KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    ŘSD zahájilo výstavbu dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy

ŘSD zahájilo výstavbu dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy

Publikováno: 23.4.2019
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo ve čtvrtek 14. března výstavbu dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Dálnice D35 je plánována v trase Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou a po dokončení bude s celkovou délkou přes 200 kilometrů druhou nejdelší dálnici v ČR. D35 je také v celé svojí délce součástí globální sítě TEN-T evropských dopravních koridorů.

„Společně se sousedním úsekem mezi Časy a Ostrovem máme aktuálně v realizaci 27 kilometrů dálnice D35, které zprovozníme v jednom roce. Právě část mezi Hradcem Králové a Mohelnicí je tím nejdůležitějším úsekem celé D35, neboť po dokončení bude společně s dálnicí D11 tvořit severní alternativu přetížené D1,“ okomentoval zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

ZAJÍMAVOSTI NA STAVBĚ

Žárové hroby

Výzkum společnosti Archaia odkryl u Rokytna jedno z nejbohatších a nejrozsáhlejších žárových pohřebišť lužické kultury z pozdní doby bronzové nejenom u nás, ale i v polském prostoru. Na pohřebišti v pískové duně našli archeologové více než 200 žárových hrobů a více než 2 000 keramických nádob. V prostoru pohřebiště vzniklo v 50. letech 20. století letiště pro práškovací letadla, takže jej nepoškodila hluboká orba. Vznikla tak možnost zkoumat perfektně zachovalé hroby.

Estakáda přes Labe

Účelem estakády je převedení D35 přes inundační území Labe, služební sjezd, polní cestu, koryto Labe a část biocentra. Přemostění tvoří dva nezávislé předpjaté trámové mosty dvoutrámového a komorového průřezu s podélnými náběhy. Délka mostů je 1,06 km. Založení mostů bude hlubinné na vrtaných velkoprůměrových pilotách. Na mostech bude provedena příprava pro osazení samočinného ostřikovacího zařízení proti námraze. Společně s tímto úsekem má Ředitelství silnic a dálnic aktuálně v realizaci 151 kilometrů dálnic (z toho je 31 km modernizace D1) a 59 kilometrů silnic I. třídy. V letošním roce má ŘSD v plánu zahájit ještě dalších 155 kilometrů dálnic a silnic I. třídy.

Stavba je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti.

DATA O STAVBĚ – ÚSEK OPATOVICE NAD LABEM – ČASY

Hlavní trasa:

  • délka: 12,6 km
  • kategorie: D 26,0/130 (dle nové ČSN)
  • plocha vozovek: 245 211 m2
  • počet stavebních objektů: 259

Zhotovitel: STRABAG, M-SILNICE a SMP CZ
Cena stavby dle smlouvy: 3 389 mil. Kč bez DPH
Předpokládané zprovoznění stavby: 01/2022

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (43x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice