KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    ŘSD otevřelo novou čtyřpruhovou propojku Liberce a Jablonce n. N.

ŘSD otevřelo novou čtyřpruhovou propojku Liberce a Jablonce n. N.

Publikováno: 21.7.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:32
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR otevřelo 16. července 2008 nový úsek silnice I/14 (přesně I/14 Liberec – Kunratická, 2. a 3. etapa). Většina prostředků na realizaci této výstavby byla využita z Operačního programu Doprava, tedy ze zdrojů EU. Míra podpory výstavby obou etap z fondů EU se vyšplhá až do výše 85 procent celkových nákladů.

Silnice I/14 je hlavním tahem mezi městy Liberec a Jablonec nad Nisou. V roce 2005 byla dokončena první etapa přeložky silnice I/14 Liberec – Kunratická v úseku mezi komunikací I/35 – Zelené údolí. Doprava do Jablonce nad Nisou z nového úseku byla vedena po Rochlické ulici a na stávající I/14 se napojovala úrovňovou, velmi nepřehlednou křižovatkou a křížením koleje tramvajové trati ve Vratislavicích.

„Hlavním cílem stavby 2. etapy přeložky I/14 Liberec – Kunratická bylo odstranění nevyhovujícího silničního spojení mezi městy Liberec a Jablonec nad Nisou,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Toto pokračování ve výstavbě přeložky bylo prováděno mezi Zeleným údolím a Tanvaldskou ulicí jako dělený čtyřpruh. Současně s výstavbou přeložky byla v rámci 2. etapy dokončena mimoúrovňová křižovatka v Zeleném údolí. Podobný význam má také 3. etapa výstavby přeložky na této komunikaci. Ta byla prováděna mezi Tanvaldskou a Kunratickou ulicí. V rámci výstavby byla dokompletována mimoúrovňová křižovatka v Tanvaldské ulici a postavena okružní křižovatka na Kunratické ulici. Pro pěší byla mezi sídlištěm Kunratická a Vratislavicemi vybudována lávka. Výstavbou obou etap přeložky I/14 Liberec – Kunratická byla specifická především s ohledem na investice z fondů Evropské unie, přesněji z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Doprava. V případě 2. etapy byla míra podpory 85 procent v částce 191.067.944 Kč (celkové náklady 369.681.213 Kč). Podobně také u 3. etapy byla míra podpory 85 procent v částce 144.195.947 Kč (celkové náklady 175.093.296 Kč).

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě:
Název staveb: Silnice I/14 Liberec – Kunratická, 2. a 3. etapa
Místo staveb: Liberecký kraj
Cena staveb: 369.681.213 Kč (2. etapa), 175.093.296 Kč (3. etapa)
Délka staveb: 900 metrů (2. etapa), 2.300 metrů (3. etapa)
Zahájení: září 2005 (2. etapa), listopad 2006 (3. etapa)
Zakončení: červenec 2008 (2. etapa), červenec 2008 (3. etapa)

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice