KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rýpadlo Komatsu PC88MR-10: Ideál pro výstavbu komunikací

Rýpadlo Komatsu PC88MR-10: Ideál pro výstavbu komunikací

Publikováno: 27.8.2015
Rubrika: Zajímavosti

Novou řadu osmitunových kompaktních pásových rýpadel představila letos firma Komatsu. Stroj s označením PC88MR-10 má oproti svému předchůdci (PC88MR-8) vyšší účinnost, až o čtyři procenta nižší spotřebu paliva, vyznačuje se rovněž zvýšeným komfortem pro obsluhu a nabízí výrazně lepší pracovní schopnosti. Zákazníkům do České republiky rýpadlo přináší společnost KUHN-BOHEMIA, která je výhradním distributorem stavebních strojů Komatsu na tuzemském trhu.

Rýpadlo PC88MR-10 (s provozní hmotností 8 500 kg do 8 750 kg) dosahuje výkonu 50,7 kW (69 k) při 1950 otáčkách za minutu a je poháněno motorem Komatsu SAA4D95LE-6 splňujícím přísné emisní normy EU IIIB. Motor je vybaven moderním elektronickým ovládáním, řízením sání vzduchu, vstřikování paliva, spalování pohonných hmot a následného zpracování výfukových plynů, čímž optimalizuje výkon motoru, snižuje emise výfukových plynů a také poskytuje inovativní diagnostické funkce.

Model disponuje šesti různými provozními režimy, hydraulický výkon tedy může být přizpůsoben konkrétnímu použití, čímž se významně šetří palivo. Pracovní režimy jsou dimenzovány tak, aby vyhovovaly otáčkám motoru, výkonu čerpadla a tlaku systému. Priorita může být kladena na rychlost, vyšší produktivitu nebo na spotřebu paliva u lehčích pracovních operací.

Se svou velikostí je model PC88MR-10 dokonale vhodný pro práce v městské zástavbě a či třeba na výstavbě silnic a dalších komunikací. K dispozici je široká nabídka dodávaného příslušenství umožňující zákazníkům přizpůsobit stroj jejich požadavkům. 

Maximální hloubka výkopu u tohoto rýpadla je 4,6 m s dosahem nejvíce 7,2 metrů. Otočný výložník usnadňuje práci ve stísněných prostorech, stroje se navíc vyznačuje minimálním přesahem kabiny přes pásy podvozku, obsluha se tak může koncentrovat na práci prováděnou před strojem a při otáčení kabiny se nemusí znepokojovat. Pro ještě lepší bezpečnost se přesto nabízí jako vybavení zadní kamera. 

Kabina rýpadla poskytuje obsluze komfortní pracovní prostředí a také snadné ovládání. Je vybavena konstrukcí ROPS, která zajišťuje vysokou pevnost a ochranu díky trubkovým výztuhám. Kabina, ze které je vynikající výhled ve všech směrech, je namontován na viskózních tlumičích, které zmírňují vibrace. Sedadlo pro řidiče je opatřeno vysokým opěradlem a područkami, poskytuje tak větší komfort. Kromě standardního rádia je v kabině k dispozici audio konektor, který umožňuje přehrávat hudbu z externích zařízení přes vestavěné reproduktory.

Vylepšení doznal i systém 7-palcového LCD monitoru s vysokým rozlišením. Přes něj může řidič zvolit jeden ze šesti již zmíněných pracovních režimů s cílem optimalizovat výkon motoru tak, aby odpovídala požadavkům konkrétní prováděné činnosti.

Model PC88MR-10 je zkonstruován tak, aby byl zajištěn snadný přístup ke každému servisnímu bodu. Běžná údržba a servisní úkony nesmí být vynechávány, aby později nemohlo docházet k drahým prostojům. Stroj má široké otevírání kapoty a nový větší kryt pro údržbu na levé straně. Motorový a olejový chladič má lamely ve tvaru V uspořádány vedle sebe tak, aby se urychlila údržba a také samozřejmě zlepšila chladicí kapacitu. Rám jednotky ve tvaru X dává stroji vysokou pevnost a zabraňuje hromadění bláta a nečistot, což šetří čas řidiče na čištění stroje.

Motorová část rýpadla je pod dohledem systému Komatsu EMMS. Ten může zabránit malému problému, který se později mohl stát velkým servisním úkonem. Řídicí jednotka monitoruje všechny hlavní systémy a klíčové funkce motoru, jako jsou tlak motorového oleje, teplota chladicí kapaliny, nabití baterie, zanesení vzduchového filtru a podobně. Dojde-li k jakékoliv poruše, zobrazí se upozornění na LCD monitoru v kabině. Na monitoru je také indikován stav, kdy musí být provedena výměna oleje nebo filtrů.

Rýpadlo PC88MR-10 je navíc vybaveno nejnovější verzí bezdrátového monitorovacího systému KOMTRAX™. Díky němu lze sledovat například provozní hodiny, spotřebu paliva, aktuální umístění stroje, stav a potřebu údržby, v případě problému přichází obsluze varování. Systém zvyšuje dostupnost stroje, chrání ho před odcizením, umožňuje diagnózu z téměř jakéhokoliv místa a také poskytuje nepřeberné množství dalších informací s cílem zvýšit efektivitu a produktivitu podnikání majitele či provozovatele stroje.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.komatsu.cz


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (119x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (116x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice