KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Příprava stavby obchvatu Frýdku-Místku může díky povolení pokračovat

Příprava stavby obchvatu Frýdku-Místku může díky povolení pokračovat

Publikováno: 16.11.2010, Aktualizováno: 22.11.2010 09:53
Rubrika: 2010

Příprava výstavby silničního obchvatu Frýdku-Místku může pokračovat. Krajský úřad v Ostravě v těchto dnech potvrdil s několika změnami původní územní rozhodnutí, které vydal frýdecko-místecký magistrát. ČTK to řekla Renata Chrástková z odboru územního plánování, stavebního řádu a kultury krajského úřadu. Kvůli soudním sporům s ekology nemohlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) povolení pro důležitou stavbu několik let získat.

Obchvat má výrazně ulevit centru Frýdku-Místku od kamionů a celkově zlepšit dopravní situaci ve městě, kterým denně projede přes 40 000 aut po velmi frekventované silnici. Průtah je dlouhodobě přetížený i kvůli blízkosti automobilky Hyundai.

Náměstek primátorky Frýdku-Místku Michal Pobucký (ČSSD) řekl, že získání územního rozhodnutí pro stavbu jižní varianty obchvatu je pro město velmi dobrá zpráva. "Z pohledu města je to obrovská výhra, byly velké problémy ho dostat," konstatoval Pobucký. "Pokud nabude rozhodnutí právní moci, mohou se učinit další kroky k získání stavebního povolení pro obchvat," uvedla Chrástková.

Investor stavby, ŘSD, bude pokračovat ve výkupech pozemků. Podle ředitele ostravské správy ŘSD Lubomíra Hýbla je zatím velmi složité odhadnout, kdy by mohla začít samotná stavba obchvatu. "Bude záležet na tom, kolik bude k dispozici finančních prostředků," konstatoval.

Náměstek primátorky Frýdku-Místku řekl, že vyvlastňovací úřad musí ještě vykoupit zhruba 20 procent pozemků. "Pak musí ministerstvo dopravy připravit dokumentaci pro stavební povolení a najít peníze," uvedl. Ministerstvo i ŘSD podle něho v současné době přepracovává projektovou dokumentaci obchvatu, aby jeho stavba byla levnější. "Původně měl stát zhruba 3,5 miliardy korun, ministerstvo chce stlačit cenu k 1,5 miliardě, konečná cena by se podle mě mohla dostat ke dvěma miliardám," konstatoval Pobucký. Věří, že ministerstvo peníze na stavbu obchvatu najde. "Na začátek by stačilo půl miliardy na jeden rok, protože stavba je rozvržena do tří let," poznamenal.

Vydané územní rozhodnutí frýdecko-místeckým magistrátem, které potvrdil krajský úřad v odvolacím řízení, napadlo žalobou u Krajského soudu v Ostravě ekologické sdružení Beskydčan. Podle ekologů byla v územním řízení zvolena jižní varianta obchvatu, která zasahuje do chráněného území Natura 2000 - Niva Morávky. Také protestovali kvůli tomu, že úřady špatně posoudily vliv stavby na životní prostředí.

Soud částečně žalobě ekologů vyhověl a krajskému úřadu nařídil, aby se odvoláním proti územnímu rozhodnutí začal zabývat znovu. Podle Chrástkové se však úřad zabýval pouze tím, jestli je možné stavbu v plánované trase vést. "Soud vůči tomu, jak jsme se vypořádali s různými variantami, neměl žádné připomínky. Stavba je navržena v koridoru, který řeší jak územní plány obcí, tak i územní plán velkého územního celku Beskydy. Všechny plány počítaly s jižní variantou. Pokud se investor vešel do tohoto koridoru, tak je stavba v souladu se zákony," uvedla Chrástková. Dodala, že i podle posuzování vlivu staveb na životní prostředí vyšla nejlépe jižní varianta obchvatu města. Sdružení Beskydčan navrhovalo vést obchvat severní trasou nebo postavit pod městem tunel.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice