KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    SAE chtějí do roku 2017 propojit všechny emiráty sítí železnice

SAE chtějí do roku 2017 propojit všechny emiráty sítí železnice

Publikováno: 12.1.2011, Aktualizováno: 14.1.2011 12:47
Rubrika: Zajímavosti

Spojené arabské emiráty, které mají nejvyšší budovu na světě či uměle vytvořený ostrov ve tvaru palmy, nyní uvažují o dalším ambiciózním projektu. Jde o propojení země železniční sítí, která povede pouští. Náklady na železniční systém, který spojí všech sedm emirátů do roku 2017, mají činit 11 miliard USD (203,7 miliardy Kč).

Celková délka železnice podle společnosti Union Railway bude 1 500 kilometrů a výstavba je naplánovaná v několika fázích. První část spojení v délce 270 kilometrů má být v provozu v roce 2013. Po dokončení by mohl železniční systém SAE navazovat na železnici Saúdské Arábie a Ománu.

Generální ředitel Union Railway Richard Bowker uvedl, že zájem o účast na počátečních pracích od zahraničních firem je velmi vysoký. Největší boj o účast v projektu se zřejmě povede mezi firmami z Číny a Evropy, zájem mají i společnosti z Austrálie či Koreje.

Rozvoj železnice souvisí s potřebou přepravy ropy a plynu. SAE jsou třetím největším vývozcem ropy na světě a mají páté největší zásoby plynu. Nákladní vlaky by měly převážet hlavně těžké náklady, jako cement, hliník nebo ocel, a dosahovat rychlosti 120 kilometrů v hodině. U osobní přepravy mají vlaky jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině, napsala agentura Reuters.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (83x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (67x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice