KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    ŘSD zahajuje výstavbu klíčového úseku dálnice D1 pro Zlínský kraj

ŘSD zahajuje výstavbu klíčového úseku dálnice D1 pro Zlínský kraj

Publikováno: 14.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:58
Rubrika: Aktuality

Dne 12. června 2008 byla slavnostně zahájena výstavba úseku dálnice D1 Kroměříž-východ - Říkovice. Jedná se o významný úsek s budoucím napojením na rychlostní silnice R49 a R55. Stavba v délce 11,3 km má být uvedena do provozu v říjnu 2010.

„Do Kroměříže přivedeme dálnici ještě v letošním roce, nyní se jedná o navazující úsek obsahující největší dopravní křižovatku na střední Moravě u Hulína,“ doplňuje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Navazující úsek R55 do Otrokovic s jasným cílem napojení Zlína se má rovněž začít stavět letošní rok.

Vyvedením dopravy ze zastavěných oblastí po dokončení uvedeného úseku dojde k významnému zlepšení životního prostředí ve městech Kroměříž, Hulín a po dobudování dalších úseků i pro Přerov. „Význam úseku z Kroměříže-východ do Říkovic z lokálního i z celostátního významu si plně uvědomujeme. Proto chceme, aby k dokončení výstavby došlo co možná nejdříve,“ říká Alfred Brunclík.

Stavba úseku Kroměříž-východ – Říkovice je řešena v úseku od mimoúrovňové křižovatky Kroměříž-východ po provizorní napojení na I/55 před Horními Moštěnicemi. Součástí stavby je i úsek rychlostní silnice R55 ve směru od Otrokovic po napojení na D1 v prostoru mimoúrovňové křižovatky u Hulína. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava.

Na trase jsou navrženy tři křižovatky, které umožňují jednak „rozpojení“ komunikací vyšší komunikační sítě (D1 a R55 – MÚK Hulín) nebo napojení dálnice či rychlostní silnice na nižší komunikační síť (na I/55 – MÚK Hulín západ; na II/432 MÚK Hulín východ). Na začátku stavby se počítá s napojením na budovanou dálnici D1 v úseku 0134,3 Kroměříž-západ - Kroměříž-východ. Na konci stavby je navrženo provizorní napojení na stávající silnici I/55.

Návaznost na stavby R55 Hulín – Skalka a R49 Hulín – Fryšták v MÚK Hulín bude upřesněna v dalším vývoji, jak z hlediska priorit, tak i z hlediska projekční přípravy a financování těchto staveb rychlostních komunikací. Během výstavby bude v místě křížení zajištěn provoz po provizorních komunikacích pro minimalizaci dopadů výstavby na stávající dopravu.

Název stavby: Dálnice D1, stavba 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Místo stavby: Zlínský kraj, okres Kroměříž a Olomoucký kraj, okres Přerov
Cena stavby: 4,534.544.729 Kč bez DPH
Délka stavby: 11.300 metrů
Zahájení: duben 2008
Zprovoznění: říjen 2010

Zdroj: ŘSD

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálnicemi se mají stát železniční koridory (52x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice