KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    ŘSD letos vypíše tendry za 40 miliard

ŘSD letos vypíše tendry za 40 miliard

Publikováno: 2.4.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:34
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic letos vypíše výběrová řízení na zhotovení silničních staveb v hodnotě 40 miliard korun. Na setkání s novináři to řekl šéf ŘSD Alfred Brunclík. Částka je zhruba o devět miliard korun vyšší než hodnota tendrů vypsaných loni. Na silnicích a dálnicích plánuje největší státní investorská organizace letos prostavět 52 miliard korun.

Tři významné soutěže již ŘSD vypsalo. Jde o část rychlostní silnice R55 mezi Hulínem a Skalkou, úsek dálnice D3 na rozhraní Jihočeského a Středočeského kraje a část pražského okruhu. Právě jihozápadní úsek okruhu, který má propojit plzeňskou dálnici D5 s brněnskou D1 považuje Brunclík za nejdůležitější. 'Stavět musíme začít už v létě,' řekl.

Další soutěže se teprve chystají. K nejdůležitějším patří tendr na stavbu dálnice D3 od Tábora k Veselí nad Lužnicí. Tato část D3 by měla v budoucnu významně ulehčit obyvatelům hustě osídlené táborské aglomerace, neboť odvede dopravu z center měst, jako je Sezimovo Ústí nebo Planá nad Lužnicí. V přípravě jsou tendry i na další části okruhu kolem Prahy.

ŘSD letos poprvé vypisuje soutěže podle závazných cenových normativů. Ty vypracovali na zakázku odborníci z ČVUT jako reakci na kritiku, že české dálnice se staví dráž než zahraniční. Normativy určují, kolik mají stát jednotlivé části staveb, jako například mosty, tunelu, povrchy, a podobně. Brunclík tvrdí, že cena českých dálnic je o čtvrtinu nižší než průměr EU.

Podle studie ČVUT se cena kilometru české dálnice pohybuje od 180 milionů do 340 milionů korun. To je však pouze základní cena, ve které nejsou započítány například náklady na výkup pozemků, napojení na vedlejší silnice, geologické vlivy nebo potíže při zakládání mostů. Celková cena se tak může vyšplhat až na miliardu korun.

Z celkových letošních investic ve výši 52 miliard tvoří zhruba polovinu peníze z evropských fondů. Celkem by v letech 2007 až 2013 mělo ŘSD obdržet z evropských fondů rekordních 75 miliard korun. Ty by měly přispět na dokončení páteřní sítě českých dálnic. Z nynějších zhruba tisíce kilometrů by se síť měla rozrůst nejpozději do roku 2020 na dvojnásobek.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice