KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Přestavba železniční stanice Cegléd v Maďarsku skončila

Přestavba železniční stanice Cegléd v Maďarsku skončila

Publikováno: 8.6.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:23
Rubrika: Aktuality

V maďarském Ceglédu byla dne 5. června 2008 za přítomnosti místních představitelů, českého velvyslance v Maďarsku Jaromíra Plíška předána objednateli zmodernizovaná železniční stanice. Zrekonstruovalo ji sdružení firem Cegléd Station Consortium vedené akciovou společností OHL ŽS. „Jsem rád, že jsme se mohli podílet na zvýšení komfortu i bezpečnosti železniční dopravy v Maďarsku a věřím, že cestující i železničáři v Ceglédu budou s naší prací spokojeni,“ řekl dnes Michal Štefl, předseda a generální ředitel OHL ŽS.

Železniční stanice Cegléd leží na hlavní trati Budapest – Solnok s odbočnou tratí na Kecskemét. Důvodem rekonstrukce byla nutnost přizpůsobit kolejiště na mezistaniční přepravní rychlost 140 km/hod. a zvýšit bezpečnost železničního provozu. Před rekonstrukcí totiž cestující pro příchod k vlakům používali pouze úrovňové přechody.

V první fázi stavby byla demontována levá část kolejiště, jehož nejstarší části pocházely dokonce z roku 1879. Oproti původnímu projektu byly při práci na železničním spodku doplněny vápenné stabilizace. Bylo vybudováno odvodnění a namontováno šest nových staničních kolejí. Stavbaři napojili tři vlečkové koleje, namontovali 22 jednoduchých výhybek a jednu výhybkovou křižovatku. U štíhlých výhybek osazených na vjezdovém zhlaví byl u maďarských železnic poprvé ve zkušebním provozu použit systém přestavníků Hydrolink vyvinutý společně maďarským výrobcem výhybek Vamáv a firmou Siemens.

Technické údaje:

  • Zemní práce 164.670 m3
  • Demontáž kolejí 18.900 m
  • Montáž kolejí 16.248 m
  • Demontáž výhybek 83
  • Montáž výhybek 53
  • Silniční přejezdy 4
  • Mosty, propustky 2
  • Podchody, nadchody 2
  • Nástupiště 11.950 m2
  • Kolejová váha 1

Tvar vjezdového zhlaví byl zásadně změněn – osa hlavních kolejí byla posunuta o 15 m vlevo. Tím došlo ke zvětšení poloměru oblouku na vjezdu do stanice a bylo nutné vybudovat dva nové mosty, přeložit koryto potoka a inženýrské sítě. Obdobnou úpravou prošlo i odjezdové zhlaví, kde vyrostla nová protihluková stěna. Průběžně bylo také rekonstruováno trakční vedení.

V druhé fázi během více než dvouměsíční výluky vybudovali stavbaři mezi kolejemi č. VI a VII nové ostrovní nástupiště s podchody. Bezbariérový přístup zde zajišťují výtahy. Na nástupištích vyrostly nové přístřešky ze dřeva a ocele, osvětlení, staniční rozhlas a informační systém. Rekonstruována byla také lávka pro pěší, která spojuje prostor staniční budovy s městskou částí Ceglédu. Dále byla dokončena kompletní přestavba kolejiště včetně elektronické kolejové váhy, zpevněna nakládková a vykládková místa, vybudováno sdělovací a zabezpečovací zařízení a silniční přejezdy. Dokončeno bylo odvodnění, kanalizace, vodovod, protihlukové a terénní úpravy.

Cegléd Station Consortium, jehož členy jsou OHL ŽS a Szentesi Vasútépítö, získalo zakázku v mezinárodním tendru vyhlášeném maďarským ministerstvem dopravy a maďarskými drahami MÁV ZRt. Celková výše investic přesáhla 38,2 mil. EUR.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (37x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice