KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Seškrtání dálnic poškodí nejen nás, shodují se autodopravci

Seškrtání dálnic poškodí nejen nás, shodují se autodopravci

Publikováno: 4.8.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 13:29
Rubrika: 2010

Pokud by se nová vláda skutečně rozhodla zastavit většinu projektů na výstavbu silniční sítě, u autodopravců se s pochopením zřejmě nesetká. Firmy v dotčených regionech, které dnes ČTK oslovila, to vesměs považují za špatné řešení, na němž se v konečném důsledku prý stejně moc neušetří. Třeba na severu Moravy jsou podle nich úspory plánované na nesprávném místě.

Kroky vlády dnes kritizovala například dopravní společnost Beskyd Cargo z Třinecka. Nejvíc jí vadí, že by se nedostavěla silnice I/11 spojující západ Moravskoslezského kraje s východem a hraničním přechodem v Mostech u Jablunkova, který využívá velké množství dopravců. "Také vlivem dopravy mezi automobilkami Hyudai a Kia je tam situace dlouhodobě katastrofální, kamiony čekají v kolonách. Pokud se mi kamion postaví do fronty, je to pro firmu sebevražda, kterou mi žádný ministr nezaplatí," řekl ČTK majitel firmy Radim Mikulík.

Podle něho je dopravní situace na severu Moravy nejhorší v rámci republiky. Pokud by stát neměl peníze ani na dostavbu dálnice D1 mezi Bohumínem na Karvinsku a česko-polskou hranicí, pro Beskyd Cargo by to až tak velký problém nebyl.

Podobně to vidí i ředitel dopravní společnosti Cone-Ostrava Petr Herman. "Dobudovat I/11, která s dálnicí tvoří takzvaný Slezský kříž, je pro nás důležitější než pár kilometrů dálnice. Cesta z Ostravy směrem na Slovensko i Krnovsko je obrovský dopravní problém," řekl ČTK s tím, že kamionová doprava by měla být svedena na komunikace odpovídající 21. století, aby nemusela vést centry obcí. Pro obě dopravní firmy by dostavba Slezského kříže znamenala především snížení nákladů a rychlejší a bezpečnější přepravu.

Nespokojeni jsou ale i dopravci na jihu Čech, kteří čekají na napojení do dálniční sítě už desítky let. Jednatel jihočeské autodopravy Šindelář spedition Václav Šindelář ČTK řekl, že o dálnici D3 se mluví už velmi dlouho a zatím jí stojí jen část, takže s ní v podstatě už ani nepočítají. Současnou situací je prý velice znechucen.

Dálnice na jih Čech už měla stát dávno, myslí si jednatel firmy Koubektrans Ludvík Koubek. Nákladní auta podle něj jezdí po silnicích nižších tříd a ničí se, dopravci tak mají vyšší náklady na jejich údržbu. Navíc se silným provozem ničí i silnice a stát je musí stejně za své peníze opravit, dodal.

Škrty v investicích by měly negativní vliv i na západě Čech, v němž marně čekají na dostavbu rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Prahou. Pro Karlovarský kraj je stávající dvouproudá silnice prakticky jedinou dopravní spojnicí s Prahou. I proto vidí ředitel společnosti Autobusy K. Vary Zdeněk Suchan hlavně problém z hlediska komfortu cestování. Současná silnice je nekvalitní a přetížená, zvyšuje se na ní riziko dopravních nehod.

A že by se nedokončily rozestavěné úseky R6 mezi Chebem, Sokolovem a Karlovými Vary, to si Suchan vůbec nedokáže představit. "Je tady mnoho objížděk, trasy se prodlužují o mnoho kilometrů a nám vznikají vícenáklady, které jen těžko někdo pokryje. Zastavit v regionu téměř dokončenou stavbu snad není možné," uvedl.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice