KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    R52 – podle ekologů nesmyslná stavba Evropy

R52 – podle ekologů nesmyslná stavba Evropy

Publikováno: 26.2.2008, Aktualizováno: 30.11.2008 10:06
Rubrika: Aktuality

Ekologové umístili projekt stavby rychlostní silnice R52 z Brna do Vídně na třetí z 50 příček podle nich nejnesmyslnějších projektů v Evropě, které usilují o finanční podporu z EU. R52 za 10 miliard korun by měla stát v roce 2014. Stavbu prosazuje Jihomoravský kraj s Ředitelstvím silnic a dálnic.

'Projekt R52 jsme prezentovali v Bruselu. Do čela žebříčku jej umístili členové ekologických organizací Přátelé Země a CEE Bankwatch Network,' řekl Pavel Přibyl. Na prvním místě se umístil záměr výstavby devíti spaloven v Polsku a na druhém tamní záměr výstavby magistrály Via Baltica, která by měla protnout přírodně cenná území. Ochranáři považují projekty na seznamu nejen za kontroverzní, ale i zbytečné. Jejich výstavbou by bylo proinvestováno 550 miliard korun.

Záměr výstavby R52 patří na Moravě k nejkontroverznějším projektům. Plány Jihomoravského kraje a ŘSD kritizovala nejen Evropská komise, ale i ombudsman Otakar Motejl. Výhrady mají k tomu, že se dosud zvažuje jen jedna varianta budoucí hlavní trasy Brno-Vídeň, která by měla vést přes Mikulov. Znamenalo by to rozšířit silnici protínající vodní dílo Nové Mlýny na Břeclavsku a táhnout rušnou dopravu těsně kolem Chráněné krajinné oblasti Pálava a dalších přírodně cenných oblastí.

Vláda v záři 2007 uložila ministerstvu dopravy, aby s ministerstvem životního prostředí vytvořilo komisi, která posoudí variantu, kterou navrhli ekologové. Komise zatím nevznikla. Podle ochranářů by trasa měla vést po současné dálnici D2. U Břeclavi by pak stačilo postavit městský obchvat a přivést dopravu z dálnice na hranice s Rakouskem.

Tato varianta je podle ekologů šetrnější a navíc z hlediska ochrany přírody přijatelnější. Kraj s tím nesouhlasí a tvrdí přesný opak. Podle jihomoravské radní Anny Procháhkové je trasa přes Břeclav mnohem horší než původní varianta přes Mikulov. Předpokládané náklady jsou prý ještě o jednu až dvě miliardy vyšší. Studie, která by srovnala obě varianty, je proto podle Procházkové zbytečná a kraj se v příštích měsících pokusí evropské komisaře v Bruselu přesvědčit, aby na ni nadále netrvali.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice