KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Scania plánuje zvýšit výrobu na 150.000 automobilů v roce 2015

Scania plánuje zvýšit výrobu na 150.000 automobilů v roce 2015

Publikováno: 29.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:48
Rubrika: Doprava, Aktuality

Švédská automobilka Scania plánuje kolem roku 2015 prodej 150.000 nákladních automobilů. Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje ve stavebnictví zvýšit prodeje o polovinu. Automobilka to oznámila v rámci strategického zasedání ve švédském Södertälje.

V květnu letošního roku představila švédská automobilka Scania svoji novou vizi. Jejím cílem je prodej 150.000 automobilů kolem roku 2015. To bude znamenat roční nárůst výroby o 10.000 až 12.000 automobilů.

„V roce 2015 jsme schopni vyrobit 150.000 automobilů za využití vlastních stávajících výrobních struktur. S menším počtem zaměstnanců dnes vyrábíme dvakrát tolik automobilů než tomu bylo před 15 lety,“ říká Leif Östling, prezident a CEO Scania. Östling zároveň zdůrazňuje, že Scania nejvíce těží z práce založené na třech základních hodnotách: zákazník vždy na prvním místě, respekt ke každému jednotlivci a kvalita.

Scania

Stavebnictví zůstává prioritou
Švédská automobilka zároveň oznámila své plány v oblasti stavebnictví. Do roku 2010 hodlá zvýšit celosvětový prodej vozidel určených pro stavební sektor až o 50 % a dosáhnout tak hodnoty 18 000 prodaných vozidel. V roce 2007 Scania prodala 12.000 vozidel určených pro stavebnictví.

V oblasti stavebnictví se Scania i nadále bude zaměřovat zejména na rozvíjející se trhy. Právě tyto země skrývají největší potenciál zejména z důvodu neustálého rozšiřování své infrastruktury. Mezi stěžejní produkty pro stavební sektor patří sklopky či domíchávače.

Klíčovým trhem stále Evropa
Celosvětový trh s nákladními automobily i nadále vykazuje pozitivní výsledky. Navíc se dá i v budoucnu očekávat další výrazný růst a rozvoj celého sektoru. Makroekonomické údaje předpokládají 2 % roční růst v zemích s rozvinutou ekonomikou a v rozvíjejících se zemích Evropy, Asie, severní Afriky a jižní Afriky až 6 % roční růst.

Scania předpokládá, že v roce 2015 by se v Evropě mohlo prodat až 95 000 nákladních automobilů a autobusů s logem Scania ve znaku, přičemž celkový celoevropský trh může dosáhnout hodnoty 575.000 automobilů. Největší nárůst prodeje se dá očekávat ve střední a východní Evropě včetně Ruska, kde stále velmi výrazně pokračuje zejména rozvoj infrastruktury.

V Latinské Americe plánuje Scania prodej 16 000 vozů ročně v 2015, přičemž největší potenciál zde skrývá zemědělství a těžební průmysl. V Asii a v zemích Pacifiku by se roční prodej mohl pohybovat kolem 15.000 automobilů a v zemích Středního Východu, Indie a Afriky by prodeje mohly dosáhnout 25.000 nákladních automobilů.

Lepší servis a širší produktová řada
Pokud se Scanii podaří realizovat své plány, bude v roce 2015 jezdit po celém světě milion automobilů této severské značky. To by představovalo dvojnásobný počet než je tomu v současné době.

Nárůst počtu automobilů bude znamenat také zásadní změnu pro celosvětovou sít servisních míst, které budou čelit značně vyšší poptávce po servisních službách. Scania proto plánuje ročně investovat 1 miliardu švédských korun do zlepšení a rozšíření servisních služeb tak, aby se všem zákazníkům dostalo požadovaného a kvalitního servisu v síti Scania.

Spolu s plánem na zvýšení prodeje hodlá Scania také rozšířit svoji produktovou řadu. „Abychom dosáhli hodnoty 150.000 prodaných automobilů v roce 2015, musíme také našim zákazníkům nabídnout širší řadu modelů a dát jim tak větší příležitost, aby si vybrali přesně ten automobil, který potřebují,“ říká Hasse Johansson, ředitel oddělení pro výzkum a vývoj.

Scania i nadále pokračuje ve vývoji a rozšíření konceptu „ReadyBuilt“, který je založen na úzké spolupráci s vybranými dodavateli. Tato vzájemná spolupráce tak umožní dodání kompletních automobilů, například včetně nástaveb, ve výrazně kratší době než tomu bývá obvykle.

Švédská automobilka se hodlá i nadále aktivně prosazovat ve snižování dopadů na životní prostředí. Tomu by mělo nejvíce pomoci využívání obnovitelných zdrojů a hybridních technologií.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (81x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (80x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (69x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice