KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Probíhá rekonstrukce mezistaničního úseku na trati Brno – Havlíčkův Brod

Probíhá rekonstrukce mezistaničního úseku na trati Brno – Havlíčkův Brod

Publikováno: 24.10.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:07
Rubrika: Aktuality

Snaha snížit hlučnost a zvýšit rychlost a bezpečnost železniční dopravy byly hlavními důvody pro zahájení rekonstrukce druhé koleje na trati Brno – Havlíčkův Brod mezi stanicemi Tišnov a Říkonín. Průběh rekonstrukce dnes zhodnotili zástupci investora – Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, zhotovitele i dalších zainteresovaných stran na jednání v železniční stanici Tišnov.

Současný stav železničního svršku ve druhé traťové koleji mezi železničními stanicemi Tišnov a Říkonín již neodpovídal potřebným parametrům trati. Kolejnice z roku 1976 byly opotřebené a betonové pražce popraskané, nebo částečně poškozené. Vyskytovaly se i závady v geometrické poloze koleje, které ovlivňovaly bezpečnost a vyžadovaly větší údržbu a opravy. Štěrkové lože bylo znečištěno spadem přepravovaných sypkých substrátů.

Rekonstrukce začíná v kilometru 30,673 na konci železniční stanice Tišnov a končí v kilometru 38,604 na začátku stanice Říkonín. Aby mohly po rekonstrukci vlaky daným úsekem projíždět rychlostí až 110 km/hod., bude nutné obnovit železniční svršek druhé traťové koleje v délce 7.931 m. Budou použity nové kolejnice tvaru UIC 60 na betonových pražcích typu B 91 s pružným upevněním kolejnic. V celém úseku budou kolejnice svařeny, čímž vznikne bezstyková kolej. V úrovni návěstidel budou do koleje vloženy lepené izolované styky.

Na ocelových mostech budou vyměněny mostnice. Kolejové lože bude v celé délce úseku pročištěno a upraveno do základního profilu. V rámci rekonstrukce bude stávající nástupiště v zastávce Dolní Loučky nahrazeno novým, 170 m dlouhým a 3 m širokým nástupištěm s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice, což umožní cestujícím pohodlnější nástup do vlaků. Na zastávce bude osazeno také nové osvětlení. Nutnými úpravami projde rovněž zabezpečovací zařízení a trakční vedení.

Rekonstrukcí uvedeného úseku traťové koleje dojde ke zvýšení komfortu jízdy a bezpečnosti železničního provozu a ke značnému snížení nároků na údržbu a opravy. Výrazně se sníží hluková zátěž v okolí trati.

Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zastoupená Stavební správou Olomouc. Finanční prostředky pro tento projekt poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Byla předložena žádost pro spolufinancování z Fondu soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu doprava. Celkové náklady rekonstrukce činí necelých 104 mil. Kč. Generálním projektantem stavby, která byla zahájena v září letošního roku a její dokončení je plánováno na leden 2008, je firma Zdeněk Štepán, Měření technických parametrů kolejových drah (MTPKD) Brno, a zhotovitelem je OHL ŽS.

Technické údaje:

Umístění stavby
Trať: Odbočka Brno–Židenice – Havlíčkův Brod
Katastrální území: Tišnov, Předklášteří, Dolní Loučky, Újezd u Tišnova a Říkonín

Kapacitní údaje:
Délka rekonstruované koleje tvaru S49 na pražcích B91 S/1 - nový materiál: 7.084,8 m
Délka koleje tvaru UIC 60 na pražcích SB8 P materiál nový: 534,6 m
Délka koleje tvaru UIC 60 na pražcích dřev. materiál nový: 163,8 m
Délka koleje tvaru UIC 60 na mostech s mostnicemi: 148,3 m
Rekonstrukce mostnic – nový materiál: 256
Kolejové lože štěrkové: 6.802 m3
Rekonstrukce kolejového lože: 14.830 m3
Počet svarů kolejnic tvaru UIC60: 274
Trakční vedení izolátory: 356
Trakční podpěry typu BP a PS: 2
Perónní stožáry LBH-5A: 10
Kabelové rozvody 400 V (4kV): 250 m

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice