KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rozšiřujeme portfolio činností a služeb

Rozšiřujeme portfolio činností a služeb

Publikováno: 9.11.2018
Rubrika: Zajímavosti

Značky Morava Group je korporátní identita uskupení společností, mezi které patří společnost Značky Morava, a. s., společnost Silverton s. r. o. a společnost Grames s. r. o., působící na Slovensku. Skupina Značky Morava Group vytváří silný celek s významným podílem na trhu v oboru dopravního stavitelství. Našim posláním je aktivně se podílet na zlepšování bezpečnosti dopravní infrastruktury. Vyvíjíme nové technologie, nové prvky pasivní bezpečnosti, přinášíme na trh inovativní řešení a produkty. Spolupracujeme s celou řadou odborných institucí v soukromé i státní sféře, jako jsou akreditované zkušební laboratoře a vysoké školy. Využíváme 25 let našich zkušeností.

Hlavní činností celé skupiny jsou realizace vodorovného dopravního značení, instalace svislého dopravního značení, prodej a instalace svodidlových systémů, realizace speciálních bezpečnostních povrchových úprav komunikací v různém barevném provedení, zlepšování protismykových vlastností vozovek např. brokováním povrchů, aplikace optických prvků a dalších konkrétních systémů, doplňků a příslušenství, prokazatelně zvyšující bezpečnost silničního provozu.

NEBOJÍME SE NOVÝCH VÝZEV

Po časově náročném vývoji a procesu testování přinášíme na trh nový dopravní knoflík Znaknob1 určený pro zafrézování do povrchů vozovek v bílém a modrém provedení. Dlouhou životnost zajišťuje tělo knoflíku vyrobené z šedé litiny, které je v porovnání s jinými typy knoflíků dostupných na tuzemském trhu ošetřeno speciálním povlakem ZABRAŇUJÍCÍMU VZNIKU KOROZE. Výhodou je nízký profil, který je méně hlučný a způsobuje menší rázy. Litinové tělo má vysokou tlakovou odolnost 200 kN, přičemž tlaková odolnost samotného reflexního odražeče je 60 kN.

Samotné otěruvzdorné prizmatické skleněné odrazové sklíčko, čítající tisíce malých bodů, je ke knoflíku fixováno prostřednictvím dvousložkového akrylového lepidla s vysokou rázovou pevností. Dopravní knoflík se vyznačuje vysokou retroreflexí, která napomáhá řidičům v noci i za zhoršených klimatických podmínek (mlha, silný déšť) udržet správný směr jízdy.

Optické prvky jsou dnes nedílnou součástí vodorovného dopravního značení a stali se efektivním doplňkem pro bezpečný a plynulý provoz. Bezesporu mnohem lépe zpřehledňují celkovou situaci na komunikacích a řidiče nutí k větší pozornosti a tím i opatrnosti. Osoba za volantem tak má větší jistotu o správné poloze vozidla na vozovce i o okamžitém směru jízdy.

LETNÍ ÚDRŽBA KOMUNIKACÍ

Společnost Značky Morava, a. s. zajišťuje od letošního roku letní údržbu vozovek. Rozšířili jsme tak spektrum našich činností zejména o opravy vozovek frézováním a pokládkou nového AB povrchu, úpravu příkopů nebo o čištění vozovek i okolí komunikací. Reagujeme v co nejkratším čase na podněty správců komunikací i obcí. Rychlou reakcí jsme schopni např. strojním metením samosběrem okamžitě snížit prašnost prostředí, opravou výtluků zlepšit bezpečnost, vyčištěním krajnic nebo příkopů zlepšit odvod vod z komunikace.

OBNOVA VOZOVÉHO PARKU 2018

Uvědomujeme si, že základním prvkem pro zachování bezpečnosti na silnicích je užívání motorových vozidel v perfektním technickém stavu, což mimo jiné přispívá i ke správným podmínkám pro provedení kvalitní práce.

Proto skupina Značky Morava Group neustále investuje nemalé finanční prostředky nejen do nových technologií. S příchodem roku 2018 sezóny jsme rozšířili flotilu osobních vozů a užitkových vozů o dalších 30 automobilů a zásadním byly nákupy 8 nových nákladních automobilů (MAN a Mercedes Actros) i sklápěcích vozů Hyundai H350. Strojový park rozšířily nové výkonné stroje Borum BM 5000 pro pokládku VDZ nebo nejvýkonnější brokovací stroj na trhu Blastrac s výkonem až 3 000 m2/h na asfaltu i betonu.

AKTIVNĚ SE ÚČASTNÍME ODBORNÝCH SEMINÁŘŮ, AKCÍ A DOPRAVNÍCH KONFERENCÍ

Rádi bychom zmínili např. XXIII. odborný seminář 3. 5. 2018 – 4. 5. 2018 Skalský dvůr, Vysočina. Semináře se pravidelně účastní zejména správci komunikací (ŘSD, SUS, Kraje) ze všech koutů naší republiky. Zaměřením a cílem semináře je seznámit silničářskou veřejnost s aktuálními problémy správy a údržby, právními a technickými předpisy, novými technologiemi výstavby a údržby komunikací, problematikou dopravního značení s vazbou na bezpečnost silničního provozu a přehledem stěžejní mechanizace v oboru.

V zastoupení Značky Morava Group jsme přednášeli na téma BEZPEČNOSTNÍ POVRCHOVÉ ÚPRAVY (BPÚ) se zaměřením na funkčnost, účinnost i vedlejší projevy systému.

Detailně byla prezentována série měření a testů, provedených na několika vybraných úsecích prostřednictvím akreditovaných laboratorních společností, kde je již BPÚ aplikována. Jednotlivá měření, zhodnocení a výsledky speciálních úprav komunikací, jež byly předmětem diskuze:

1. Hluková zátěž, z jejíž závěrečné zprávy jasně vyplývá, že BPÚ nemá vliv na zvýšení hlukové zátěže v zastavěných částech obce

2. Povrchové vlastnosti, zejména:

  • měření mikrotextury kyvadlem
  • provedení odtrhové zkoušky
  • měření protismykových vlastností fp (drsnost povrchu/tření)
  • měření hloubky makrotextury MPD

Měření prokázala, že i po delším čase si bezpečnostní povrchová/protismyková úprava drží podobné hodnoty jako na začátku, tzn. nedochází ke snižování hodnot povrchových vlastností, životnost systému je dlouhá a splňuje i po letech účely užití.

3. Statické hodnoty nehodovosti (porovnání údajů z Jednotné dopravní vektorové mapy)

Ze statistik nehodovosti prokazatelně vyplývá pozitivní vliv na snížení nehodovosti. Na sledovaných rizikových místech pokrytých BPÚ nejsou hlášeny ani drobné nehody vznikající při nedobrzdění, které pak mají silný vliv na plynulost provozu a tvorbu dopravních kolapsů, zejména na frekventovaných silnicích.

Ze závěrečných zpráv výše uvedených kapitol lze jednoznačně konstatovat, že BPÚ si i po delší době drží parametry v souladu s Technickými předpisy a tyto parametry jsou zcela vyhovující. Nejdůležitější však je, že na drtivé většině míst takto ošetřených, nebyla ke dni zhodnocení zaznamenána žádná vážnější nehoda. Např. na velmi vytížené a frekventované lokalitě, ul. Rudná v Ostravě, nebyla po aplikaci systému hlášena žádná nehoda s následkem na zdraví, ani s lehce zraněnými osobami. Je zřejmé, že systém BPÚ funguje a dopravní nehody, či následky eliminuje. 

SLEDUJEME DOPRAVNÍ NOVINKY

Účastnili jsme se tradiční akce – výstavy dopravních technologií Intertraffic Amsterdam ve dnech 21. – 22. 3. 2018 určené pro profesionály působící v oboru dopravních technologií. Zajímala nás především technologie budoucnosti. Zpátky do firmy jsme přinesli cenné poznatky, které jsme vyhodnotili a užitečné následně zpracovali. Věříme, že některé z nich uvedeme brzy do praxe.

ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA 2017 – OCENĚNÍ

Ve čtvrtek 14. 6. 2018 byli na galavečeru v Betlémské kapli oceněni realizátoři staveb, kteří získali tituly a další ceny v 15. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2017.

Vypisovatelem soutěže je Ministerstvo dopravy, organizuje ji firma TOP EXPO CZ. Soutěž je pořádána ve spolupráci se Státním fondem dopravní infrastruktury, ŘSD ČR a Správou železniční dopravní cesty. Oceněnou stavbou v kategorii Silniční a dálniční stavby nad 150 mil. Kč, byla stavba na silnici 1/44 Červenohorské sedlo – jih, na které jsme se formou subdodavatele podíleli realizací více než 10 500 bm vodorovného dopravního značení obsahující liniové, vodící, dělící čáry, směrové šipky, stíny, BUS zastávky, dále instalací svodidel v délce téměř 11 km, dodávkou a montáží ocelového mostního a silničního zábradlí, osazením 1 760 ks zafrézovaných dopravních knoflíků, zhotovením turistických tabulí a rozcestníků a instalací svislého dopravního značení včetně výkopu, betonáže patek a montáže nosných konstrukcí SDZ.

Jsme rádi a hrdí, že aktivně přispíváme ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

Více informací na: www.znackymoravagroup.cz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Letní údržba komunikacíDopravní knoflík ZNAKNOB1 – bílýObnova vozového parku – užitkové vozyObnova vozového parku – užitkové vozySeminář Pernštejn (Skalský dvůr)Ukázka realizace bezpečnostní povrchové úpravy – FrostgripČervenohorské sedlo

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (183x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (115x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (97x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice