KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Sanace pojížděných betonových konstrukcí za zvláště nepříznivých podmínek – systémy PCI

Sanace pojížděných betonových konstrukcí za zvláště nepříznivých podmínek – systémy PCI

Publikováno: 25.8.2015
Rubrika: Zajímavosti

Každý odborník, který se pohybuje v dopravním stavitelství, naráží pravidelně na termínová omezení. Tento text poskytuje návod, jak uvedený problém řešit při opravách pojezdem zatěžovaných betonových konstrukcí, ramp, mostů a jiných inženýrských staveb. Kámen úrazu bývá v těchto případech jak ve vlastnostech materiálů, tak v aplikaci těchto hmot v extrémních časových a/nebo povětrnostních podmínkách. Uvedeny jsou varianty technických řešení s ohledem na způsob provedení a požadavky zadavatelů při použití těchto moderních sanačních technologií nabízených značkou PCI.

Poškozené komunikace, manipulační a jiné prostory představují pro veškerý pohyb mechanismů i lidí zvýšené nebezpečí nehody, zranění nebo škody. Proto je bezpodmínečně nutné udržovat tyto plochy neustále v provozuschopném stavu. Zároveň však tyto provozy musí splňovat svou funkci, tj. zajistit pohyb dopravních prostředků a lidí a propojovat cílová místa.

Pro opravu ploch, jako jsou silnice, rampy, skladové a manipulační prostory, je mnohdy k dispozici minimální časový prostor. V takových chvílích je nutné řešit minimalizaci aplikačních časů, případně doby uzávěry komunikace. Pracovníci, kteří realizují práci v takovýchto podmínkách, také mnohdy hledají pokud možno technologicky jednoduché řešení, které omezí možnou chybovost při provádění prací pod časovým tlakem a zajistí perfektní výsledek provedené sanace nebo opravy. Práce na těchto místech je také omezena neustálým provozem a z toho důvodu musí být navržené řešení a provedená oprava dlouhodobě funkční a spolehlivá.

Společnost BASF se prostřednictvím značky PCI dlouhodobě věnuje sofistikovaným řešením systémů pro sanace a opravy stavebních konstrukcí a též pro výše zmíněnou oblast má rychlé, jednoduché, bezpečné a trvale funkční řešení.

Materiálová řada PCI Repafast byla vyvinuta právě s ohledem na definovanou oblast realizace. Materiály tohoto typu využívají vylepšené technologie sanačních malt PCI Nanocret. Eliminací velkých krystalů, které vznikají při hydrataci cementu a tím i silnou redukcí poréznosti rozhraní mezi hmotou a betonovým podkladem zvyšuje přilnavost hmoty k podkladu a zároveň posunuje křivku pórovitosti vyzrálé hmoty do sféry nanometrů, čímž omezuje možnost absorbce vody. Protože byly tyto materiály vyvíjeny pro potřeby oprav pojížděných ploch, jsou jejich vlastnosti i v tomto ohledu extrémní – pevnosti v tlaku dosahují až 100 MPa, přičemž již po prvních hodinách po aplikaci vykazují hodnoty přes 30 MPa. Jejich aplikace je uzpůsobena časovému „oknu“, které limituje realizátora v provedení opravy, a to jak z pohledu např. omezení provozu na komunikacích v běžné stavební sezoně – kdy s ohledem na výše zmíněnou charakteristiku jsou plochy schopné být uvedeny do provozu již po 2 hodinách – tak z pohledu nutného dokončení prací v ne již zcela vyhovujících povětrnostních podmínkách – hmoty PCI Repafast jsou aplikovatelné až do –10 °C. Přesto umožňují prováděcím firmám jistou aplikaci, protože se jedná o technologie jednokomponentní, tj. pouhým smícháním s vodou má aplikátor připravenou směs s veškerými uvedenými parametry, která se navíc aplikuje přímo na podklad upravený podle technologického návodu bez nutnosti jakékoliv speciální kontaktní vrstvy.

Aby byly dodrženy podmínky dlouhodobé funkčnosti, musí také jednotlivé materiály splňovat určité technologické předpoklady pro inženýrské stavby, zejména pak předpisy pro sanační materiály. Řada PCI Repafast je certifikována jako opravné malty třídy R4 dle ČSN EN 1504-3 a může být tedy bez omezení používána jako hrubá reprofilace – v zásadě pak například při nízkých teplotách v časovém tlaku. Prezentovaná technologie tak zajistí potřeby investorů na rychlé provedení a zkrácení doby odstávek, zvyšuje bezpečnost dopravy omezením budoucích poruch v povrchu, a vzhledem k rychlému tuhnutí a tvrdnutí a širokému rozsahu teplot pro aplikaci zvyšuje prostor pro realizaci oprav.

Řada PCI Repafast zahrnuje tyto výrobky:
PCI Repafast® Tixo – pro osazování malých a středně velkých rámů, kanalizačních poklopů a jiných vpustí:

  • pro fixaci obrubníků a dlažbových kamenů,
  • na lokální opravy horizontálních povrchů a opravy povrchů se sklonem.

PCI Repafast® Fluid – pro osazování středně velkých rámů kanalizačních a telekomunikačních poklopů:

  • tekutá konzistence malty je přímo určena pro opravy horizontálních ploch, zalévání spár, výplň spár kamenné dlažby, k fixaci uličního vybavení.

PCI Repafast® Fibre – pro osazování velkých rámů kanalizačních poklopů a jiných vpustí s použitím bednění:

  • plošné horizontální opravy při využití tekuté konzistence,
  • opravy míst s rázovým zatížením (mostovka/vozovka),
  • opravy v místech extrémního dopravního zatížení.

PCI Repafast® APS 40 – pro opravy v chladírenských a mrazírenských provozech až do – 25 °C:

  • opravy v chemicky zatěžovaných provozech.

Více informací k uvedeným technologiím naleznete na www.pci-cz.cz

Reconstruction of travelled concrete structures in especially unfavourable conditions – PCI systems
Every specialist in the field of transportation construction regularly comes across time restrictions. This text gives instructions how to solve this problem when repairing travel loaded concrete structures, platforms, bridges and other engineering structures. Usually the stumbling block to these cases lies both in the properties of materials and in applications of these materials in extreme time and/or weather conditions. Alternatives of technical solutions are listed with respect to methods of execution and requirements of the contracting authority when using these modern reconstruction technologies offered by PCI.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Repafast fluidOsazování rámů poklopůOsazování rámů poklopů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (118x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (116x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice