KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Silničáři na Zlínsku otestují směs asfaltu a recyklovaných pneu

Silničáři na Zlínsku otestují směs asfaltu a recyklovaných pneu

Publikováno: 27.10.2011, Aktualizováno: 4.11.2011 10:13
Rubrika: Zajímavosti

Silničáři na Zlínsku poprvé v Česku vyzkouší na vozovce mimo obec povrch s pryžovým granulátem. Novou směsí z asfaltu a recyklovaných pneumatik pokryjí úsek silnice I/49 u Zádveřic na Zlínsku, kde budou zkoumat mimo jiné účinek vrstvy na dopravní hlučnost. ČTK výkonný ředitel společnosti RPG Recycling Petr Sadovský.

Společnost RPG Recycling se výrobou pryžového granulátu, který vzniká drcením pneumatik, zabývá dlouhodobě. Již dříve jej začala využívat k výrobě kanálových poklopů a vpustí. Stovky tun vyřazených pneumatik, které by jinak zatěžovaly životní prostředí, najdou díky recyklaci další využití. Akce se uskuteční v pátek 28. října.

Směs asfaltu a pryžového granulátu silničáři nevyzkouší v ČR poprvé. "Nicméně vždy šlo o úseky ve městech nebo tam, kde se nemůže jezdit vyšší rychlostí než 50 kilometrů za hodinu. Nyní se směsi budou testovat v celém rozsahu účinků dopravy a přínosů silničního provozu ve srovnání s běžnými povrchy," uvedl Sadovský.

Podle něj vozovky s přísadou pryžového granulátu jsou odolné a elastické vůči povětrnostním podmínkám, navíc výrazně snižují hluk ze silničního provozu. "Výstavba silnic ze směsi asfaltu a pryžového granulátu je sice finančně mírně náročnější ve srovnání s klasickým asfaltem, vše ale vrátí dlouhou trvanlivostí a spolehlivostí," dodal.

"Mletá pryž z ojetých pneumatik silniční asfalt podstatně více modifikuje a snižuje se jeho stárnutí a získává pružnost. Povrch vozovky s takovým asfaltem má vysokou odolnost proti účinkům zatížení a klimatickým vlivům," uvedl Jan Kudrna z Vysokého učení technického Brno.

RPG Recycling ročně může zpracovat až 25 000 tun pneumatik. Podnik je dceřinou společností firmy Kovosteel, která sídlí ve Starém Městě na Slovácku a zabývá se sběrem, výkupem a zpracováním odpadů. Uherskobrodský závod na zpracování pneumatik Kovosteel koupil v roce 2007 a od letošního 1. ledna tam zřídil RPG Recycling.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (130x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (103x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (93x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice