První úsek dálnice D47 otevřen
Rubrika: Aktuality
Otevření nového úseku bylo obzvlášť důležité pro obyvatele Moravskoslezského kraje, jedná se totiž o první úsek tolik očekávané dálnice na severní Moravu. Ostrava má být kompletně propojena se zbytkem dálniční sítě již v roce 2009.
Úsek dálnice z Ostravy Rudné do Bohumína je dlouhý 17,2 kilometrů. Vzhledem k tomu, že je veden prakticky jako průtah města Ostravy, tak jde o významnou stavbu, která přispěje k lepší mobilitě obyvatel v kraji. Vedle toho zde ovšem muselo být provedeno celkem 186 přeložek inženýrských sítí v celkové délce 99 kilometrů, do rekonstrukcí přilehlých komunikací byly investovány stamilióny korun, stejné náklady padly i na revitalizaci souvisejícího území. Na úseku najdeme celkem 4 mimoúrovňové křižovatky, délka všech větví v křižovatkách dosahuje 12 kilometrů a 44 mostních objektů v celkové délce přes 6 kilometrů. Délka protihlukových stěn je 7,3 kilometru.
ŘSD očekává, že bude nový úsek dálnice D47 velmi intenzivně využíván
Nejdelší most nového úseku dálnice vedený přes železniční trať a řeku Opavu je dlouhý 738 metrů, další přes Polaneckou, Rojek a železniční trať potom 587 metrů. Významná je také celková délka svodidel na novém úseku dálnice. Svodidel z oceli je zde celková délka 100 kilometrů, betonových potom kolem 30 kilometrů.
ŘSD očekává, že bude nový úsek dálnice D47 velmi intenzivně využíván. Do roku 2015 se počítá s nárůstem intenzity dopravy v oblasti Ostravy až na 40 tisíc vozidel denně. V dubnu 2008 má být zprovozněn další sousední úsek dálnice Bílovec - Ostrava, Rudná. Úsek Lipník nad Bečvou - Bělotín bude zprovozněn v listopadu 2008 a úseky Bělotín - Hladké Živoříce a Hladké Živoříce - Bílovec budou zprovozněny v listopadu 2009. Poslední úsek Bohumín - polská dálnice A1 v roce 2010.
Po kompletním dokončení dálnice D47 dojde k propojení Moravskoslezského kraje s dálniční sítí České republiky, svůj význam bude mít i rychlejší doprava do Polska. Je logické, aby národní dálniční tah spojující tři největší města země (Praha, Brno, Ostrava) nesl označení D1. Vzhledem k historickému vývoji byly trasy D1 i D47 změněny, ale vzniklý souvislý dálniční tah by měl mít pouze jedno označení. Proto bude dálnice D47 od uvedení do provozu označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 km. Více informací o dálnici D47 je možné nalézt na stránkách www.viamoravica.cz.