KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rekonstrukce nástupišť a odvodnění Hlavního nádraží Plzeň

Rekonstrukce nástupišť a odvodnění Hlavního nádraží Plzeň

Publikováno: 19.9.2016
Rubrika: Zajímavosti

Plzeňské hlavní nádraží prochází rozsáhlými rekonstrukcemi a další se plánují ještě letos i v nadcházejících letech. V roce 2016 bude dokončena kompletní rekonstrukce východní části stanice. Zdařilou moderní renovací prošla i secesní budova, která byla vyhlášena v roce 1995 kulturní památkou.  Nově opravená budova slouží pro různé kulturní aktivity a přispívá k rozvoji cestovního ruchu. 

Rekonstrukce nástupišť jsou ze své podstaty účelová. Zvýšená pozornost se věnuje bezpečnému pohybu chodců a také dlouhé životnosti staveb. Jeden z parametrů je i rychlý svod dešťových vod, způsoby řešení prostupů do elektroinstalačních a vodovodních soustav.

Na plzeňském hlavním nádraží bylo pro odvod dešťové vody použito několik linií polymerbetonových žlabů RONN TL 1000 v celkové délce 268 metrů. Polymerbetonové žlaby s integrovanou ochrannou litinovou hranou a těsnící drážkou mají velmi robustní a odolnou konstrukci těles. Jsou modulární s různými druhy spádů pro rychlý odtok a s vysokou odolností proti působení agresivních látek pro ochranu spodní vody.

Žlaby vzhledem k předpokládanému provozu byly navrženy na zatížení B125 – C250 kN, protože se osazovaly přímo v plochách nástupišť.  Žlaby byly kladeny do kamenné dlažby tl. 30 mm a uzavřeny litinovými můstkovými rošty z důvodu estetického sladění s původní historickou budovou.

Pro zabezpečení instalačních šachet se používaly ocelové žárově pozinkované poklopy řady XP 400, popř. SF, které jsou určené pro venkovní zadláždění. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Polymerbetonové žlaby RONN TL 1000 na plzeňském hlavním nádraží Pokládka ocelového pozinkovaného poklopu řady SF do kamenné dlažby Rekonstrukce nástupišť hlavního nádraží v Plzni s odvodňovacími žlaby RONN TL 1000

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice