KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ražby pod Letnou skončily

Ražby pod Letnou skončily

Publikováno: 2.2.2011
Rubrika: 2011, Tunely

V pondělí 10. ledna ukončilo slavnostní fárání ražby tunelového komplexu Blanka na stavbě s ev. číslem 0079 Špejchar–Pelc-Tyrolka (ŠPEL C). Kromě pracovníků Metrostavu a dalších pozvaných hostů při té příležitosti sestoupili do podzemí i nový první náměstek primátora hl. m. Prahy Ing. Karel Březina a generální ředitel naší společnosti Ing. Pavel Pilát (titulní foto zleva, uprostřed Ing. Miroslav Padevět z divize 2).

ŠPELC je s celkovou délkou 4.320 metrů nejdelší částí tunelů Blanka, jejichž celou výstavbu řídí naše divize 2. V oblasti mezi Trojou a Letnou zahrnuje 2.231 metrů ražených dvou- a třípruhých tunelů, 1.207 metrů hloubených tunelů a 882 metrů nadzemního úseku. Pracovníci divize 5 pod vedením Ing. Jana Kvaše zahájili její ražbu z Troji už v červenci 2007, tedy před třemi a půl lety. Jak při posledním fárání řekl Ing. Pilát, za tu dobu raziči na stavbě ŠPELC vybudovali přes 5 km tunelů s různými profily a vytěžili z nich na 755.000 m3 horniny.

Ing. Březina při odvozu jejího posledního kubíku ze vzduchotechnického kanálu číslo 4 (foto č. 1) poděkoval za práci všem, kdo se na ní podílejí. Zmínil, že studoval průběh různých velkých podzemních staveb, a konstatoval: „Jsem rád, že Blanku, po metru V. A nejdůležitější strategickou stavbu metropole, nedoprovázejí žádné velké problémy, jaké třeba nastaly při budování podobných tunelů v zahraničí. Věřím, že to tak vydrží až do konce.“

Ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup si oddechl: „Těší mě, že jsme zdárně dokončili i složitý komplex podzemních technologických objektů pod Letnou. Skládá se ze strojovny vzduchotechniky a propojovacích, přívodních i odvodních vzduchotechnických kanálů (foto č. 2) a šachet, které budou sloužit pro požární a provozní větrání převážné části ražených tunelů v úseku ŠPELC. Největším objektem z nich je strojovna, která se nachází 25 m pod hustou obytnou zástavbou na Letné. Je dlouhá 125 m a plocha jejího výrubu měří téměř 300 m2.“

Poslední velké střelby a vrtání se pod Letnou ozvaly ještě letos první týden v lednu. Do konce měsíce bude dokončeno i propojení tunelů s větracími kanály, kde zatím stojí provizorní betonové stěny. Následné činnosti již nebudou tak hlučné, jako byly ty dosavadní. Pod zemí už totiž budou pokračovat jen hydroizolační práce a betonáři budou do formy budovat definitivní ostění tubusů i vzduchotechnických objektů. V co nejkratším možném termínu po jeho dokončení nastoupí na stavbu týmy dodavatelů k montáži technologií nezbytných pro provoz největšího městského automobilového tunelu ve střední Evropě. Jeho úplné zprovoznění bude záviset nejen na vybavení komplexu Blanka, ale i na zhotovení stavby SAT 2B, která jej v podzemí propojí s křižovatkou Malovanka. Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím uvedení této části Městského okruhu do života však bude objem finančních prostředků, které Magistrát hlavního města Prahy na stavbu v následujících letech uvolní. Spolu s ostatními obyvateli metropole nám nezbývá než věřit, že jich bude dostatek a na stavbu dorazí co nejdřív.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ražby pod Letnou skončily (foto 1)Ražby pod Letnou skončily (foto 2)Ražby pod Letnou skončily (foto 3)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (74x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (62x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Tunel Považský Chlmec bol vybudovaný rakúskou tunelovacou metódou, 500 000 kubických metrov horniny sa podarilo vyraziť za desať mesiacovTunel Považský Chlmec bol vybudovaný rakúskou tunelovacou metódou, 500 000 kubických metrov horniny sa podarilo vyraziť za desať mesiacov (42x)
Tunel Považský Chlmec, ktorý je súčasťou 4,2km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, bude po dokončení tre...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice