KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Rekonstrukce kolejí v Nesovicích

Rekonstrukce kolejí v Nesovicích

Publikováno: 15.10.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:09
Rubrika: Aktuality

Moderní dopravě již neodpovídající stav železničního svršku a spodku a dosažení plánované životnosti některých prvků výhybek na bučovickém zhlaví železniční stanice Nesovice byly důvodem k rekonstrukci kolejiště v této stanici. V současnosti probíhá její první část, která byla zahájena v září tohoto roku. „Naším cílem je maximální posílení bezpečnosti železničního provozu,“ řekl dnes Miroslav Konečný, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty, státní organice pro dopravní cestu.

V rámci postupného rozšiřování integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) předpokládá Krajský úřad Jihomoravského kraje posílení významu železniční dopravy v regionu, a to v úseku Brno hl. n. – Nesovice, i v dopravě na střední vzdálenosti v úseku Brno hl.n. – Kyjov - Veselí nad Moravou. Krajský úřad projekčně připravil úpravy v okolí výpravní budovy nádraží v Nesovicích tak, aby vznikl přestupní terminál na autobus.

Před rekonstrukcí byl železniční svršek (výhybky a přípoje k výhybkám) ve tvaru T umístěn na dřevěných pražcích z roku 1971. Konstrukční prvky výhybek již přesáhly svou životnost a rovněž upevnění kolejnic bylo problematické. Kolejové lože bylo znečištěné a nepropustné. Také železniční spodek je nepropustný, namrzavý a není odvodněný. To způsobovalo rychlý rozpad geometrické polohy koleje a vyžadovalo značné náklady na údržbu kolejí v provozuschopném stavu. Dalším impulsem pro rekonstrukci byla nutnost přizpůsobit dispoziční řešení kolejiště potřebám zaváděného integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK).

Železniční stanice Nesovice je v současné době vybavena elektromechanickým staničním zabezpečovacím zařízením (SSZ) 2. kategorie z roku 1939, rekonstruovaným v roce 1977 a doplněným v roce 1999 na bučovickém zhlaví světelnými návěstidly. SZZ je ovládáno z dopravní kanceláře, umístěné v přízemí výpravní budovy. Na obou zhlavích jsou závislá stavědla.

Na bučovickém zhlaví se v hlavních kolejích č. 1 a 2 bude stávající dvojitá kolejová spojka rozložena na dvě jednoduché a budou rekonstruovány výhybky č. 9/11 a 12/13 a také výhybky č. 8 a 10, zapojené do koleje č. 3 a 5. Směrové poměry hlavních kolejích budou upraveny pro rychlost 80km/h (výhledově až pro 90 km/h). Současně s rekonstrukcí výhybek a přípojných polí k těmto výhybkám zrekonstruují a odvodní stavbaři také železniční spodek. Z pražcového podloží odstraní nevhodnou zeminu a nahradí ji novými konstrukčními vrstvami a požadovanou únosností železniční pláně.

Součástí nového staničního zabezpečovacího zařízení je elektronické stavědlo s počítači náprav a elektromotorickými přestavníky. Vnitřní část nového SZZ bude ve výpravní budově. Kvůli změně dispozičního řešení bude vybudováno nové venkovní osvětlení, elektrické rozvody a také nová sloupová trafostanice 22/0,4 kV-250kVA.

Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zastoupená Stavební správou Olomouc. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a vzhledem k tomu, že jde o jeden z prioritních projektů Operačního programu Doprava na léta 2007- 2013 bude na tento projekt předložena žádost o spolufinancování z Fondu soudržnosti Evropské unie. Celkové náklady dosáhnou 91,298 mil. Kč. Generálním projektantem stavby je Zdeněk Štěpán, Brno a zhotovitelem je Sdružení „NESOVICE 2007“, jeho členy jsou SEŽEV-REKO a AŽD Praha.

Druhou částí rekonstrukce kolejiště, která bude zahájena v druhé polovině roku 2008, by měl být mimo jiné odstraněn letitý problém s úrovňovým železničním přejezdem ve zhlaví směrem na Nemotice.

Technické údaje:

Umístění stavby
Trať: Traťový úsek 2302 Brno odbočka Táborská – Vlárský průsmyk
Místo stavby: železniční stanice Nesovice v kilometru 39,374 – 40,264
Pověřená obec: Bučovice
Katastrální území : Letošov, Nesovice, Nevojice
Kategorie trati: celostátní
Třída zatížení: C3
Traťová rychlost: 80 km/h
Zábrzdná vzdálenost: 700 m
Trakce: motorová

Kapacitní údaje:
Počet rekonstruovaných výhybek na betonových pražcích (výhybkových jednotek): 7
Délka rekonstruované koleje tvaru S49 na pražcích B91 S/1 - nový materiál: 699 m
Délka rekonstruované koleje tvaru S49 na pražcích SB-5- užitý materiál: 125 m
Kolejové lože štěrkové: 2.607 m3
Počet svarů kolejnic tvaru S49 146 Celková plocha sanací pražcového podloží 5.377 m2
Celková délka trativodu a příčných svodů: 188,6 m
Počet trativodních plastových šachet 7 Vodorovné přesuny suti a zeminy: 6.026 m3
Osvětlovací stožáry SHH 10 Osvětlovací věže OSŽ-20P 5 Návěstidla světelná: 13
Elektromotorické přestavníky: 6
Délka kabelových tras staničního zabezpečovacího zařízení a nízkého napětí: 3.300
Snímače počítače náprav: 23
Rozvaděč R-EOV: 1
Sloupová trafostanice 22/0,4kV-250kVA: 1

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (46x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice