KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Rekonstrukce nádraží v Havlíčkově Brodě uskutečněna formou PPP Projektu

Rekonstrukce nádraží v Havlíčkově Brodě uskutečněna formou PPP Projektu

Publikováno: 27.6.2007, Aktualizováno: 27.11.2008 23:23
Rubrika: Aktuality

Havlíčkobrodské nádraží brzy začne postupně měnit svoji tvář. Právě probíhají poslední práce na projektu, znám už je také harmonogram prací na budově a jejím okolí. Ještě letos se dočkají rekonstrukce zázemí pracovníci drah a řidiči autobusů, cestující se na vylepšené prostory mohou těšit příští rok. Sdělila to společnost AŽD Praha, která má objekt v dlouhodobém pronájmu od Českých drah.

První etapa rekonstrukce je spojena s obnovou autobusového nádraží, kterou provádí město s přispěním dotací EU. Proto je potřeba ještě letos vybudovat v nádražní budově zázemí pro řidiče autobusů (denní místnost a nocležnu). Kromě toho se plánuje rekonstrukce střechy a propojení informačních systémů pro vlakové a autobusové spoje. Přesune se také prodej jízdenek ČD a bus centrum.
V roce 2008 zasáhne stavební ruch halu v přízemí. „Plánujeme vybourat stávající pokladny ČD, čímž v hale vznikne vzdušnější prostor,“ říká Miroslav Kozák, finanční ředitel AŽD Praha. Služby tu budou podobné jako dosud. Prodej jízdenek, občerstvení, toalety, prodej novin a časopisů však získají novou, modernější podobu.
Nádraží nejvíce oživí třetí etapa, která se uskuteční v letech 2009–2010. „V prvním patře totiž vzniknou nové komerční prostory, které vytvoří z nádraží centrum služeb a obchodu,“ říká iKozák. „Lidé už nebudou chodit na nádraží jen kvůli cestování, ale také na nákupy nebo ke kadeřníkovi. Bude to místo, kde se mohou setkávat a cítit se příjemně.“ K tomu poslouží také nové schoditě a výtah, které umožní pohodlný přístup do vyšších pater.
Ve čtvrté, poslední etapě se dočká rekonstrukce restaurace v přízemí a další prostory určené k revitalizaci, většinou umístěné v nejvyšším patře. Celá rekonstrukce by měla být ukončena v roce 2011.
Společnost AŽD Praha v roce 2006 vyhrála tendr na rekonstrukci a provoz vlakového nádraží Havlíčkův Brod v rámci projektu Živá nádraží. Po podpisu smlouvy s Českými drahami 8. ledna 2007 převzala firma do užívání nádraží na dobu třiceti let. Do jeho rekonstrukce se chystá vložit desítky milionů korun. Nádražím v Havlíčkově Brodě projde denně asi 6000 lidí.
„Do projektu Živá nádraží bylo zařazeno 60 lokalit po celé republice. Vybírali jsme je hlavně podle počtu lidí, kteří jimi denně projdou, a na náš seznam se tak dostala nejatraktivnější nádraží, jako jsou například Hradec Králové, Pardubice, Praha Holešovice, Praha Smíchov, Olomouc nebo právě Havlíčkův Brod,” upřesňuje Eugen Bečka, ředitel ČD Reality, a dodává: „Naším cílem je přetvořit nádraží Českých drah v organické součásti městských center, kde budou lidé nakupovat, bavit se a odpočívat.”
Proces revitalizace vlakových nádraží probíhá ve spolupráci Českých drah a soukromého kapitálu takzvanou metodou PPP. České dráhy do projektu vloží svůj majetek a prostory stávajících nádraží s tím, že komerční partneři, kteří vzejdou jako vítězové z jednotlivých výběrových řízení, připraví celkový projekt revitalizace, navrhnou její rozsah a následně revitalizaci nádraží zrealizují. Na oplátku pak získají do dlouhodobého užívání komerční prostory, které po revitalizaci vzniknou v jednotlivých nádražních terminálech, kde budou moci rozvíjet vlastní komerční aktivity, případně budou moci tyto objekty dále pronajmout.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice