KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rekordní rok pro JCB: zisky za rok 2005 dosáhly nebývalé výše

Rekordní rok pro JCB: zisky za rok 2005 dosáhly nebývalé výše

Publikováno: 25.7.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:38
Rubrika: Zajímavosti, Ekonomika

Ve stejném roce, kdy se výrobastavebních strojů i obrat dostaly na historické maximum, JCB zveřejnila rekordní čísla svých zisků pro rok 2005. Sir Anthony Bamford, majitel společnosti, prohlásil: „Loňský rok byl bezpochyby nejúspěšnějším rokem v historii JCB, neboť ziskovost, výroba i obrat dosáhly doposud nejvyšší úrovně.“

 

Firma oslavila 60. výročí založení nárůstem zisků na 110 milionů liber před zdaněním, tedy na dvojnásobek roku 2004. Mimo jiné to byl také rok mnoha dalších úspěchů, mezi které patří zejména:

  • nárůst celkové výroby na více než 45 000 strojů, tj. o 21% více než v roce 2004,
  • zvýšení obratu z prodeje na 1,42 miliardy liber – nárůst o 23%, 
  • celkový podíl na trhu stoupl z 8,6 na 9,6%.
Ve světovém žebříčku objemu výroby stavebních strojů se tak JCB posunulo z pátého na čtvrté místo. Zároveň si udrželo svou vedoucí pozici na trhu s nakladači. Ruku v ruce s nárůstem výroby se zvýšil i počet zaměstnanců JCB o více než 600 v průběhu roku 2005 na 6 300. Celkem 400 těchto nových pracovních míst vzniklo ve Velké Británii.

John Patterson, výkonný ředitel JCB, řekl: „Rekordní čísla roku 2005 jsou výsledkem vytrvalé snahy zvýšit objem našich prodejů. Zárukou dalšího růstu společnosti v příštích pěti letech je orientace na nové cíle a jejich dosažení.“
„V roce 2001 jsme vyráběli pouze 120 různých produktů. Naši nabídku jsme nyní zdvojnásobili na více než 257 druhů zboží. Rozmanitá nabídka našeho sortimentu posunula JCB na novou, vyšší úroveň a pomohla dosáhnout právě takového úspěchu jako v roce 2005.“

Loňský rok se stal svědkem obrovského nárůstu produkce úsporných spalovacích motorů vyráběných v divizi JCB Power Systems založené v listopadu 2004 ve Fostonu v Derbyshire. Dnes je více než polovina produktů JCB poháněná vlastním motorem JCB444. Firma navíc koupila německý Vibromax, díky kterému společnost vstoupila na trh se zhutňovacími stroji s plnohodnotnou nabídkou produktů.
V roce 2005 JCB získalo zakázku, jejíž předpokládaná hodnota je odhadována na 140 milionů dolarů. Společnost by měla zásobovat americkou armádu superrychlými rýpadlo-nakladači JCB, přičemž výroba bude zahájena v roce 2007 v JCB Inc v Savannah v Georgii.

V indickém městě Pune nedávno vyrostl nový závod (který je již třetím v této zemi) určený pro výrobu rýpadel. Také vůbec první továrna JCB v Číně začne v říjnu produkovat rýpadlo-nakladače a midirýpadla. JCB má nyní 17 závodů na čtyřech kontinentech: deset se jich nachází ve Velké Británii, tři v Indii a ostatní v USA, Brazílii, Číně a Německu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (177x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (108x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (102x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice