KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Rychlostní komunikace R 48 Tošanovice-Žukov otevřena

Rychlostní komunikace R 48 Tošanovice-Žukov otevřena

Publikováno: 1.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:37
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR uvedlo do provozu stavbu rychlostní komunikace R48 Tošanovice-Žukov v délce 7,9 km. Nově postavená čtyřpruhová rychlostní komunikace přebírá dopravu z extrémně zatíženého, směrově a výškově nevyhovujícího úseku silnice I/48. Stavba byla zahájena v březnu 2005 a celkové stavební náklady se vyšplhaly na 1,46 miliardy korun.

Otevřená silnice spojuje již vybudované úseky komunikace R 48 a to státní hranice – Český Těšín a úsek Frýdek-Místek – Tošanovice, čímž dojde k výraznému zjednodušení a zrychlení dopravy v úseku Frýdek-Místek – státní hranice s Polskou republikou.


Otevření rychlostní komunikace R 48 Tošanovice – Žukov se zúčastnili jak zástupci stavebních
firem a investora, tak starostové dotčených obcí.

Nový úsek zahrnoval výstavbu silnice s cementobetonovým krytem kategorie R 22,5/100 v celkové délce 7.850 m. Tento druh silničního povrchu se zejména v západní Evropě příliš neobjevuje. Jeho výhodou je vysoká odolnost a nevyžaduje častou změnu.


Protihlukové stěny tvoří na novém úseku silnice nezanedbatelnou plochu.
Oblast je hustě osídlena.

Součástí stavby bylo rovněž vybudování deseti mostů, silnic, místních a obslužných komunikací a přeložek inženýrských sítí. Zanedbatelných není ani 7,1 km protihlukových stěn, jejichž plocha se ustálila na 23.000 m2. Všechna křížení s rychlostní silnicí jsou mimoúrovňová. Významným objektem stavby je silniční most – estakáda o 13 polích přes údolí řeky Stonávky v celkové délce 727,75 m.


Součástí stavby je deset mostních objektů. Největší z nich je přes sedm set metrů
dlouhá estakáda přes údolí řeky Stonávky.

„Zprovoznění stavby bude významným přínosem ke zlepšení dopravního spojení v trase VI. transevropského dopravního koridoru sítě TEN, mělo by snížit počet dopravních nehod a zlepšit životní prostředí,“ uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti. Nenávratný příspěvek Evropské unie činil 37.062.160 EUR, což představuje 76 % celkových uznatelných nákladů. Zbývající část nákladů byla hrazena Státním fondem dopravní infrastruktury.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Spustili jsme novou podobu webových stránek! (51x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (35x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci