I/11 Oldřichovice – Bystřice
It is a newly built first class road in the section Český Těšín – Mosty u Jablunkova with four lanes of S 24.5/100 category and the length of 6,240 m. It will replace the existing road passing through the built-up area of Třinec outskirts and through the municipalities of Oldřichovice, Lyžbice and Vendryně. The area is situated north of Beskydy PLA. In terms of a transport function the road has been used to allow transit transport to Slovakia and Poland. It is the only road allowing a connection to Třinecké železárny, a.s. as well as direct connection to the surrounding area. In 2004, 80,000 trucks were dispatched from Třinecké železárny, with an average number of 22,000 vehicles passing through Vendryně. The existing road is unsatisfactory from the point of horizontal and vertical solutions, as well as width arrangement. Considering these facts, the most critical situation occurs in Vendryně and on the slopes rising from the river Olše and Oldřichovice. The situation has a negative impact on the lives of people from the affected municipalities. Moreover, it negatively influences driving, making it non-fluent and causing higher consumption of fuels, leading to deterioration of the environment.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na probíhající zemní práce v trase. V popředí dokončené hlubinné založení mostu.Výstavbu pilot zajišťuje společnost Przedsiebiorstwo Inzynieryjne IMB Podbeskidzie Sp. Z o.o. Skoczów.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (110x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (72x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice