KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s přípravou středočeské části dálnice D3

Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s přípravou středočeské části dálnice D3

Publikováno: 13.6.2016
Rubrika: Zajímavosti

Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s přípravou dálnice D3 ve Středočeském kraji. V současné době se zpracovává dokumentace pro územní rozhodnutí. V přípravě jsou také další čtyři stavby v souvislosti se silnicí I/3.

„Dálnice D3 je v současné době nejrozestavěnější dálnicí v ČR, probíhá souběžná výstavba tří částí. Připravujeme další úseky této klíčové liniové stavby tak, aby co nejdříve propojila kontinuálně hlavní město s jihočeskou metropolí i republiku s Rakouskem. Dokončena bude do konce roku i dálnice D8, tím dojde k dalšímu propojení české dálniční sítě s evropskou,“ okomentoval přípravu dálnice D3 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

„Dálnici D3 a s ní související stavby vnímám jako důležitou komunikaci republikového významu, spojující Prahu nejen s Táborem a Českými Budějovicemi, ale i s jihem Evropy. Toto spojení je však důležité i pro Středočeský kraj, protože umožní napojení – a doufám, že i rozvoj – periferních oblastí našeho kraje a rovněž přinese odlehčení přetížených komunikací nižších tříd, které jsou v našem majetku,“ konstatoval hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

STAV PŘÍPRAVY JEDNOTLIVÝCH STAVEB
Středočeská část dálnice D3 – vydané souhlasné stanovisko Ministerstva životního prostředí dle zákona č. 100/2001 Sb., probíhá projektová příprava ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrská činnost – žádost o územní rozhodnutí (ÚR) bude podána začátkem května 2017. Ze strany ŘSD probíhají projednání se všemi dotčenými obcemi, spolky pro ochranu přírody a se všemi složkami integrovaného záchranného systému, zahájení stavebních prací předpokládáme v roce 2024, zprovoznění 2028.

Okružní křižovatka Červené Vršky – v dubnu 2016 vydáno územní rozhodnutí MěÚ Benešov, právní moc tohoto ÚR se předpokládá na 28. 5. 2016. V květnu 2016 budou zahájeny projekční práce na dokumentaci ke stavebnímu povolení, předpokládané datum zahájení stavebních prací je přelom let 2018/2019, výstavba bude probíhat 9 měsíců.

Okružní křižovatka U Topolu – ukončeno řízení vynětí ze zemědělského půdního fondu, v 06/2016 bude obnoveno řízení o vydání ÚR, předpokládané vydání pravomocného územního rozhodnutí je 09/2016, předpokládané zahájení stavebních prací je v roce 2019.

I/3 Benešov, úsek Červené Vršky – U Topolu (zahloubení u zámeckého parku Konopiště) – rozšíření na 2+1 – v 04/2016 dopracována Technicko-ekonomická studie včetně bezpečnostního auditu, v 05/2016 předložena žádost o schválení projektu centrální komisí MD ČR. Od 06/2016 poběží příprava dokumentů k podání žádosti o vyhodnocení vlivů na životní prostředí, předpokládané vydání stanoviska KÚ odboru životního prostředí je 05/2017, předpokládané zahájení stavebních prací při bezkonfliktním projednávání předpokládáme v roce 2019, výstavba potrvá 18 měsíců.

I/3 Benešov – Mirošovice, rozšíření na 2+1 – vydání pravomocného stavebního povolení – 16. 2. 2016, od této doby probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby, v případě nepodání námitek, zahájení stavby v 06/2016, výstavba potrvá 8 měsíců.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (120x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (113x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice