Silnice Chomutov – Křimov v provozu již od července
Rubrika: Aktuality
Méně hluku v obcích, lepší cesta k německé hranici, bezpečnější stoupání do Krušných hor. To vše přináší přeložka silnice I/7 z Chomutova do Křimova a dále do Hory svatého Šebastiána, která byla 29. června zprovozněna.
Silnice I/7 vedená ve směru od Prahy na státní hranici s Německem je důležitým dopravním tahem. Proto byla v roce 2004 zahájena stavba přeložky na této komunikaci v úseku Chomutov – Hora svatého Šebastiána. „Do té doby byl stav této silnice z dopravního hlediska naprosto nevyhovující. Svým prostorovým vedením, výškovým uspořádáním i z hlediska kapacity se stával nebezpečným, zejména pak v zimních měsících,“ řekl Martin Borovka, generální ředitel SSŽ.
Silnice I/7 vedená ve směru od Prahy na státní hranici s Německem
je důležitým dopravním tahem.
Cílem přeložky je především zajistit plynulejší dopravu. Úsek z Chomutova do Křimova je dlouhý 6,8 km. Dvouproudová komunikace je zde ve značné části doplněna ještě o stoupací a klesací jízdní pruh. Tato přeložka, jež naváže na již ukončený úsek Křimov – Hora svatého Šebastiána a z druhé strany na estakádu a jihozápadní obchvat Chomutova, navíc odlehčí tomuto městu od kamiónové dopravy.
Trasa mezi Chomutovem a Horou svatého Šebastiána byla stavebně rozdělena do tří etap. První úsek mezi Křimovem a Horou svatého Šebastiána byl dokončen v roce 2005. V roce 2004 byl v předstihu realizován SO 204 – Estakáda v km 1,348 – 2,008. Právě zprovozňovaná stavba Chomutov – Křimov je tedy třetí a poslední fází tohoto souboru staveb v celkové délce 13,1 km. Náklady na výstavbu dosáhly 4,2 mld. Kč.
Trasa mezi Chomutovem a Horou svatého Šebastiána byla stavebně
rozdělena do tří etap.
Součástí stavby Chomutov – Křimov je dále mimoúrovňová křižovatka se silnicí I/13 a přemostění údolí potoka Hačka a železniční tratě. Přestože byl tento most ve výšce 62 metrů nejnáročnějším mostním objektem celé stavby, vyžádal si pouze minimální zásahy do krajiny a dopravy. Nová trasa celkově překonává výškový rozdíl 365 metrů. Termín dokončení stavby se podařilo zkrátit o 2 týdny.
Náklady dosáhnou 13,78 mld. Kč
Soubor tří silničních staveb z Chomutova do Hory svatého Šebastiána v délce 13,1 km je součástí deseti staveb, které rozšíří rychlostní komunikaci R7 a na ni navazující silnici I/7 spojující Prahu s Chomutovem a dále s Německem v úseku 47 km. Náklady dosáhnou 13,78 mld. Kč a dokončení prací je naplánováno do konce roku 2010.
Společně se SSŽ se na stavbě podílely také Metrostav, Strabag, SMP CZ, Max Bögl a Josef Krýsl a Vodohospodářské stavby.