KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    R7 - Praha - Slaný - Louny - Chomutov

R7 - Praha - Slaný - Louny - Chomutov

Publikováno: 18.2.2008, Aktualizováno: 7.4.2009 14:54
Rubrika: Aktuality

Stavba rychlostní silnice R7 byla schválena usnesením vlády Československé socialistické republiky č. 286 ze dne 10. dubna 1963. Usnesením vlády ze dne 21. července 1999 č. 741 byla schválena stavba rychlostní silnice R7. V první etapě měla být tato silnice realizována ve dvoupruhovém uspořádání v kategorii 1/2 R 22,5 od Slaného až na hranice se SRN. Ke zkapacitnění na čtyřpruh mělo dojít v závislosti na dopravních potřebách. V souvislosti se změnou norem, při které byly kategorii R 11,5 a R 22,5 zrušeny, bude se výstavba rychlostní silnice R7 realizovat přímo jako čtyřpruh kategorie R 25,5/100.

V plném profilu je silnice v provozu v úseku Praha - Slaný, v polovičním profilu je v provozu v úsecích Slaný-obchvat, Třebíz-přeložka, Hořešovice-přeložka a Louny-obchvat. Na silnici I. třídy I/7 je v provozu kompletně přestavěný úsek Chomutov - Křimov - st. hranice, ale tento úsek není součástí rychlostní silnice R7. Po roce 2020 se uvažuje o zkapacitnění úseku Chomutov - Křimov - st. hranice na čtyřpruh v kategorie S 24,5.

Celková délka: 82,347 km
V provozu: 17,000 km
Ve stavbě: 0 km
V přípravě: 65,347 km

Ve stavbě:
Stavba Průmyslová zóna Triangle – komunikace II/250 Bitozeves - Žatec je projektována v kategorii S 9,5/70 a měří 2,237 km. Jedná se o rozšíření silnice II/250. Součástí stavby je MÚK Bítozeves, která je součást rychlostní silnice R7, včetně křižovatkových větví a výstavby části úsek rychlostní silnice R7. Na silnici II/250 budou postaveny 2 mosty a malá okružní křižovatka. Stavbu realizují Silnice Žatec. Náklady na stavbu jsou 396 milionů Kč. Stavba je hrazena z prostředku Ústeckého kraje.

V přípravě:
Stavba Knovíz - Panenský Týnec
je projektován v kategorii R 25,5/100 a měří 16,353 km. Současná silnice bude dostavěna na plný profil. V lednu 2003 byla zpracována technická studie. 7. prosince 2005 bylo vydáno na stavbu kladné stanovisko MŽP k posouzení vlivů na živ. prostředí. V roce 2006 bylo pozastaveno zadání dokumentace pro územní rozhodnutí na zkapacitnění obchvatu Panenského Týnce. Proběhl předběžný geotechnický průzkum. 2. října 2007 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele dokumentace pro územní rozhodnutí se soutěžní lhůtou do 7. listopadu 2007. V roce 2007 byl schválen Investiční záměr.

Součástí stavby je 10 mostů v trase, 3 MÚK (Slaný-západ II/118, Slaný-sever I/16 a Hořešovice II/237), 5 protihlukových stěn a 6 demolic objektů. Celkový objem výkopů je 599.500 m3 a násypů 138.000 m3. Maximální výška nasypu je 10 m a hloubka zářezu je 12 m.

V úseku Knovíz - MÚK Slaný se silnicí I/16 bude stávající silnice rozšířena o levý jízdní pás. V dalším úseku MÚK Slaný - Loutouš bude stávající silnice rozšířena o pravý jízdní pás. Kolem osady Lotouš bude postaven nový čtyřpruhový úsek o délce 1,08 km. Následně bude až po křižovatku se silnicí II/237 Srbeč - Klobuky dostavěn pravý jízdní pruh. Za křižovatkou silnic I/7 a II/237 následuje úsek u Hořešovic, kde proběhla výstavba přeložky silnice I/7. Přeložka je stavěna jako levý jízdní pás budoucí rychlostní silnice, doplněn bude pravý jízdní pás. Na hranici Středočeského a Ústeckého kraje navazuje stavba na stávající obchvat Panenského Týnce.

Náklady na stavbu jsou plánovány na 2,944 miliardy Kč. Pro rok 2008 je na stavbu vyčleněno 9 milionů Kč. Realizace je plánována v období 2009 až prosinec 2012.

Zdroj: dalnice-silnice.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (44x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice