KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rozšíření hlavního tahu z Liberce na hranice bylo dokončeno

Rozšíření hlavního tahu z Liberce na hranice bylo dokončeno

Publikováno: 28.6.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:48
Rubrika: Zajímavosti

Řidiči jedoucí z Liberce směrem ke státním hranicím s Německem a Polskem dostanou na začátek prázdnin příjemný dárek v podobě dokončeného úseku silnice první třídy číslo 35. Rozšířená silnice ze Stráže nad Nisou do Chrastavy a Bílého Kostela začne řidičům sloužit již 30. června. Stavební práce v hodnotě 936 milionů korun provedla společnost Skanska DS v období od listopadu 2003 do června letošního roku. Investorem projektu bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, přičemž část finančních prostředků poskytla Evropská unie prostřednictvím fondu PHARE CBC.

„Díky rozšíření této mezinárodně důležité spojnice budou moci řidiči tímto úsekem projíždět mnohem plynuleji a bezpečněji, než tomu bylo doposud, což bude mít pozitivní vliv i na životní prostředí,“ sdělil generální ředitel Skanska DS Josef Hájek.
Silnice první třídy č. 35 s mezinárodním označením E442 je důležitým tahem mezi Libercem a státními hranicemi s Německem a Polskem, v opačném směru přímo navazuje na trasu z Prahy a průjezd krajským městem.

 

Stavební práce zahrnovaly především rozšíření téměř osm kilometrů dlouhého úseku z dvoupruhového na čtyřpruhový. Dále byly provedeny úpravy na třech stávajících mimoúrovňových křižovatkách a na závěr byla vybudována jedna nová u obce Svárov s odbočením na Stráž nad Nisou a Liberec – Machnín. Součástí stavby byla také okružní křižovatka Svárov s vnějším poloměrem dvacet jeden metr s možností budoucího odpojení přeložky silnice I/13.
V průběhu stavby bylo odstraněno a nahrazeno devět stávajících mostních objektů, které byly opatřeny nově také opěrnými stěnami. Šest z nich se nachází na hlavní trase. Na celé trase byly provedeny také přeložky inženýrských sítí. Pro odhlučnění celé stavby od okolního prostředí vybudovali pracovníci Skanska téměř sedm kilometrů protihlukových stěn.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (178x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (102x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice