KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Připravovaný jihozápadní obchvat Pardubic má své první odpůrce

Připravovaný jihozápadní obchvat Pardubic má své první odpůrce

Publikováno: 24.3.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:36
Rubrika: Aktuality

Jihozápadní obchvat Pardubic je stále na papíře, čeká jej dlouholetá příprava a už má své první odpůrce. Brojit proti němu hodlají ve Starém Mateřově, jehož obyvatele by stavba nové silnice postihla nejvíc. ČTK o tom informoval starosta Pavel Sehnoutek.

'Měl by jít mezi vojenskými letištními hangáry a vesnicí. My chceme silnici dostat až za ty hangáry, aby lidé neměli silnici přímo u baráků. Armáda se ale vymlouvá na ochranné pásmo a klamavá světla ze silnice,' řekl Sehnoutek.

Trasování silnice, která odvede dopravu z Pardubic, není ještě u konce. Podle první studie komunikace sice vede blízko Mateřova, ovšem konečná verze může být jiná, řekl ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr. 'Jednalo se o vyhledávací studii, byl to první nástřel projektanta a o trasování se bude dál jednat. Budeme se snažit domluvit s armádou a dostat silnici až za hangáry,' řekl Vebr. Dopravní studie se bude připravovat letos a určitě ještě příští rok, pro stavbu je také nutný posudek vlivu na životní prostředí. Vzhledem k náročnosti stavby se může posuzování protáhnout na hodně dlouho, dodal ředitel.

Podle starosty obce s více než 400 obyvateli by se chystaná silnice podle prvotního trasování přímo dotkla asi 15 domácností. Nadšení nejsou ani lidé ze satelitní zástavby rodinných domů, kteří by měli silnici na dohled. Místní už spekulativně vykupují pozemky, aby stavbě zabránili, dodal Sehnoutek. 'Mají zájem, aby jim silnice nešla pod oknama, byla by to tragédie,' řekl starosta. S výkupem pozemků má ŘSD problém takřka u každé stavby a pokud se silničáři nedomluví na odkupní ceně, nejzazší možností je vyvlastnění, míní Vebr.

Jihozápadní obchvat, který je s přípravou zcela na začátku, by měl svést dopravu ze silnice I/2 ve směru od Přelouče, minout Staré Čívice, obejít letiště, vést kolem Starého Mateřova a napojit se na mimoúrovňovou křižovatku v Dražkovicích. Jeho příprava a výstavba zřejmě potrvá roky.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (40x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice