KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Severní obchvat podle Kuřimi dopravu v centru nesníží, jižní ano

Severní obchvat podle Kuřimi dopravu v centru nesníží, jižní ano

Publikováno: 18.3.2010, Aktualizováno: 19.3.2010 08:46
Rubrika: 2010

Severní obchvat Kuřimi, který dlouhodobě prosazuje Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), podle vedení města dopravní zatížení v centru nesníží. Prosazuje proto vedení obchvatu jižní trasou. Kromě snížení počtu vozidel je tato varianta také kratší, levnější a nemá tolik negativních dopadů na životní prostředí, řekl dnes novinářům starosta Kuřimi Oldřich Štarha. Jihomoravský kraj bude obě varianty posuzovat v rámci návrhu zadání zásad územního rozvoje.

Obchvat Kuřimi v budoucnu propojí stávající silnici I/43 z Brna do Svitav s plánovanou rychlostní silnicí R43. Její stavba patří společně s výstavbou R52 z Brna do Mikulova k nejkontroverznějším v kraji.

"Jižní varianta odlehčí až 48 procent tranzitní dopravy, která nyní jezdí ve směru Tišnov - Kuřim. U severní varianty bude intenzita dopravy na dnešní úrovni," řekl dopravní expert Václav Starý z projekční firmy DHV.


Podle studie města Kuřim má jižní varianta stát kolem 4,2 milionu korun, severní trasa prosazovaná ŘSD asi 4,4 miliardy korun. Štarha ale připouští, že obchvat vedený na jih od Kuřimi skrze 1200 metrů dlouhý tunel sebou přinese vyšší náklady na provoz. "Bude potřeba trvalého dozoru několika zaměstnanců. V Kuřimi bude muset také vzniknout jednotka profesionálních hasičů, nyní tu máme jen dobrovolníky," řekl Štarha.

Podle ŘSD ale bude jižní varianta stát 6,6 miliard, právě kvůli větší technické náročnosti stavby a mimoúrovňových křižovatek. Konečnou podobu trasy obchvatu ale ŘSD příliš neovlivní, rozhodující je územní plán kraje.

Zatím není zřejmé ani to, kdo obchvat zaplatí. Město Kuřim počítá s tím, že jižní varianta bude čtyřpruhová a bude splňovat všechny parametry pro rychlostní komunikace a silnice I. třídy. V tom případě by její stavbu platil stát. Pokud bude silnice nakonec navržena jako silnice II. třídy, zaplatí ji kraj.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice