KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    ŘSD připravuje novou variantu D3 u Českých Budějovic

ŘSD připravuje novou variantu D3 u Českých Budějovic

Publikováno: 28.5.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:30
Rubrika: Aktuality

Ministerstvo dopravy pověřilo Ředitelství silnic a dálnic ČR, aby zpracovalo nový investiční záměr na úsek dálnice D3 mezi Úsilným a Hodějovicemi na Budějovicku. Informoval o tom tajemník českobudějovického primátora Milan Brabec. Ministerstvo tak akceptovalo připomínky Českých Budějovic a okolních obcí, podle nichž by měla být silnice šetrnější k životnímu prostředí a obyvatelům než v původně navržené variantě.

Devět měst a obcí, jichž se stavba týká, sepsalo v říjnu memorandum o společném postupu. Snaží se o urychlení stavby, která je podle nich přínosná, měla by ale co nejméně ovlivnit osídlení v okolí. Na původní projekt stavby si České Budějovice nechaly zpracovat oponentní posudek, který řešil pět míst na budoucí D3 mezi Úsilným a Novými Hodějovicemi. Posudek město předložilo ŘSD a ministerstvu dopravy.

„Pokyn z ministerstva jsme skutečně obdrželi na začátku května a právě probíhá výběrové řízení na zhotovitele aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí,' uvedl ředitel budějovické správy ŘSD Josef Pešl. Termín, kdy by mohla být aktualizace hotová, bude znám až po ukončení výběrového řízení.

Mezi nejzásadnější změny patří vybudování zářezu v Rudolfovské ulici. Podle původního návrhu tam měla dálnice vést po mostě širokém 12 m. Kolem Hlinska by zase měla komunikace místo po desetimetrovém náspu s protihlukovými stěnami vést zahloubená do terénu. Se snížením dálnice se počítá také u Pohůrky.

Další zapuštění dálnice pod povrch by mělo vzniknout mezi Dobrou Vodou a Českými Budějovicemi. Původní řešení počítalo, že auta budou jezdit 190 m dlouhým tunelem a pak po osm metrů vysokém mostě. Posledním místem, které posudek města řeší, je kruhový objezd v Nových Hodějovicích. Uspořádání křižovatky by mělo jasněji oddělit dopravu z jihu, a auta by tak nevjížděly do centra města. Úsek, který bude zároveň obchvatem města, by se mohl začít budovat v roce 2010. Úpravy prodraží projekt o zhruba jednu miliardu korun.

„Aglomerace stotisícového města a dalších osmi obcí si ostatně zaslouží náležitou ochranu. Žádné dodatečné návrhy už předkládat nebudeme, není v našem zájmu stavbu dálnice komplikovat,' uvedl českobudějovický primátor Juraj Thoma.

Celá plánovaná trasa D3 z Prahy až na hranice s Rakouskem měří 171,4 km a náklady na její vybudování se odhadují na 80 miliard korun. ŘSD odhaduje, že zbývající úseky dálnice na jihu Čech by se mohly začít stavět v letech 2009 až 2011. Silnice jsou již zaneseny do územních plánů a nyní se dokončuje dokumentace pro územní rozhodnutí.

Dálnice D3 bude první silniční stavbou, na jejímž budování se budou podílet soukromé peníze. Kvůli náročnosti přípravy však byl projekt PPP několikrát přehodnocen a změněn. Původně mělo jít pouze o třicetikilometrový úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí; nyní se připravuje mnohem delší varianta od Veselí k hranicím.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice