KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Příjezd do Zlína v novém kabátě

Příjezd do Zlína v novém kabátě

Publikováno: 17.10.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:09
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR 17. října 2007 ukončilo stavbu 'Silnice I/49 Zlín - Malenovice - II. etapa', která řeší zkapacitnění stávající dvouproudé silnice I/49 a nevyhovující dopravní situaci na příjezdu od Otrokovic do krajského města Zlína. Stavba byla zahájena v červenci 2005 s celkovým nákladem 589 mil. Kč.

'Již v rámci předběžného provozu se prokázalo, že realizací této stavby se jednoznačně zklidnil a zkvalitnil provoz na komunikaci. Navíc odpadly dlouhé kolony automobilů na výjezdu z města a výrazně ubylo obtěžování přilehlé zástavby hlukem.' upřesňuje přínos stavby pro Zlínský kraj generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.


Ředitelství silnic a dálnic ČR 17. října 2007 ukončilo stavbu 'Silnice I/49 Zlín - Malenovice - II. etapa.

Stavba 'Silnice I/49 Zlín - Malenovice, II. etapa' je provedena jako nedělený čtyřpruh v kategorii MS 16,5/60. Délka úpravy je 1.750 m a představuje položení 31.700 m2 živičných ploch.

Důležitou součástí stavby byly přeložky inženýrských sítí vodovodů, plynovodů, kabelů a vybudování oboustranných kanalizačních stok, odvodňujících komunikaci, které ale zároveň podchycují i odvodnění přilehlé zástavby. Rozšíření komunikace si vyžádalo rovněž přeložku železniční trati ČD v délce 710 m včetně přeložek drážních kabelů. Součástí stavby byla také výstavba dalších 4 mostních objektů. Pro ochranu přilehlé zástavby rodinných domů proti negativním vlivům dopravy byly vybudovány protihlukové stěny.

Na komunikaci je vybudováno 5 světelně řízených křižovatek, vzájemně koordinovaných i se stávajícími světelnými křižovatkami na silnici I/49.


Délka úpravy je 1.750 m a představuje položení 31.700 m2 živičných ploch.

Právě ukončený úsek navazuje na úsek I. etapy, který byl realizován v roce 1996, následnou etapou bude propojení silnice I/49 s rychlostní komunikací R55 - Obchvat Otrokovic. V současné době je tento úsek projektován a zahájení stavby ŘSD připravuje v roce 2009.

'Věříme, že se tato komunikace směřující k R55 a další u R49 stanou důstojným propojením Zlína se zbytkem republiky,' dodává Brunclík.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (41x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (39x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Zásadní zvrat čekat nemůžeme (33x)
Mobilita, pohyb, rychlost a další faktory rozhodují o úspěšnosti podnikání. Pohyb a rychlost v dopravě nedílně souvisejí...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice