KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Silnice Chomutov – Křimov v provozu již od července

Silnice Chomutov – Křimov v provozu již od července

Publikováno: 8.7.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:22
Rubrika: Aktuality

Méně hluku v obcích, lepší cesta k německé hranici, bezpečnější stoupání do Krušných hor. To vše přináší přeložka silnice I/7 z Chomutova do Křimova a dále do Hory svatého Šebastiána, která byla 29. června zprovozněna.

Silnice I/7 vedená ve směru od Prahy na státní hranici s Německem je důležitým dopravním tahem. Proto byla v roce 2004 zahájena stavba přeložky na této komunikaci v úseku Chomutov – Hora svatého Šebastiána. „Do té doby byl stav této silnice z dopravního hlediska naprosto nevyhovující. Svým prostorovým vedením, výškovým uspořádáním i z hlediska kapacity se stával nebezpečným, zejména pak v zimních měsících,“ řekl Martin Borovka, generální ředitel SSŽ.


Silnice I/7 vedená ve směru od Prahy na státní hranici s Německem
je důležitým dopravním tahem.

Cílem přeložky je především zajistit plynulejší dopravu. Úsek z Chomutova do Křimova je dlouhý 6,8 km. Dvouproudová komunikace je zde ve značné části doplněna ještě o stoupací a klesací jízdní pruh. Tato přeložka, jež naváže na již ukončený úsek Křimov – Hora svatého Šebastiána a z druhé strany na estakádu a jihozápadní obchvat Chomutova, navíc odlehčí tomuto městu od kamiónové dopravy.

Trasa mezi Chomutovem a Horou svatého Šebastiána byla stavebně rozdělena do tří etap. První úsek mezi Křimovem a Horou svatého Šebastiána byl dokončen v roce 2005. V roce 2004 byl v předstihu realizován SO 204 – Estakáda v km 1,348 – 2,008. Právě zprovozňovaná stavba Chomutov – Křimov je tedy třetí a poslední fází tohoto souboru staveb v celkové délce 13,1 km. Náklady na výstavbu dosáhly 4,2 mld. Kč.


Trasa mezi Chomutovem a Horou svatého Šebastiána byla stavebně
rozdělena do tří etap.

Součástí stavby Chomutov – Křimov je dále mimoúrovňová křižovatka se silnicí I/13 a přemostění údolí potoka Hačka a železniční tratě. Přestože byl tento most ve výšce 62 metrů nejnáročnějším mostním objektem celé stavby, vyžádal si pouze minimální zásahy do krajiny a dopravy. Nová trasa celkově překonává výškový rozdíl 365 metrů. Termín dokončení stavby se podařilo zkrátit o 2 týdny.


Náklady dosáhnou 13,78 mld. Kč

Soubor tří silničních staveb z Chomutova do Hory svatého Šebastiána v délce 13,1 km je součástí deseti staveb, které rozšíří rychlostní komunikaci R7 a na ni navazující silnici I/7 spojující Prahu s Chomutovem a dále s Německem v úseku 47 km. Náklady dosáhnou 13,78 mld. Kč a dokončení prací je naplánováno do konce roku 2010.

Společně se SSŽ se na stavbě podílely také Metrostav, Strabag, SMP CZ, Max Bögl a Josef Krýsl a Vodohospodářské stavby.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice