KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    ŘSD připravuje na trase z Prahy na Drážďany rozsáhlé změny v řízení dopravy

ŘSD připravuje na trase z Prahy na Drážďany rozsáhlé změny v řízení dopravy

Publikováno: 9.7.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:47
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje kvůli absenci dálnice D8 přes České Středohoří ojedinělou akci v řízení dopravy. Po dobu následujících tří let se totiž bude jednat o jediný nedálniční úsek na trase do východní části Německa. Mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem budou stanoveny dvě objízdné trasy, které budou sloužit jako alternativa k 17 km dlouhému plánovanému úseku dálnice.

V prosinci 2006 bude uveden do provozu nový úsek dálnice D8 mezi Ústím nad Labem a státní hranicí s Německem. Jedná se o stavbu 0807 v délce 23,5 km. Řidiči zde budou překonávat převýšení 482 metrů přes Krušné hory, součástí tohoto horského úseku budou dva tunely a celá řada dlouhých mostů. Tunel Panenská, svými dvěma kilometry délky, se stane vůbec nejdelším tunelem v Česku. Na českoněmecké hranici u Petrovic bude na D8 navazovat německá dálnice A17, která dnes končí u Pirny. Nová dálnice nahradí dnešní nevyhovující silniční trasu přes Cínovec.

Bude se tak jednat o předposlední úsek, který je třeba dokončit k dálničnímu propojení Prahy s Drážďany, ale i Berlínem, Dánskem atp. Po dokončení úseku ke státním hranicím s Německem se dá očekávat zvýšení intenzity dopravy na dálnici D8, což může znamenat dopravní komplikace v oblasti posledního nedokončeného úseku 0805 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. 'Stavbu 0805 jsme schopni s ohledem na blokování výstavby ze strany občanských sdružení dokončit nejdříve v roce 2009. Do tohoto roku ovšem musíme zajistit, aby doprava plně fungovala na stávajících alternativních trasách,' uvedl generální ředitel ŘSD ČR Petr Laušman. Za tímto účelem proto ŘSD ČR rozhodlo o usměrnění dopravních proudů pomocí dopravního značení na stávajících trasách. 'Hlavním záměrem je, abychom na obou trasách eliminovali počet dopravních nehod a udrželi je průjezdné,' vysvětluje Petr Laušman.

Podle analýzy ŘSD ČR lze očekávat, že většina dopravy bude od konce roku 2006 proudit po alternativní komunikaci I/30 ve směru z Lovosic do Ústí nad Labem. Tato komunikace, která vede kolem řeky Labe bude logicky preferována řidiči se znalostí území. Je navíc mnohem modernější a po povodních v roce 2002 také po rekonstrukci. K tomu, aby se zabránilo přetížení silnice I/30 plánuje ŘSD ČR pomocí dodatečného dopravního značení, usměrnit provoz nákladních vozidel na silnici I/8 na trasu Lovosice - Bystřany a přes nově zbudovanou okružní křižovatku Nové Dvory na rychlostní silnici R 63 a dále po již hotové stavbě 0806 dálnice D8 do Ústí nad Labem a Drážďan.

Ve směru od Drážďan od nového dálničního výjezdu Trmice do ulice Žižkovy (II/613) na silnici I/30, podél Labe a přes Lovosice na již provozovanou dálnici D8. Pro směr Praha - Drážďany by tak pro nákladní vozidla sloužila trasa západní (po I/8) a pro směr Drážďany - Praha trasa východní (po I/30).

Aby řidiči byli informováni o tom, která ze dvou tras je v dané chvíli lépe průjezdná plánuje ŘSD ČR instalaci dvou nových moderních proměnných informačních tabulí, které známe zatím pouze z dálnice D1. Jejich základním cílem bude včas řidiče informovat o případných kolonách, a to ještě z dálnice D8. Budou umístěny ve směru od Prahy před posledním výjezdem u Lovosic a ve směru z Německa před křižovatkou Trmice u Ústí nad Labem.

'Kapacitní posouzení a simulace rozhodujících křižovatkových úseků prokázalo, že kapacitním hrdlem se stane křižovatka Pod Větruší, která společně s okružní křižovatkou v Lovosicích budou rozhodující pro průjezdnost objízdné trasy I/30. Po překročení kapacity se budou před vjezdem do křižovatek tvořit kolony vozidel. Řidiči na základě dopravních informací z rozhlasu a námi plánovaného nového proměnného dopravního značení či vlastních zkušeností budou volit alternativní trasu po I/8, která nemá omezení v rámci křižovatek,' doplňuje Petr Laušman.

Úpravy stávajících komunikací budou obsahovat:

  • Novou okružní křižovatku
  • Opravy povrchů
  • Úpravu svislého dopravního značení
  • Úpravu vodorovného dopravního značení
  • Nové proměnné informační tabule
  • Změnu signálního plánu světelně řízené křižovatky pod Větruší

Zprovoznění stavby 0805 Lovosice - Řehlovice dálnice D8 má nastat v roce 2009. Následující tři roky tak budou muset řidiči využívat dvou objízdných tras v řízeném provozu. Možné další zdržení může nastat v případě odvolání občanských sdružení, které výstavbu úseku 0805 již od devadesátých let zdržují.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (41x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (40x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (34x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice