Prezentace staveb společnosti SDS EXMOST, spol. s r. o. realizovaných v roce 2013
Rubrika: Zajímavosti
V souvislosti s realizovanými stavbami v loňském roce prezentujeme několik technicky náročných staveb, na kterých byla společnost SDS EXMOST spol. s r. o. buď generálním dodavatelem anebo členem sdružení. Významnou měrou se naše společnost podílí na spodních a vrchních stavbách při výstavbě mostů v Polsku při realizaci dálnice „Budowę autostrady A-4, odcinek Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschodni) – Jaroslaw (węzeł Wierzbna) od km 581+250 do km 622+450”. Dále rekonstrukce mostu evid. č. 150-026 na silnici II/150 v Havlíčkůvě Brodě, nově budované stavby mostů na Přeložce silnice I/35 Valašské Meziříčí – Lešná, 2.etapa novostavba lávku přes Jizeru v Semilech u stadionu a lávky Greenways Jizera v úseku Dolánky – Líšný.
BUDOWĘ AUTOSTRADY A-4, ODCINEK RZESZÓW (WĘZEŁ RZESZÓW WSCHODNI) - JAROSLAW (WĘZEŁ WIERZBNA) OD KM 581 + 250 DO KM 622 + 450
Stavební práce zahájeny v srpnu 2011 a ukončeny v květnu 2014. Jedná se o dálniční mosty WA-4, MA/PZ 6, WA 8, WA 9 a nadjezd WD-2. Při výstavbě betonových konstrukcí bylo použito bednění Doka. Investorem stavby je Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Varšava, Oddział GDDKiA v Řešově.
REKONSTRUKCE MOSTU EVID. Č. 150-026 NA SILNICI II/150 V HAVLÍČKOVĚ BRODĚ
Historický most převádí komunikaci II/150 přes řeku Sázavu a cyklostezku na pravém břehu řeky. Oprava probíhala v termínu od dubna 2012 do června 2013. Klenby, část horní stavby a spodní stavba byly během rekonstrukce ponechány. Nová nadbetonovaná deska NK, živičná vozovka, chodníky, zábradlí a VO. Investorem stavby byl kraj Vysočina.
PŘELOŽKA SILNICE I/35 VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ - LEŠNÁ, 2. ETAPA
Výstavba mostů zahájena v létě 2012, plánovaný termín dokončení všech stavebních prací na mostech je plánováno na prosinec 2013. Investorem je ŘSD ČR, správa Zlín.
SO 205 MOST NA PŘELOŽCE SILNICE III/0487 PŘES PŘELOŽKU SILNICE I/35 V KM 2,313
Most o třech polích, délka NK 89 m, rozpětí jednotlivých polí 25,5 + 37 + 24,5 m, šířka mostu 11,3 m, výška nad terénem 9,2 m, plocha NK 961 m2. Založení na vrtaných pilotách. NK trámová, monolitická z dodatečně předpjatého betonu.
SO 208 MOST NA SILNICI II. TŘÍDY PŘES PŘELOŽKU POTOKA STRUHY V KM 3,424
Monolitická železobetonová klenba o jednom poli, délka 7,7 m, šířka 9 m, výška nad terénem 2,78 m, plocha NK 69,42 m2. Z důvodu omezení přítoku vody objekt založen v larsenové jímce plošně.
LÁVKA PŘES JIZERU V SEMILECH U STADIONU
Novostavba lávky pro pěší se zavěšenou mostovkou s trubkovým hlavním obloukem výškově zakřiveným do tvaru paraboly, mostovka je půdorysně esovitě zakřivena, výškově ve vrcholovém oblouku o rozpětí 43,204 m. Mostovku tvoří dvojice trubkových nosníků se železobetonovou deskou NK. Délka mostu je 46,774 m. Stavba byla zahájena v dubnu 2012 a zprovozněna v prosinci 2012. Investorem je Město Semily.
LÁVKA GREENWAYS JIZERA V ÚSEKU DOLÁNKY - LÍŠNÝ
Nejdůležitějšími objekty cyklostezky jsou dvě nové lávky R2.201 Most-lávka A přes Jizeru Rakousy-Křížky a R2.202 Most-lávka B přes Jizeru Malá Skála pod Vesetou. Obě lávky jsou visuté konstrukce. Výstavba obou objektů byla zahájena v srpnu 2012 a dokončena v červnu letos. Dvojice hlavních táhel je vedena přes pylony a kotvena k samostatným kotevním blokům. Jsou použita táhla PROTAH. Investorem stavby bylo sdružení Český ráj.