KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Radnice pražského Žižkova otevřela podzemní garáže pro stovku aut

Radnice pražského Žižkova otevřela podzemní garáže pro stovku aut

Publikováno: 24.8.2010, Aktualizováno: 27.8.2010 14:13
Rubrika: Zajímavosti

Žižkovská radnice dnes otevřela nové podzemní garáže v Lupáčově ulici. Je tu celkem 96 parkovacích míst, z toho šest je vyhrazeno pro pro městskou policii. Garáže se začaly stavět loni v srpnu, Praha 3 za ně zaplatila celkem 90 milionů korun, řekl dnes ČTK její mluvčí Jan Sotona. Radnice se podle něj snaží vybrat další místa, kde podzemní garáže postavit.

"Stavba garáží v Lupáčově ulici je součástí rozsáhlé koncepce žižkovské radnice pro boj s nedostatkem parkovacích míst v Praze 3," řekl Sotona.

Garáže vznikly na místě zanedbaného parčíku. Vedle něj je panelový komplex, který se rekonstruuje. Bude v něm sídlit centrální služebna městské policie Prahy 3. Šedesát míst v garážích se nabídne obyvatelům panelového domu k pronájmu. "Ceny ještě nejsou stanovené," řekl Sotona. Na nájemce zbylých míst se vypíše výběrové řízení.

Vstup do garáží bude na čipovou kartu, pohlídá je ostraha. Po dokončení rekonstrukce panelového domu se podle Sotony nad garážemi opět zřídí parčík. Přibude tu zeleň i lavičky.
V Praze 3 je obecně parkovacích míst nedostatek, který se v některých místech jako například na hranici Žižkova a Vinohrad projevuje výrazněji, řekl Sotona. Podle dopravních studií, ze kterých žižkovská radnice vychází, má ale počet aut ve městě v budoucnu dále stoupat.

Praha 3 proto zkoumala i jiné lokality, kde by garáže bylo možné postavit. Naposled to bylo na Škroupově náměstí, kde ale prý nejsou garáže tak potřebné. V současnosti se jich prověřuje dalších osm. "Podzemní garáže jsou běh na dlouhou trať," řekl Sotona s tím, že zpracování projektu a jejich stavba trvá pět nebo šest let.

"Na Vinohradech je teď ve finální fázi projekt 400 míst v podzemních garážích na náměstí Jiřího z Poděbrad," řekl Sotona. Projekt podle něj úspěšně prošel procesem EIA, který zkoumá vliv stavby na životní prostředí. Stavět by se mohlo začít v nejbližší době. Radnice počítá s tím, že garáže vyjdou na 500 až 600 milionů korun.

Praha 3 už v minulosti otevřela podzemní garáže v ulici Pod Lipami na Jarově. Je tu 60 parkovacích míst. V červnu 2008 podepsalo proti garážím na Jarově petici 1 215 občanů, 1 014 jich bylo proti výstavbě garáží na Škroupově náměstí.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (130x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (103x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (93x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice