KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Ražby pod Letnou skončily

Ražby pod Letnou skončily

Publikováno: 2.2.2011
Rubrika: 2011, Tunely

V pondělí 10. ledna ukončilo slavnostní fárání ražby tunelového komplexu Blanka na stavbě s ev. číslem 0079 Špejchar–Pelc-Tyrolka (ŠPEL C). Kromě pracovníků Metrostavu a dalších pozvaných hostů při té příležitosti sestoupili do podzemí i nový první náměstek primátora hl. m. Prahy Ing. Karel Březina a generální ředitel naší společnosti Ing. Pavel Pilát (titulní foto zleva, uprostřed Ing. Miroslav Padevět z divize 2).

ŠPELC je s celkovou délkou 4.320 metrů nejdelší částí tunelů Blanka, jejichž celou výstavbu řídí naše divize 2. V oblasti mezi Trojou a Letnou zahrnuje 2.231 metrů ražených dvou- a třípruhých tunelů, 1.207 metrů hloubených tunelů a 882 metrů nadzemního úseku. Pracovníci divize 5 pod vedením Ing. Jana Kvaše zahájili její ražbu z Troji už v červenci 2007, tedy před třemi a půl lety. Jak při posledním fárání řekl Ing. Pilát, za tu dobu raziči na stavbě ŠPELC vybudovali přes 5 km tunelů s různými profily a vytěžili z nich na 755.000 m3 horniny.

Ing. Březina při odvozu jejího posledního kubíku ze vzduchotechnického kanálu číslo 4 (foto č. 1) poděkoval za práci všem, kdo se na ní podílejí. Zmínil, že studoval průběh různých velkých podzemních staveb, a konstatoval: „Jsem rád, že Blanku, po metru V. A nejdůležitější strategickou stavbu metropole, nedoprovázejí žádné velké problémy, jaké třeba nastaly při budování podobných tunelů v zahraničí. Věřím, že to tak vydrží až do konce.“

Ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup si oddechl: „Těší mě, že jsme zdárně dokončili i složitý komplex podzemních technologických objektů pod Letnou. Skládá se ze strojovny vzduchotechniky a propojovacích, přívodních i odvodních vzduchotechnických kanálů (foto č. 2) a šachet, které budou sloužit pro požární a provozní větrání převážné části ražených tunelů v úseku ŠPELC. Největším objektem z nich je strojovna, která se nachází 25 m pod hustou obytnou zástavbou na Letné. Je dlouhá 125 m a plocha jejího výrubu měří téměř 300 m2.“

Poslední velké střelby a vrtání se pod Letnou ozvaly ještě letos první týden v lednu. Do konce měsíce bude dokončeno i propojení tunelů s větracími kanály, kde zatím stojí provizorní betonové stěny. Následné činnosti již nebudou tak hlučné, jako byly ty dosavadní. Pod zemí už totiž budou pokračovat jen hydroizolační práce a betonáři budou do formy budovat definitivní ostění tubusů i vzduchotechnických objektů. V co nejkratším možném termínu po jeho dokončení nastoupí na stavbu týmy dodavatelů k montáži technologií nezbytných pro provoz největšího městského automobilového tunelu ve střední Evropě. Jeho úplné zprovoznění bude záviset nejen na vybavení komplexu Blanka, ale i na zhotovení stavby SAT 2B, která jej v podzemí propojí s křižovatkou Malovanka. Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím uvedení této části Městského okruhu do života však bude objem finančních prostředků, které Magistrát hlavního města Prahy na stavbu v následujících letech uvolní. Spolu s ostatními obyvateli metropole nám nezbývá než věřit, že jich bude dostatek a na stavbu dorazí co nejdřív.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ražby pod Letnou skončily (foto 1)Ražby pod Letnou skončily (foto 2)Ražby pod Letnou skončily (foto 3)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (73x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (49x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (49x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice