KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze

Rekonstrukce hlavního nádraží v Praze

Publikováno: 12.12.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 20:38
Rubrika: Zajímavosti

Společnost Grandi Stazioni Česká republika získala všechna povolení nezbytná pro zahájení rekonstrukce železniční stanice Českých drah Praha – hlavní nádraží (také pro Karlovy Vary a Mariánské Lázně) a završila veškeré technické činnosti předcházející zahájení stavebních prací.

Oficiální zahájení stavebních prací na hlavním nádraží v Praze je plánováno na 14. prosince 2006, další dvě železniční stanice budou následovat. Práce budou v Praze trvat pět let a v Karlových Varech a Mariánských Lázních dva roky. Doba trvání prací je na jedné straně úzce spojená s nutností zachovat během rekonstrukce plnou provozuschopnost železniční stanice a metra a na druhé straně s nutností provést důkladné restaurátorské práce v historické Fantově budově. Stavební práce budou tedy prováděny v několika samostatných a za sebou následujících etapách s cílem minimalizovat potíže způsobené cestujícím a návštěvníkům stanice.

České dráhy přijmou odpovídající provozní opatření tak, aby během každé ze tří etap rekonstrukce nádraží mohl být zachován co největší rozsah sužeb poskytovaných cestujícím.

„Rekonstrukce pražského hlavního nádraží je pro nás velkou výzvou, neboť se v ní setkává krása secesní architektury s moderní fungováním nádraží jako místa, které budou vyhledávat jak cestující a návštěvníci hlavního města, tak obyvatelé centra Prahy kvůli příjemnému prostředí a široké nabídce kvalitních služeb. Chceme nádraží nejen opravit, ale především otevřít pro všechny obyvatele a začlenit je do života metropole,“ říká Enrico Aliotti, generální ředitel Grandi Stazioni.

„Pražské hlavní nádraží je se sto tisíci odbavených cestujících denně největším nádražím Českých drah a současně plní důležitou roli vstupní brány do hlavního města České republiky. Je pro nás klíčové, aby první pozitivní výsledky kompletní revitalizace pražského hlavního nádraží zaznamenali právě cestující Českých drah,“ říká Petr David, náměstek generálního ředitele Českých drah pro dopravní cestu.

Proto právě prostory, sloužící k odbavení cestujících a poskytování služeb ČD, budou rozšiřovány a modernizovány jako jedny z prvních. Již po první etapě výstavby by České dráhy měly odbavovat své cestující v novém Centru pro odbavení cestujících s moderní koncepcí, která úspěšně funguje na evropských nádražích. V prostorách železniční stanice budou zřízeny nové služby pro cestující, například banky, cestovní agentury nebo poskytování informací. Návštěvníci budou mít možnost nákupů v renovovaných a rozšířených komerčních prostorech.

Grandi Stazioni Česká republika ve spolupráci s radnicí městské části Praha 1 připravují obnovu přilehlých Vrchlických sadů, které jsou vstupní branou k nádražní budově. Cílem této obnovy je zlepšit přístup k ní a posílit bezpečnost a vlídnost prostoru.

Při zpracování tohoto netradičního projektu, a to ve všech jeho fázích, využila společnost Grandi Stazioni Česká republika a její akcionáři zkušeností českých odborníků a společností.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (148x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (113x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (96x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice