KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Předváděcí akce Mercedes-Benz Trucks Česká republika na letišti Kámen

Předváděcí akce Mercedes-Benz Trucks Česká republika na letišti Kámen

Publikováno: 14.10.2019
Rubrika: Aktuality

V prvním říjnovém týdnu pořádal český dovozce nákladních vozidel značky Mercedes-Benz, společnost Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o., pro své zákazníky prezentační akci nových systémů, které jsou použity v nové generaci Actrosu. Inovovaná řada Actros byla tisku představena před veletrhem IAA v září 2018, na veletrhu IAA v Hannoveru byla oficiálně uvedena na trh a první vozidla se k zákazníkům dostala v červnu 2019. 

Revoluční technologie, poprvé použité v nákladním vozidle, vzbudily velký zájem především odborné veřejnosti a provozovatelů nákladních vozidel a velké diskuse o budoucnosti techniky nákladních vozidel. Nové prvky, jako je kompletně digitalizovaná multimediální přístrojová deska Multimedia Cockpit Interactive s logikou ovládání podobnou chytrým telefonům, nebo zpětná zrcátka MirrorCam, kde je pohled vzad realizován dvojicí kamer a dvojicí displejů uvnitř kabiny, jsou na trhu nákladních vozidel zatím jedinečné. Poprvé je v sériovém nákladním vozidle též použit systém autonomního řízení úrovně 2, Active Drive Assist (ADA), který je schopen vést vozidlo v rámci jízdního pruhu samostatně bez zásahu řidiče. V neposlední řadě je nutné zmínit i novou generaci prediktivního tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) s novou funkcí Interurban, který je schopen vozidlo v běžném provozu samostatně a hospodárně vést nejen na dálnicích nebo hlavních silnicích, ale i v zatáčkách nebo přes křižovatky. Systém PPC je sériovou výbavou všech vozidel inovovaných řad Actros a Arocs. Do stavebních vozidel Arocs je též možné objednat většinu nových prvků. Inovované systémy přináší novou úroveň aktivní bezpečnosti jízdy.

Předvádění na bývalém záložním letišti u obce Kámen u Pacova umožnilo všem pozvaným zákazníkům a příznivcům nákladních vozů si mimo běžný silniční provoz vyzkoušet nové systémy a udělat si obrázek o možnostech, které nová generace Actrosu a Arocsu přináší.

Nový Actros – důležité inovace

Poznávání inovací na vlastní kůži – na cestách za volantem nového Actrosu

Nový Actros je v současnosti etalonem v dálkové dopravě. Vlajková loď divize Mercedes-Benz Trucks přitom boduje především vnitřními hodnotami. Velká část inovací byla vyvinuta s jasným cílem citelně podpořit řidiče, zákazníky a celou společnost. Nový Mercedes-Benz Actros proto přináší odpovědi na nové výzvy v oblastech bezpečnosti, hospodárnosti a disponibility v podobě mnoha novinek, mezi něž patří multimediální přístrojová deska Multimedia Cockpit, MirrorCam místo vnějších zpětných zrcátek, zdokonalené bezpečnostní systémy nebo částečně automatizovaná jízda.

Částečně automatizovaná jízda v celém rozsahu rychlostí: Nový systém Active Drive Assist

Milníkem v konstrukci nákladních vozidel je nový Active Drive Assist. Systém se orientuje pomocí kamery, která sleduje podélná značení na vozovce, a za určitých podmínek zajišťuje řízení nákladního vozidla v podélném i příčném směru. Active Drive Assist dokáže při splnění určitých předpokladů samočinně řídit, brzdit a zrychlovat. Systém tak poprvé v sériově vyráběném nákladním vozidle umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí a představuje první velký krok na cestě k autonomní jízdě. Active Drive Assist je však i nadále asistenčním systémem, který řidiče podporuje, avšak nezbavuje jej trvalé odpovědnosti za řízení vozidla.

První sériově vyráběné nákladní vozidlo se systémem MirrorCam místo vnějších zpětných zrcátek

Hlavní a širokoúhlá vnější zpětná zrcátka jsou u nového modelu Actros nahrazena standardně dodávaným systémem MirrorCam. MirrorCam přináší enormní zlepšení aerodynamiky, bezpečnosti a ovladatelnosti vozidla. Systém je tvořen dvěma kamerami, které směřují dozadu. Jejich obrazy jsou zobrazovány na dvou displejích, umístěných v kabině na sloupcích A. Displeje podporují řidiče například speciálními liniemi, které usnadňují odhadování vzdálenosti vzadu jedoucích vozidel nebo překážek při manévrování, odbočování a při změně jízdního pruhu. Další velkou výhodou je výrazné zlepšení výhledu z kabiny díky nepřítomnosti běžných velkoplošných zrcátek.

Lepší ochrana chodců a cyklistů: Optimalizovaný asistent pro odbočování používá displeje systému MirrorCam

Asistent pro odbočování je k dispozici již od roku 2016 a v současnosti je jediným systémem svého druhu, který je kompletně integrován do konstrukce vozidla. Asistent pro odbočování minimalizuje pravděpodobnost nebezpečných nehod na straně spolujezdce při odbočování vpravo, resp. při přejezdu do pravého jízdního pruhu. Výstražný systém byl nyní znovu vylepšen. MirrorCam a asistent pro odbočování pracují v novém modelu Actros ruku v ruce – všechna relevantní upozornění se zobrazují na jednom místě na displejích MirrorCam.

Active Brake Assist 5: Nová generace asistenta nouzového brždění

Zdokonalený systém dokáže nyní díky kombinaci radarových a kamerových systémů ještě lépe reagovat na chodce. Osvědčené funkce předchůdce zůstaly zachovány. Active Brake Assist 5 podporuje řidiče, hrozí-li čelní kolize, lhostejno, zda se stojícím nebo vpředu jedoucím vozidlem či chodcem. V případě nouze aktivuje systém automaticky maximální brzdění. Důležitá je skutečnost, že Active Brake Assist 5 je pouze asistenčním systémem, takže řidič nese i nadále veškerou odpovědnost za bezpečné řízení vozidla. Tato odpovědnost zahrnuje mj. také povinnost řidiče mít vozidlo nepřetržitě pod kontrolou ve všech dopravních situacích.

Nový systém Predictive Powertrain Control: Automatická úspora paliva – nyní i na silnicích, mimo dálnice

Spotřeba paliva nového modelu Actros byla v porovnání s předchůdcem znovu výrazně snížena. Zásadní podíl na tom má rozšířený systém řízení tempomatu a převodovky Predictive Powertrain Control (PPC). Novinkou je mimo jiné možnost používat PPC i na běžných silnicích mimo město. Ke snižování spotřeby paliva nového modelu Actros přispívají také aerodynamická vylepšení v podobě systému MirrorCam a nových spoilerů na rozích kabiny. U některých verzí jsou kromě toho použity také nové stálé převody na zadní nápravě pro ještě hospodárnější provoz.

Síťové propojení a intuitivní ovládání mimo jiné i díky multimediální přístrojové desce Multimedia Cockpit

Nová multimediální přístrojová deska, Multimedia Cockpit, nabízí řidiči zcela nové možnosti ovládání se zvýšeným komfortem. Apple CarPlay i Android Auto, vše je k dispozici. Součástí multimediální přístrojové desky Multimedia Cockpit jsou dva velké displeje. Primární displej nahrazuje konvenční panel sdružených přístrojů. Na něm jsou zobrazována například veškerá upozornění a pokyny asistenčních systémů a nového systému pro rozpoznávání dopravních značek. Druhý dotykový displej v prostřední části přístrojové desky slouží k ovládání vybraných aplikací portálu „Mercedes-Benz Truck App Portal“, virtuálních ovládacích prvků a k zobrazování mapových podkladů i pokynů nového navigačního systému. Podnikatelé bezesporu ocení kontrolu nákladního vozidla v reálném čase prostřednictvím Fleetboardu a službu Mercedes-Benz Uptime díky datovému modulu Truck Data Center.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz ActrosNový Mercedes-Benz Actros

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (53x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (32x)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (32x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...