KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    První úsek dálnice D47 otevřen

První úsek dálnice D47 otevřen

Publikováno: 2.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:30
Rubrika: Aktuality

Otevření nového úseku bylo obzvlášť důležité pro obyvatele Moravskoslezského kraje, jedná se totiž o první úsek tolik očekávané dálnice na severní Moravu. Ostrava má být kompletně propojena se zbytkem dálniční sítě již v roce 2009.

Úsek dálnice z Ostravy Rudné do Bohumína je dlouhý 17,2 kilometrů. Vzhledem k tomu, že je veden prakticky jako průtah města Ostravy, tak jde o významnou stavbu, která přispěje k lepší mobilitě obyvatel v kraji. Vedle toho zde ovšem muselo být provedeno celkem 186 přeložek inženýrských sítí v celkové délce 99 kilometrů, do rekonstrukcí přilehlých komunikací byly investovány stamilióny korun, stejné náklady padly i na revitalizaci souvisejícího území. Na úseku najdeme celkem 4 mimoúrovňové křižovatky, délka všech větví v křižovatkách dosahuje 12 kilometrů a 44 mostních objektů v celkové délce přes 6 kilometrů. Délka protihlukových stěn je 7,3 kilometru.


ŘSD očekává, že bude nový úsek dálnice D47 velmi intenzivně využíván

Nejdelší most nového úseku dálnice vedený přes železniční trať a řeku Opavu je dlouhý 738 metrů, další přes Polaneckou, Rojek a železniční trať potom 587 metrů. Významná je také celková délka svodidel na novém úseku dálnice. Svodidel z oceli je zde celková délka 100 kilometrů, betonových potom kolem 30 kilometrů.

ŘSD očekává, že bude nový úsek dálnice D47 velmi intenzivně využíván. Do roku 2015 se počítá s nárůstem intenzity dopravy v oblasti Ostravy až na 40 tisíc vozidel denně. V dubnu 2008 má být zprovozněn další sousední úsek dálnice Bílovec - Ostrava, Rudná. Úsek Lipník nad Bečvou - Bělotín bude zprovozněn v listopadu 2008 a úseky Bělotín - Hladké Živoříce a Hladké Živoříce - Bílovec budou zprovozněny v listopadu 2009. Poslední úsek Bohumín - polská dálnice A1 v roce 2010.

Po kompletním dokončení dálnice D47 dojde k propojení Moravskoslezského kraje s dálniční sítí České republiky, svůj význam bude mít i rychlejší doprava do Polska. Je logické, aby národní dálniční tah spojující tři největší města země (Praha, Brno, Ostrava) nesl označení D1. Vzhledem k historickému vývoji byly trasy D1 i D47 změněny, ale vzniklý souvislý dálniční tah by měl mít pouze jedno označení. Proto bude dálnice D47 od uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 km. Více informací o dálnici D47 je možné nalézt na stránkách www.viamoravica.cz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (46x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice