KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Sanace vodorovných betonových ploch a osazování stavebních prvků v dopravních stavbách dle ČSN EN 1504

Sanace vodorovných betonových ploch a osazování stavebních prvků v dopravních stavbách dle ČSN EN 1504

Publikováno: 11.6.2017
Rubrika: Zajímavosti

Opravy komunikací nebo jiných pojížděných ploch, do kterých patří plošné horizontální opravy betonových povrchů na silnicích a dálnicích, osazování obrubníků nebo rámů poklopů šachet, opravy autobusových zastávek, rekonstrukce kamenné dlažby, sanace povrchů na mostovkách, chodnících, římsách, na rampách, v garážích apod., jsou nezbytnou a nedílnou součástí činností správců komunikací. Správci veřejných komunikací, tedy obce, města, kraje i stát řeší každoročně mnoho případů těchto rekonstrukcí a finanční prostředky na ně poskytované jsou velmi značné. V zájmu investorů i prováděcích firem je přitom provádět opravy nejen technicky správně, ale i jednoduše z hlediska aplikace a zároveň rychle a bezpečně a s dlouhodobou trvanlivostí provedené práce.

Tento příspěvek poskytuje jednoduchý přehled a základní informace o materiálech v systémech PCI určených k opravám horizontálních ploch a souvisejících technologií jako např. osazování šachet a poklopů. Dále popisuje rozsahy jejich použitelnosti a pomáhá v orientaci a správné volbě materiálu pro konkrétní opravu. Systémy a jednotlivé materiály PCI vyplývají z aktuálních požadavků předmětné normy ČSN EN 1504 a souvisejících TKP a musí být z dlouhodobého hlediska plně funkční. Malty pro opravy pochozích a pojížděných povrchů, včetně malt pro osazování konstrukcí ve vozovkách apod., mají za sebou již několik desetiletí intenzivního vývoje a inovací. Nosnými produkty jsou v tomto segmentu opravné malty řady PCI Repafast® a PCI Polyfix®, které splňují vysoké požadavky účastníků výstavby, především s ohledem na jednoduchost aplikace, dlouhodobou odolnost povrchu, spolehlivost, rychlost a bezpečnost prováděných prací.

ŘADA PRODUKTŮ PCI REPAFAST® – RYCHLETUHNOUCÍ A TVRDNOUCÍ OPRAVNÉ KONSTRUKČNÍ MALTY NA BÁZI NANOTECHNOLOGIÍ PRO HORIZONTÁLNÍ POVRCHY S CERTIFIKACÍ DLE ČSN EN 1504-3 VE TŘÍDĚ R4 

Tyto speciální malty s prudkým nárůstem pevností a minimalizovaným smrštěním umožňují rychlé zprovoznění komunikace po opravě výtluků, osazení poklopů nebo po plošné opravě velice rychle, a to i při teplotách pod bodem mrazu. Jedná se o minerální směsi se zvlášť vybraným plnivem, pojivem ve formě speciálních cementů a aktivních chemických látek, připravené k okamžitému použití. Opravné malty řady PCI Repafast® vykazují vynikající parametry a umožňují provádět spolehlivou opravu betonových horizontálních povrchů v různých podmínkách.

  • Doba zpracovatelnosti: cca 20 až 30 minut při 20 °C
  • Zatížení kolovou dopravou: po 2 hodinách při 20 °C, po 10 hodinách při –5 °C
  • Rozsah použití: od –10 do +30 °C
  • Dosahované pevnosti v tlaku: ≥ 85 MPa po 28 dnech
  • Přídržnost k betonu po teplotním cyklování a mrazových cyklech: ≥ 3 MPa
  • Velmi malé smrštění: ≤ 0,3 ‰ po 28 dnech, žádné trhliny ani po 180 dnech

Jednoduchost přípravy podkladu a aplikace zmíněných hmot dovoluje dosáhnout v minimálním čase profesionálních výsledků. Opravné malty řady PCI Repafast vykazují vysoké finální pevnosti v tlaku, dostatečnou houževnatost, odolnost vůči vnějšímu prostředí, včetně odolnosti vůči CHRL. Vhodným výběrem typu hmoty lze zajistit extrémně rychlý a tedy i více bezpečný postup prací a zároveň dlouhodobou odolnost opravy. Prostor aplikace je možné znovu zatížit již v průběhu několika málo hodin.

PCI Repafast® Tixo – tixotropní podkladní vrstva a opravná malta

Je určena k rychlé opravě horizontálních povrchů, především pro osazování malých a středně velkých rámů kanalizačních poklopů a jiných typů vpustí, opravu a osazení obrubníků, osazení silniční kamenné dlažby, lokální opravy horizontálních povrchů a opravy povrchů se sklonem, event. spárování zádlažby a přídlažby pozemních komunikací. Tloušťka vrstvy:

  • a) jako opravná malta 10 – 100 mm,
  • b) jako podkladní vrstva 25 – 150 mm.

PCI Repafast® Fluid – tekutá opravná malta

Je určena a vhodná především pro osazování malých a středně velkých rámů kanalizačních poklopů a jiných vpustí. Tekutá konzistence malty je přímo určena pro opravy horizontálních ploch, zalévání spár kamenné dlažby, fixaci uličního vybavení apod.

Tloušťka vrstvy:

  • a) jako opravná malta 10 – 100 mm,
  • b) jako zálivková malta 25 – 150 mm.

PCI Repafast® Fibre – speciální opravná malta s rozptýlenou ocelovou výztuží

Je vhodná k osazování velkých rámů kanalizačních poklopů a jiných vpustí s použitím bednění, pro velké horizontální opravy při využití tekuté konzistence, opravy poškozených dilatací a dilatačních spojů, opravy míst s rázovým zatížením (mostovka, vozovka, římsy, chodníky, mostní závěry) a opravy v místech extrémního dopravního zatížení. Tloušťka vrstvy: 10 – 150 mm

ŘADA PRODUKTŮ PCI POLYFIX® – RYCHLETUHNOUCÍ SPECIÁLNÍ MALTY PRO POZEMNÍ, VODOHOSPODÁŘSKÉ A INŽENÝRSKÉ STAVBY

Malty jsou rychletuhnoucí určené k opravným a montážním pracím a k utěsnění průsaků vody. Produktová řada PCI Polyfix® představuje vysoce kvalitní rychletuhnoucí cementové opravné malty třídy R3 dle ČSN EN 1504-3. Malty mají široké spektrum použití od těsnění výronů a průsaků vody, po vyplnění prostupů, kotvení kovových prvků, usazování šachet a rámů, opravy poškozených míst betonových dílců a vytváření fabionů pro všechny typy staveb a stavebních činností. Všechny produkty jsou dostupné nejen v papírových obalech, ale i v praktických plastových kbelících, které umožňují opakované použití materiálů v případě drobných oprav.

PCI Polyfix® 30 sek. – blesková malta pro rychlé montáže a utěsnění průsaků vody

Malta tuhne během 30 vteřin i při působení vody, odolává povětrnostním vlivům a mrazu. Je univerzálně použitelná uvnitř i ve vnějším prostředí, je snadno zpracovatelná, míchá se pouze s vodou. Malta neobsahuje chloridy, nezpůsobuje korozi oceli.

PCI Polyfix® 5 min. – víceúčelová blesková malta pro opravy, upevňování a montáže pro všechny typy staveb

Malta je víceúčelová a lze ji použít na kotvení strojů, motorů, zárubní, oken, potrubí, svorníků, balkonového a mostního zábradlí apod., k upevňování ocelových sloupků, zavěšených stropů, instalaci regálů a skříní, k opravám děr, spár a trhlin betonových konstrukcí a dílců. Vytvrzuje bez trhlin do cca 5 minut a míchá se pouze s vodou. Vysoká pevnost v tlaku a v tahu, spolehlivé kotvení. Malta je síranovzdorná a odolává odpadní vodě, je vodonepropustná.

PCI Polyfix® plus – blesková cementová malta pro rychlou montáž a univerzální opravy v pozemních a inženýrských stavbách

Vytvrzuje po cca 5 minutách bez trhlin, míchá se pouze s vodou a je pojízdná po cca 2 hodinách. Určena pro vnitřní i vnější použití. Je určena k usazování, zvedání a vyrovnávání skruží a šachet, k uzavírání průsaků a výronů vody, vytváření odtokových žlabů, stupňů apod. Je vhodná k vytváření fabionů na konstrukcích a k spárování kanálových tvarovek. Malta je vodonepropustná, odolná vůči povětrnostním podmínkám, mrazu a vůči rozmrazovacím solím. Dále je síranovzdorná s odolností odpadní vodě. Používá se běžně pro tloušťky 5 až 50 mm, lze pomocí ní vytvořit vodonepropustnou vrstvu (stěrku, omítku) při tloušťce vrstvy cca 10 mm.

PCI Polyfix® plus L – rychlá cementová malta pro univerzální použití na inženýrských stavbách s delší dobou zpracovatelnosti

Vytvrzuje po cca 20 minutách bez trhlin, spojuje silné stránky a všestrannost malty PCI Polyfix® plus se znatelně delší dobou zpracovatelnosti a její použití je shodné. PCI Polyfix® plus L navíc poskytuje dostatek prostoru i pro velmi náročné modelovací práce. Další velkou výhodou obou těchto malt je jejich použití i při nízkých teplotách, a to až do +1 °C.

Malty řady PCI Polyfix® se s výhodou v návaznosti na jejich vlastnosti používají pro sanaci šachet a osazování poklopů kanálů na vozovkách a komunikacích. Tyto poklopy kanálů jsou vystaveny stálému dynamickému zatížení a měnícím se povětrnostním vlivům, přes zimní období i za působení posypových solí. Takto vysoké zatížení může vést k poškození nebo celkové degradaci materiálu v oblasti ústí kanálu. Protože většina běžně používaných materiálů v praxi tyto nároky nesplňuje, zvyšuje se četnost sanací šachet.

Důvěřujte tedy našim certifikovaným, odzkoušeným a v praxi ověřeným speciálním maltám PCI řady PCI Repafast® a PCI Polyfix® pro oblast šachet, kanálů a veškerých horizontálních oprav komunikací. V případě potřeby konzultace daného problému se obraťte na naše technické poradce v rámci celé České republiky. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Reprofilace mostovky maltou PCI Repafast® Tixo – rychlé vytvrzení i za nepříznivých klimatických podmínekSpárování silniční přídlažby maltou PCI Repafast® FluidOsazení rámu kanalizační vpusti maltou PCI Polyfix® plus L

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (112x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (112x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice