KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Ředitelství silnic a dálnic zahájilo další etapu opravy D2 v km 28 až 43

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo další etapu opravy D2 v km 28 až 43

Publikováno: 2.10.2015
Rubrika: Zajímavosti

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje další etapu přes 14 km dlouhé opravy mezi Hustopečemi a Břeclaví na dálnici D2 ve směru Brno – Bratislava. Vzhledem k délce opravy budou v omezení odstavné zálivy a po sedmi kilometrech budou z jednoho pruhu z každého směru vytvořeny pruhy dva, aby vznikla možnost k předjetí. Neboli režim dopravy 1+2 se uprostřed opravy změní na 2+1.

Tato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5 % délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 či na rychlostní komunikaci R7.

„Jedná se o část dálniční sítě s nižšími intenzitami dopravy a betonová vozovka z roku 1980 je v havarijním stavu. Proto jsme přistoupili k zatím nejdelší opravě na dálnicích. V tendru na zhotovitele se nám podařilo dostat se na rekonstrukci v délce trvání pouhých 12 týdnů, což přinese velké nároky na rychlost prací zhotovitele, ale značně ušetří finance a celkový čas omezení pro řidiče, nežli v případě dvou kratších oprav ale ve dvou letech“, říká generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Oprava je rozdělena celkem do tří etap. V první etapě bylo nutno vybudovat nový přejezd středního dělícího pásu, jeden ze stávajících nevyhovujících přejezdů upravit na požadované parametry, vybudovat provizorní nouzové zálivy a vykonat další přípravné stavební práce, nutné pro zajištění bezpečnosti v takto výjimečné uzavírce. Etapa byla zahájena v neděli 9. 8. 2015 a potrvá do pátku 28. 8. 2015.

Druhá, nejnáročnější etapa rekonstrukce vozovky samotné, bude zahájena až po exponovaném posledním prázdninovém víkendu – v pondělí 31. srpna. 2015. ŘSD tak vychází vstříc veřejnosti, neboť v posledním prázdninovém víkendu se dají očekávat tradičně zvýšené intenzity dopravy při prázdninových návratech. Dalším vstřícným krokem je umožnění předjíždění pomalejších vozidel v uzavírce. Šířkové uspořádání sice nedovolí jiný režim uzavírky než 2 + 1, ale v polovině uzavírky bude provoz převeden do režimu 1 + 2 což znamená, že řidiči budou v obou směrech najíždět do uzavírky pouze jedním jízdním pruhem, ale ve druhé části uzavírky již pojedou dvěma jízdními pruhy. Toto netradiční řešení bylo použito právě s ohledem na zajištění co nejlepšího komfortu při průjezdu takto výjimečně dlouhou uzavírkou. Rychlost bude omezena na 80 km/h, čímž by měla být zajištěna dostatečná bezpečnost a průchodnost vozidel uzavírkou. Druhá etapa potrvá do 22. listopadu.

V závěrečné třetí etapě (23. 11. až 12. 12. 2015) budou pracoviště rozdrobena do několika krátkých úseků, kdy při uzavření levých jízdních pruhů a vedení dopravy pouze jedním, pravým jízdním pruhem, budou prováděny dokončovací práce ve středním dělícím pásu. Žádáme tímto řidiče, aby nepodceňovali nebezpečí při krátkých uzavírkách a byli si vědomi toho, že projíždějí pracovišti, kde se pohybuje nejen stavební mechanizace, ale též zaměstnanci. Dodržování rychlosti, vzdálenosti mezi vozidly a ohleduplný defenzivní způsob jízdy by měl být pro každého zodpovědného řidiče samozřejmostí. Předchází se tím zbytečným kolizím a následným neplánovaným zdržením, nehledě na snížení rizika ohrožení života a zdraví jak uživatelů dálnice, tak zaměstnanců stavebních organizací.

Zdroj: www.rsd.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice