KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Seznam staveb v soutěži Dopravní stavba roku 2006

Seznam staveb v soutěži Dopravní stavba roku 2006

Publikováno: 30.9.2007, Aktualizováno: 30.11.2008 10:02
Rubrika: Aktuality

Ministerstvo dopravy ČR a Státní fond dopravní infrastruktury zorganizovalo a vyhlásilo pro letošní rok již 4. ročník veřejné celostátní soutěže Dopravní stavba roku 2006. Cílem je seznámit nejširší odbornou i laickou veřejnost s úrovní dopravních staveb a infrastruktury. Seznam přihlášených s bližšími podrobnostmi uvádíme dále v tomto článku.

Soutěž je vypsána na podporu kvalitní komplexní realizace stavebního díla, od hrubé stavby až po detail. Je určena pro stavby realizované na území celé České republiky bez ohledu na státní příslušnost projektanta, architekta stavby a místo registrace realizátorských firem.
Soutěž si klade za cíl dokumentovat postupný vývoj dopravních staveb, a to jak z hlediska ekonomické efektivity provedení staveb, tak z hledisek technické kvality a užitné hodnoty pro investora. Důležité je též srovnání parametrů souvisejících s vlivem na životní prostředí a se snahou harmonicky začlenit dopravní stavbu do krajinného kontextu nebo do složitého systému v urbanizovaném území.
Do soutěže mohou být přihlášena stavební dopravní díla dokončená a uvedená do provozu v období od 1. ledna 2006 do 31. prosince 2006

Seznam přihlášených staveb:

1) Dálnice D8, tunel Panenská (kategorie: D; Inv. sk.: II.)


Přihlašovatel: Metrostav
Dodavatel: Metrostav
Rozhodující kooperanti: Doprastav Bohemia, Strabag, Dálniční stavby, Zakládání staveb, TBG Metrostav a Skanska Transbeton, Nordstav, Dopravní a zemní stavby Košťaty, Spel, Eltodo, Valbek a Betonika
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Martin Dudlák (Valbek)
Tunel Panenská je jednou z deseti hlavních staveb na 22,3km dlouhém úseku dálnice D8 mezi Trmicemi a státní hranicí s Německem. Trasa dálnice D8 navazuje v hraničním úseku na trasu spolkové dálnice A 17. Tunel Panenská je v současné době nejdelším dálničním tunelem na území ČR a je prvním raženým dálničním tunelem u nás. Jeho jižní portál začíná na 92 km dálnice D8, severní se nachází na jejím 95 km před křižovatkou Petrovice.

2) Dálnice D8, Dálniční tunel Valík (kategorie: D Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Metrostav
Dodavatel: Sdružení 0510/IB DMB. Členové sdružení: Metrostav, Dálniční stavby Praha, Berger Bohemia
Rozhodující kooperanti: AŽD Praha, Teco, Vegacom
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Tomáš Korb (Pragoprojekt)
Dálniční tunel Valík je součástí stavby dálnice D5 ve směru Praha – Rozvadov. Tvoří jej dvě tunelové trouby (pro každý směr jedna) se dvěma jízdními pruhy.

3) Stanice metra DP Hostivař (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Metrostav
Dodavatel: Sdružení Depo Hostivař, členové sdružení: Metrostav, Energie – stavební a báňská
Rozhodující kooperanti: ČKD Praha DIZ, Skanska CZ
Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Autor projektu: Pavel Sýs (Metroprojekt Praha), řízení projektu (Inženýring dopravních staveb)
Stanice metra Depo Hostivař je povrchová koncová stanice metra trasy A, která vznikla rekonstrukcí a vestavbou do stávající haly jednohalového komplexu depa Hostivař (myčka + odstavné koleje). Nosná konstrukce stanice je ukotvena do stávající železobetonové desky původní haly. Vstup do stanice je bezbariérový z povrchových komunikací nově budovaných severovýchodně od halového komplexu. Na vstup navazuje ostrovní nástupiště a přístupový koridor s oboustranným zábradlím. Ostrovní nástupiště je zakončené služební chodbou, ze které jsou vstupy do služebních a technologických prostor stanice.

4) Výstavba lávky pro pěší přes ulici k Barrandovu (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Metrostav
Dodavatel: Metrostav
Rozhodující kooperanti: Metrostav – divize 7, František Vlk - Autodoprava – zemní práce, Zakládání staveb, Stavební firma Hobst, Metrostav – divize 9, Camea, Eltodo
Investor: Městská část Praha 5
Autor projektu: Patrik Kotas a Jan Malec (Atelier Designu a architektury, Metroprojekt, VPU Deco Praha
Lávka pro chodce přes ulici K Barrandovu doplňuje a navazuje na již realizovaný projekt tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov a spojuje tramvajovou zastávku K Barrandovu s dosud odříznutou částí sídliště kolem ulic Slavínského a Geologické na druhé straně rychlostní spojky K Barrandovu.

5) Dálnice D11 Stavba 1104–1, Libice – Dobšice (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic
Dodavatel: Sdružení D11 Libice – Dobšice, vedoucí člen sdružení: Stavby silnic a železnic – závod Hradec Králové. Člen sdružení: část A – PSVA, část B – Colas
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Valbek
Dálnice D11 Stavba 1104-1, Libice - Dobšice, ekologická stavba realizovaná netradičně v rekordním termínu

6) Optimalizace TÚ Zábřeh – Krasíkov (kategorie: B; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic
Dodavatel: Sdružení TÚ Zábřeh – Krasíkov, další členové sdružení: Subterra, Metrostav
Investor: Správa železniční dopravní cesty

Autor projektu: Sudop Praha
Stavba „Optimalizace železniční trati Zábřeh na Moravě – Krasíkov“, celkové délky 14,636 km (nový traťový úsek) je součástí spojovací větve mezi I. a II. železničním koridorem. Její trasa je harmonicky začleněna do poměrně členitého terénu, který je vymezen malebnými meandry řeky Moravská Sázava a kopcovitým reliéfem krajiny. Stavební úpravy řešily problematiku napřímení trasy pro zvýšení provozní rychlosti a bezpečnosti provozu. Pamatováno bylo i na rozsáhlá ekologická opatření a bezbariérový přístup a bezpečný pohyb handicapovaných.

7) Rekonstrukce historického centra Jablonce nad Nisou (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic
Dodavatel: Stavby silnic a železnic
Investor: Město Jablonec nad Nisou
Autor projektu: Atelier 4, Studio A91
Rekonstrukce historického centra Jablonce nad Nisou – inženýrské sítě, drobná architektura, sadové úpravy.

8) Rekonstrukce přístupových komunikací k podnikatelským subjektům v centru města Jindřichův Hradec (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic
Dodavatel: Stavby silnic a železnic – oblast Čechy západ.
Rozhodující kooperanti: Sates Čechy, Kašparů – Koller, Stavitelství
Investor: Město Jindřichův Hradec
Autor projektu: H. Projekt Jindřichův Hradec, Hydroprojekt CZ
Předmětem stavby byly úpravy centra města Jindřichův Hradec, konkrétně náměstí T. G. Masaryka a do něj zaústěných ulic Klášterská a Růžová. Jednalo se o kompletní rekonstrukci prostoru náměstí a uliční trasy obou ulic, zahrnující obnovu povrchů komunikací a chodníků, zřízení parkovacích stání a odpočinkového prostoru na ploše náměstí. Tyto úpravy charakterizuje velký rozsah dlážděných ploch a návrat městské zeleně do rekonstruovaných prostor. Vlastním úpravám předcházela rekonstrukce kanalizačního a vodovodního řádu včetně přípojek. Stavba jako taková získala podporu v rámci „Národního programu Phare 2003“.

9) Rekonstrukce železničního svršku v úseku Dobřenice – Praskačka trati Chlumec n. Cidlinou – Lichkov (kategorie: B Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic
Dodavatel: Sdružení Praskačka, vedoucí člen sdružení: Stavby silnic a železnic – oblast Čechy západ, závod Ústí nad Labem. Druhý člen sdružení: Skanska ŽS
Investor: Správa železniční dopravní cesty
Autor projektu: Prodin
Rekonstrukce železničního svršku v úseku Dobřenice - Praskačka trati Chlumec nad Cidlinou - Lichkov provedená v rekordním čase klasickým způsobem.

10) Modernizace letiště Karlovy Vary 1. etapa (kategorie: A Inv. sk.: II


Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic
Dodavatel: Sdružení letiště Karlovy Vary, vedoucí účastník sdružení: Stavby silnic a železnic – oblast Čechy západ, závod Karlovy Vary. Druhý účastník sdružení: Strabag – odštěpný závod České Budějovice
Investor: Karlovarský kraj, Evropská unie – příspěvek y ERDF
Autor projektu: AGA – Letiště, projektová kancelář
Modernizace letiště Karlovy Vary, 1. etapa – výstavba části vzletové dráhy, rekonstrukce celé dráhy.

11) Silnice I/35 – sanace sesuvu u tunelu Hřebeč (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Stavební geologie – Geotechnika
Dodavatel: Skanska DS
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: SG – Geoprojekt

12) Regenerace historického jádra města Hranice (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Sates Morava
Dodavatel: Sates Morava
Investor: Město Hranice
Autor projektu: Moravia Consult Olomouc
Stavba svojí charakteristikou plně koresponduje a zvýrazňuje historický charakter centra města Hranice. Na stavbě jsou použity přírodní materiály hrubě kamenicky opracované (štípaná kostka, odseky), které podtrhují historickou kamenickou výrobu (dlažba, řezané kostky, vodní prvek). Naproti tomu zvýrazňují moderní dobu, ve které probíhala rekonstrukce. Obě tyto části spolu s kvalitním provedením díla harmonizují. Centrum města je kombinace obchodní (komerční) a oddychové části města, která je opět po „asfaltové době“ pro obyvatele města a návštěvníky atraktivní.

13) Centrální dispečerské pracoviště Přerov (kategorie: B; Inv. sk.: II)
 

Přihlašovatel: AŽD Praha
Dodavatel: AŽD Praha
Rozhodující kooperanti: Trakce, AV Media, Supervisory systems
Investor: Správa železniční dopravní cesty
Autor projektu: Sudop Praha
Centrální dispečerské pracoviště (dále jen CDP) umožňuje centralizovat řízení na vymezené železniční síti. O každé trati jsou tak k dispozici přesné informace v daném čase ze železničního provozu, které vedou k zajištění efektivního provozování dopravy. Základním rysem centralizovaného řízení je umístění řídících zaměstnanců jednoho technologického celku na jedno řídící pracoviště, do jednoho řídícího sálu. Vybudováním prvního sálu dostalo pracoviště CDP reálnou podobu v pilotním projektu centralizovaného řízení stokilometrového traťového úseku Přerov-Břeclav. V tomto úseku bylo díky předchozím koridorovým stavbám již nainstalováno základní technické zařízení pro dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení a byly zde vytvořeny vhodné podmínky pro implementaci nutných technických prostředků pro centralizaci řízení.

14) Dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení Plzeň – Žatec (kategorie: B Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: AŽD Praha
Dodavatel: AŽD Praha
Rozhodující kooperanti: První SaZ Plzeň, Elektroline
Investor: Správa železniční dopravní cesty
Autor projektu: Sudop Praha
Dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení Plzeň – Žatec, racionalizace dopravy na 103 km trati.

15) Rekonstrukce náměstí Svobody v Brně (kategorie: A Inv. sk.: II)

Přihlašovatel: Přemysl Veselý stavební a inženýrská činnost
Dodavatel: Přemysl Veselý stavební a inženýrská činnost, Dopravní stavby Brno, D.I.S.
Investor: Statutární město Brno zastoupené fa Brněnské komunikace
Autor projektu: Vlastislav Novák
Komplexní rekonstrukce Náměstí Svobody v Brně včetně přeložení většiny inženýrských sítí do stávajícího kolektoru, celkové rekonstrukce tramvajového tělesa, vybudování dvou nových vodních prvků, městského mobiliáře, veřejného osvětlení a zeleně

16) Komunikační úpravy silnice II/201' – Mariánský Týnec, k.ú Kralovice u Rakovníka (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Swietelsky stavební
Dodavatel: Swietelsky stavební
Investor: Správa a údržba silnic Kralovice
Autor projektu: Petr Hulinský (H. I. P.)
Přeložka silnice II/201 Mariánský Týnec, k.ú. Kralovice u Rakovníka v délce 380 m, výstavba parkoviště

17) II/608 Veltrusy – rekonstrukce mostu ev. č. 608–009 (kategorie: A Inv. sk.: II)
 

Přihlašovatel: SaM silnice a mosty
Dodavatel: SaM silnice a mosty
Rozhodující kooperanti: SMP CZ, OAT, SM 7, ATB Plzeň, SIKA Brno, Řehák
Investor: Středočeský kraj
Autor projektu: VPÚ Deco Praha
Rekonstrukce mostu - II/608 Veltrusy: sanace betonové konstrukce a pilířů, realizace dodatečného předpětí, repase ložisek, výměna mostních závěrů, kompletní rekonstrukce mostovky vč. stěrkové izolace

18) SO A 257 Most přes D8 v km 81,940 MÚK Úžín (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: SaM silnice a mosty
Dodavatel: SaM silnice a mosty
Rozhodující kooperanti: AZ Sanace, VHS, PSVS, SMP Construction, SM 7, Primo Teplice, Melio
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Novák & Partner
SO A 257 Most přes D8 v km 81,940 MÚK Úžín – most o 4 polích délky 102,10 m na velkoprůměrových pilotách.

19) 0510/IV – most přes Úhlavu (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: SMP CZ
Dodavatel: SMP CZ
Další subdodávky prováděli: Stump – Spezialtiebauf, SM 7, Strabag, Berger Bohemia, PSVS, VAO, Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Pontex
Obchvat Plzně byl dálnicí D5 rozdělen na pět samostatných staveb, které byly realizovány postupně. Jednou z nich je stavba 0510/IV – Most přes řeku Úhlavu, který spolu se stavbou 0510/IB (tunel Valík) tvořil poslední 3,5 km dlouhý úsek chybějící k propojení dálnice mezi Prahou a Rozvadovem.
Dálnice v tomto místě překračuje údolí mezi vrchem Valík a zalesněnou strání nad řekou Úhlavou, která je zdrojem pitné vody pro město Plzeň. Údolí je v místě přemostění široké asi 500 m. Niveleta převáděné komunikace probíhá ve výšce 26,5 m nade dnem řeky. Dálnice je po mostě vedena půdorysně v pravostranném oblouku o poloměru 2 250 m.

20) I/26 Holýšov – most ev. č. 26–028 (kategorie: A Inv. sk.: I)


Přihlašovatel: SMP CZ
Dodavatel: SMP CZ,
Další subdodávky prováděli: Restav, Flop, Silnice Horšovský Týn
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Valbek
Most přes řeku Radbuzu na komunikaci I/26 Holýšov – most o dvou polích s novou konstrukcí tvořenou kamennou klenbou, délka 14,325 m, šířka mezi svodidly 8 m, délka přemostění 6,95 m.

21) Rekonstrukce Tovární ulice, Český Krumlov (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Hochtief CZ
Dodavatel: Hochtief CZ
Kooperant: Strabag
Investor: Město Český Krumlov
Autor projektu: Josef Sádecký – Zesa, projekční kancelář
Rekonstrukce Tovární ulice, Český Krumlov – kanalizační vodovodní potrubí, komunikace, chodníky.

22) Dálnice D8, stavba 0807/II, část E – most Knínice (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Skanska DS
Dodavatel: Skanska DS
Rozhodující kooperanti: Strabag, Skanska CZ, Izomex, Japis, Switelsky stavební
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Stráský, Hustý a partneři, Novák & Partner
Dálniční most o délkách souběžných mostů 1029 a 1071 m patří k nejdelším dálničním estakádám v ČR – dálnice D8, stavba 0807/II, část E – Most Knínice

23) Projekt ISPA č. 2001 CZ 16 PPT 012 Rychlostní silnice R48 Dobrá – Tošanovice - Žukov, 1. etapa Dobrá – Tošanovice (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Skanska DS
Dodavatel: Sdružení R48 Dobrá – Tošanovice. Vedoucí sdružení: Skanska DS – závod 75 Olomouc, další členové sdružení: ODS – Dopravní stavby Ostrava a Strabag
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Dopravoprojekt Ostrava
Stávající silnice I/48 byla zařazena mezi silnice I. třídy – rychlostní komunikace. Realizací proložky do nové trasy v kategorii R 22,5/100 došlo ke změně významu stávající silnice, která bude plnit funkci dopravně obslužnou pro místní a cílovou nebo zdrojovou dopravu. Přeložka silnice v nové trase je nyní součástí rychlostních silnic pro motorová vozidla, která společně se sítí dálnic vytvoří základní kostru nadřazené silniční sítě republiky. Z hlediska dopravního má význam jako komunikace mezinárodní dálková ve vazbě na přechod CR/PR v Chotěbuzi a přechod CR/SR v Mostech u Jablunkova a je součástí mezinárodního tahu E 462. Zároveň slouží jako významná komunikace dálkového vnitrostátního charakteru, územně regionálního i rekreačního.

24) Přístav Děčín - Rozbělesy, povodňová ochrana (kategorie: C Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Zakládání staveb
Dodavatel: Zakládání staveb
Investor: Ředitelství vodních cest ČR, Beting
Autor projektu: Transconsult, FG Consult
Přístav Děčín – Rozbělesy, povodňová ochrana: projekt řeší stavbu 12 ks vysokovodních vyvazovacích prvků Dalb, navýšení 4 ks stávajících DALB a výstavbu 3 ks vázacích kruhů v ochranném a zimním přístavu.

25) Přístav Mělník 1. bazén – překladní zeď kontejnerového terminálu (kategorie: C; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Viamont DSP
Dodavatel: Viamont DSP
Rozhodující kooperant: Zakládání staveb
Investor: Ředitelství vodních cest ČR
Autor projektu: Transconsult
Základním požadavkem na technické řešení stavby je zabezpečení ochranné funkce přístavu při průtoku Q100 (160,70 m n. m. Bpv) bez negativního ovlivnění provozu stávajícího přístavního bazénu. Tento požadavek je řešen svislou přístavní zdí vybavenou vysokovodními vyvazovacími zařízeními (pacholaty v návodním lící zdi a pacholaty s vázacími kruhy na koruně zdi), která umožní bezpečné vyvazování plavidel za vysokých vodních stavů (při průtoku Q100 i katastrofální povodni).

26) Dálnice D11, Stavba 1105/I Chýšť – Osičky, km 68,0–78,9 (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Valbek
Dodavatel: Sduržení Dálnice–Chýšť 1105/I. Čelnové sdružení: Skanska DS, Strabag, M-Silnice Hradec Králové
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Valbek
Novostavba dálnice D11, Stavba 1105/I Chýšť–Osičky v profilu D 27,5/120 v délce 10,91 km

27) Dálnice D8, stavba 0807/II Knínice – státní hranice (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Valbek
Dodavatel: Sduržení Dálnice – Chýšť 1105/I. Členové sdružení: Skanska DS, Strabag, M-Silnice Hradec Králové
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: Valbek
Dálnice D8 Praha – Ústí nad Labem – státní hranice ČR/SRN představuje významný mezinárodní i vnitrostátní tah, propojující důležitá hospodářská centra středních a severních Čech s hlavním městem Prahou na jihu a Spolkovou republikou Německo ve směru na Drážďany na severu. Stavba 0807 je pokračováním stávající dálnice D8 z Trmic na státní hranici Spolkové republiky Německo v délce 23 518 m. Trasa stavby 0807 začíná jižně od Ústí n/L na stávajícím dálničním mostě v Trmicích.

28) D 0807/I Trmice - Knínice Část A, SO A 260 (kategorie: A Inv. sk.: II.)


Přihlašovatel: Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby
Dodavatel: Stavby silnic a železnic
Rozhodující kooperanti: JHP, Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: VPÚ Deco Praha
D 0807/I Trmice- Knínice část A. SOA 260 lávka pro pěší přes D8 v km 83,344 - celosvařovaná ocelová konstrukce se dvěma hlavními nosníky a ortotropní vyztuženou mostovkou.

29) Železniční most v km 354,594 přes budoucí Západní okruh v Plzni – Křivicích, trať Plzeň – Stříbro (kategorie: B Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: OHL ŽS, závod žel. stavitelství, divize mosty
Dodavatel: OHL ŽS
Rozhodující kooperanti: Zakládání staveb, DT výhybkárna a mostárna, Metrostav
Investor: Útvar investic města Plzně
Autor projektu: Sudop Praha
Železniční most přes budoucí Západní okruh v Plzni - Křimicích; jedná se o největší mostní objekt na právě budovaném železničním koridoru na trati Plzeň – Stříbro.

30) D8, stavba 0807/I Trmice – Knínice (kategorie: A Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: VPÚ Deco Praha
Dodavatel: Stavby silnic a železnic
Rozhodující kooperanti: Sudop Praha
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: VPÚ Deco Praha
Stavba 0807/I spolu se stavbou 0807/II v celkové délce 23,520 km propojuje krajské město Ústí nad Labem se státní hranicí ČR/SRN a dálničním úsekem na území SRN A17 i s Drážďany.

31) Rekonstrukce silničního mostu ev. č. 263–020 přes Mandavu v Rumburku (kategorie: A; Inv. sk.: II)


Přihlašovatel: Ústecký kraj
Dodavatel: SaM silnice a mosty (Děčín).
Rozhodující kooperant: SaM silnice a mosty (Česká Lípa)
Investor: Ústecký kraj
Autor projektu: Pontex
Cílem rekonstrukce bylo obnovení a zajištění dobrého technického stavu mostu, zajištění požadované únosnosti, úprava šířkového uspořádání vozovky na mostě vše za použití novodobých technologií a materiálu v kombinaci s původním materiálem a s cílem zachovat resp. obnovit původní vzhled mostu. Na závěr stavby byly na mostní pilíře opětovně osazeny původní barokní sochy.
Jedná se o trvalý silniční most přes řeku, směrově v přímé, výškově v zaoblení, kamenný klenbový z pískovcových kvádrů. Kamenný barokní silniční most přes řeku Mandavu v Rumburku byl postaven před rokem 1759.

32) II/317 a II/315 Okružní křižovatka Choceň, Pardubikcý kraj (kategorie: A Inv. sk.: I)


Přihlašovatel: Správa a údržba silnic Pardubického kraje
Dodavatel: Grano Skuteč
Rozhodující kooperanti: P S K
Investor: Pardubický kraj
Autor projektu: Petr Novotný
Okružní křižovatka Choceň II/317 a II/315

Další informace o soutěži Dopravní stavba roku 2006 naleznete na http://www.dopravnistavba.cz/2007/cz/aktuality.asp.

Výsledky loňského, 3. ročníku veřejné celostátní soutěže

UDĚLENÍ NOMINACÍ NA TITUL DOPRAVNÍ STAVBA ROKU, ZVLÁŠTNÍCH UZNÁNÍ POROTY, CEN VYPISOVATELŮ SOUTĚŽE A TITULŮ DOPRAVNÍ STAVBA ROKU

SILNICE I/13 – OBCHVAT OSTROVA
Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic, a.s.
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Karlovy Vary
Zhotovitel: Sdružení obchvat Ostrov nad Ohří
Členové sdružení: Stavby silnic a železnic, a. s., závod Karlovy Vary (vedoucí účastník)
Metrostav, a. s.
SMP Constructions, a. s.
Strabag, a. s.
Autor projektu: SUDOP PRAHA, a. s.
za významný přínos v odstranění negativních vlivů dopravního provozu na životní prostředí a za ekologická opatření

OPTIMALIZACE ŽELEZNIČNÍHO UZLU BOHUMÍN
Přihlašovatel: TCHAS, spol. s r.o.
Dodavatel: Sdružení železniční uzel Bohumín (TCHAS, spol. s r.o., vedoucí partner sdružení, ŽS BRNO, a.s., člen sdružení )
Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, České dráhy, a.s.
Uživatel: České dráhy , a.s.
Autor projektu: MORAVIA CONSULT Olomouc a.s., vedoucí partner sdružení, SUDOP BRNO, spol. s r.o., člen sdružení
za vysoký ekonomický přínos a kvalitu provedení stavby

TERMINÁL SEVER 2, LETIŠTĚ PRAHA RUZYNĚ
Přihlašovatel: Letiště Praha, s.p.
Investor: Letiště Praha, s.p.
Technické zpracování projektu: Nikodem a Partner spol. s r.o.
Dodavatelé staveb: Terminál Sever 2: Skanska CZ, Strabag, a.s.
Spojovací objekt: METROSTAV a.s.
Prst C: HOCHTIEF VSB a.s., ZS Brno, a.s.
Komunikace: Doprastav a.s., METROSTAV a.s.
Kolektor HTS-TS2: Metrostav a.s.
Třídírna zavazadel: Van Der Lande
za realizaci díla, které se svým ekonomickýma dopravně-provozním významem řadí mezi nejdůležitější dopravní stavby v naší zemi

PRŮJEZD ŽELEZNIČNÍM UZLEM CHOCEŇ
Přihlašovatel: Skanska ŽS a.s.
Hlavní dodavatel: sdružení společností Skanska ŽS a.s. a SSŽ, a.s.
Subdodavatelé: SSŽ a. s. – jako člen sdružení, Metrostav a.s. , Elektrizace železnic Praha, a.s. , AŽD Praha, s.r.o.
Investor: Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Autor projektu: SUDOP Praha, a.s.
za architektonicky citlivou a technicky výborně provedenou rekonstrukci a modernizaci důležitého železničního uzlu

VISUTÁ LÁVKA PRO PĚŠÍ A CYKLISTY PŘES LABE
Přihlašovatel: SDS Exmost, spol. s r.o.
Dodavatel: SDS Exmost, spol. s r.o.
Rozhodující kooperanti: NAPKO spol. s r.o.; D 5, akciová společnost
Investor: Město Kolín
Autor projektu: Rybák – projektování staveb, s.r.o.
za vkusné architektonické řešení a vysokou kvalitu provedení stavby

REKONSTRUKCE TRAMVAJOVÉ TRATI KUBELÍKOVA – HORNÍ HANYCHOV
Přihlašovatel: VALBEK, spol. s r.o.
Dodavatel: Stavby silnic a železnic, a.s.
Investor: Statutární město Liberec
Uživatel: Dopravní podnik města Liberce, a.s.
Autor projektu: VALBEK, spol. s r.o.
za přínosy v rozvoji tramvajové dopravy a za ekologickou hodnotu technického řešení

DÁLNICE D1 – VYŠKOV - MOŘICE
Přihlašovatel: Skanska DS a.s.
Dodavatel: Sdružení D1, Vyškov – Mořice, Skanska DS a.s., vedoucí člen, Stavby silnic a železnic, a.s
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Autor projektu: HBH Projekt spol. s r.o.
za významný přínos k naplňování koncepce dálniční sítě ČR, za provedení stavby ve vysoké kvalitě

ZVLÁŠTNÍ UZNÁNÍ POROTYOPTIMALIZACE ŽELEZNIČNÍHO UZLU BOHUMÍN
Přihlašovatel: TCHAS, spol. s r.o.
Dodavatel: Sdružení železniční uzel Bohumín (TCHAS, spol. s r.o., vedoucí partner sdružení, ŽS BRNO, a.s., člen sdružení )
Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, České dráhy, a.s.
Uživatel: České dráhy , a.s.
Autor projektu: MORAVIA CONSULT Olomouc a.s., vedoucí partner sdružení, SUDOP BRNO, spol. s r.o., člen sdružení
za vysoký ekonomický přínos a kvalitu provedení stavby

REKONSTRUKCE HISTORICKÉHO MOSTU PŘES PLOUČNICI
Přihlašovatel: SaM silnice a mosty a.s.
Dodavatel: SaM silnice a mosty a.s., SaM silnice a mosty Děčín a.s.
Investor: Městský úřad Děčín
Autor projektu: Vaner projektová, konzultační a inženýrská kancelář
za citlivě provedenou rekonstrukci a zlepšení technického stavu památkově chráněného objektu

CENY VYPISOVATELŮCENA ABF


ÚPRAVA PŘEDNÁDRAŽNÍHO PROSTORU, OLOMOUC
Přihlašovatel: Skanska DS a.s.
Dodavatel: Skanska DS a.s. – závod 75 Olomouc
Investor: Statutární město Olomouc, Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
Autor projektu: Stavoprojekt Olomouc a.s.
Hodnocení poroty: jedna z nepočetných komunálních investic, která komplexně řeší dlouho nedotčené území. Stavba je provedena ve vysoké kvalitě. O dílčích architektonických prvcích lze jistě polemizovat, ale celkové vyznění investice je rozhodně vysoce pozitivní.


CENA STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

SILNICE I/13 – OBCHVAT OSTROVA
Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic, a.s.
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Karlovy Vary
Členové sdružení: Stavby silnic a železnic, a. s., závod Karlovy Vary (vedoucí účastník), Metrostav, a. s., SMP Constructions, a. s., Strabag, a. s.
Hodnocení poroty: Stavba obchvatu Ostrova přispívá k naplňování jednoho z cílů nové Dopravní politiky ČR a sice snižování počtu obcí ležících na trasách silnic I. třídy s nevyhovujícími parametry průtahu intravilánem. Velkým přínosem této stavby je zvýšení bezpečnosti silničního provozu a také snížení emisní a hlukové zátěže obyvatel Ostrova. Stavba svým řešením neruší krajinný ráz dotčeného území a je provedena v dobré kvalitě. Stavba zahrnuje řadu dílčích objektů, které jsou řešeny citlivě i jako jednotlivé stavby.

VISUTÁ LÁVKA PRO PĚŠÍ A CYKLISTY PŘES LABE
Přihlašovatel: SDS Exmost, spol. s r.o.
Dodavatel: SDS Exmost, spol. s r.o.
Rozhodující kooperanti: NAPKO spol. s r.o.; D 5, akciová společnost
Investor: Město Kolín
Autor projektu: Rybák – projektování staveb, s.r.o.
Hodnocení poroty: Investice patří do stále ještě málo četné komunální investice. Charakteristikou této stavby je moderní a vkusné architektonické řešení, vysoká kvalita provedení, vysoká užitná hodnota. Přes silný architektonický výraz stavba neruší, ale doplňuje celkovou urbanistiku dotčeného území. Unikátní konstrukce lávky napomáhá k rozvoji nemotorových druhů dopravy a současně pomáhá zvýšit bezpečnost cyklistů převedením cyklistické dopravy mimo komunikace s vysokou intenzitou silniční dopravy.

CENA MINISTRA DOPRAVY

REKONSTRUKCE TRAMVAJOVÉ TRATI KUBELÍKOVA – HORNÍ HANYCHOV
Přihlašovatel: VALBEK, spol. s r.o.
Dodavatel: Stavby silnic a železnic, a.s.
Investor: Statutární město Liberec
Uživatel: Dopravní podnik města Liberce, a.s.
Autor projektu: VALBEK, spol. s r.o.
Hodnocení poroty: Rekonstrukce přispěla k zvýšení užitných parametrů ekologicky šetrného druhu městské hromadné dopravy, která slouží nejen obyvatelům města Liberce, ale také turistům mířícím na Ještěd. Zdvojkolejnění trati zásadně navyšuje kapacitu, bezpečnost a dopravní standard pro uživatele. Díky tomu se zvýšil komfort cestování a současně i atraktivita kolejové dopravy v Liberci. Svým rozsahem se jedná o jednu z mála staveb dopravní infrastruktury MHD v ČR ukončených v roce 2005.

TITUL DOPRAVNÍ STAVBA ROKU:

SILNICE I/13 – OBCHVAT OSTROVA
Přihlašovatel: Stavby silnic a železnic, a.s.
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Karlovy Vary
Zhotovitel: Sdružení obchvat Ostrov nad Ohří
Členové sdružení: Stavby silnic a železnic, a. s., závod Karlovy Vary (vedoucí účastník)
Metrostav, a. s.
SMP Constructions, a. s.
Strabag, a. s.
Autor projektu: SUDOP PRAHA, a. s.
Hodnocení poroty: Stavba obchvatu Ostrova přispívá k naplňování jednoho z cílů nové Dopravní politiky ČR a sice snižování počtu obcí ležících na trasách silnic I. třídy s nevyhovujícími parametry průtahu intravilánem. Velkým přínosem této stavby je zvýšení bezpečnosti silničního provozu a také snížení emisní a hlukové zátěže obyvatel Ostrova. Stavba svým řešením neruší krajinný ráz dotčeného území a je provedena v dobré kvalitě. Stavba zahrnuje řadu dílčích objektů, které jsou řešeny citlivě i jako jednotlivé stavby.

TERMINÁL SEVER 2, LETIŠTĚ PRAHA RUZYNĚ
Přihlašovatel: Letiště Praha, s.p.
Investor: Letiště Praha, s.p.
Technické zpracování projektu: Nikodem a Partner spol. s r.o.
Dodavatelé staveb: Terminál Sever 2: Skanska CZ, Strabag, a.s.
Spojovací objekt: METROSTAV a.s.
Prst C: HOCHTIEF VSB a.s., ZS Brno, a.s.
Komunikace: Doprastav a.s., METROSTAV a.s.
Kolektor HTS-TS2: Metrostav a.s.
Třídírna zavazadel: Van Der Lande
Hodnocení poroty: Jedná se o moderní stavbu, která svým ekonomickým významem přesahuje ostatní dopravní stavby v republice. Dopravní napojení nového terminálu umožňuje kvalitní a bezproblémovou dopravní obsluhu, včetně návaznosti na MHD. Stavba nerušivým způsobem doplňuje celý areál klíčového středoevropského letiště. Oproti jiným letištím je přehlednost areálu pro uživatele lepší.

PRŮJEZD ŽELEZNIČNÍM UZLEM CHOCEŇ
Přihlašovatel: Skanska ŽS a.s.
Hlavní dodavatel: sdružení společností Skanska ŽS a.s. a SSŽ, a.s.
Subdodavatelé: SSŽ a. s. – jako člen sdružení,
Metrostav a.s. ,
Elektrizace železnic Praha, a.s. ,
AŽD Praha, s.r.o.
Investor: Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Autor projektu: SUDOP Praha, a.s.
Hodnocení poroty: jedná se o bezesporu klíčový stavební počin roku v oblasti dopravních staveb. Rekonstrukce uzlu i jeho dostavba byla provedena na špičkové úrovni, pokud se týká kvality stavby, začlenění do území, rekonstrukce historických objektů a použití moderní řídící technologie. Velmi významné je vybudování nových nástupišť s bezbariérovým přístupem. Celá stavba rovněž přispěla ke zlepšení dopravních vazeb v intravilánu města Choceň.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice