KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    První úsek dálnice D47 se otevře 1. 12. 2007

První úsek dálnice D47 se otevře 1. 12. 2007

Publikováno: 7.10.2007, Aktualizováno: 30.11.2008 10:01
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR slavnostně otevře nových sedmnáct kilometrů dálnice D47 mezi Ostravou-Rudná a Bohumínem. Stane se tak již 1. prosince 2007. O den později bude nový úsek dálnice uveden do běžného provozu. Jde o jednu z nejvýznamnějších událostí Moravskoslezského kraje v posledních letech.

'Jsme si vědomi toho, že otevření dálnice má velký význam pro obyvatele kraje. Proto chceme otevření provést nikoliv za účasti několika málo vyvolených, ale jako den otevřených dveří pro veřejnost,' říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Na slavnostní přestřižení pásky budou přizvání vrcholní politici, veřejnost si mezitím bude mít možnost nový úsek prohlédnout, chystá se i celodenní doprovodný program.


Ředitelství silnic a dálnic ČR otevře nových sedmnáct kilometrů dálnice D47
mezi Ostravou-Rudná a Bohumínem.

ŘSD očekává, že bude nový úsek dálnice D47 velmi intenzivně využíván. Do roku 2015 se počítá s nárůstem intenzity dopravy v oblasti Ostravy až na 40 tisíc vozidel denně.

Mezi klíčové přínosy nového úseku dálnice D47 patří:

  • podpora větší mobility obyvatel (dostupnější doprava pro obyvatele žijící mimo Ostravu)
  • rychlejší doprava do Bohumína a do Polska a naopak směrem do Ostravy
  • do konce roku 2009 významné propojení Ostravy se zbytkem území České republiky

Po kompletním dokončení dálnice D47 dojde k propojení Moravskoslezského kraje s dálniční sítí České republiky, svůj význam bude mít i rychlejší doprava do Polska. Je logické, aby národní dálniční tah spojující tři největší města země (Praha, Brno, Ostrava) nesl označení D1. Vzhledem k historickému vývoji byly trasy D1 i D47 změněny, ale vzniklý souvislý dálniční tah by měl mít pouze jedno označení. Proto bude dálnice D47 od uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 km. Více informací o dálnici D47 je možné nalézt na stránkách www.viamoravica.cz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice