KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Pražský dopravní podnik začne letos stavět tramvajovou trať k nádraží v Podbabě

Pražský dopravní podnik začne letos stavět tramvajovou trať k nádraží v Podbabě

Publikováno: 14.6.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 10:36
Rubrika: 2010

Pražský dopravní podnik letos začne s prodloužením tramvajové trati z Podbaby k plánované železniční zastávce Praha - Podbaba. Ředitel podniku Martin Dvořák dnes po jednání představenstva novinářům řekl, že stavební práce budou zahájeny na sklonku léta nebo na podzim. Podle mluvčí dopravního podniku Ilony Vysoudilové se náklady na výstavbu budou pohybovat kolem 500 milionů korun.

"Prodloužení trati v Podbabě je na spadnutí," uvedl Dvořák. Stavba by měla podle dřívějších informací Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) zahrnovat asi 400 metrů nové tratě, zároveň by mělo být rekonstruováno 300 metrů nynějších kolejnic. Vznikne také nová tramvajová smyčka. Uvažuje se o tom, že by se trať v budoucnu prodloužila do Suchdola.
Hlavním cílem prodloužení je vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj. Proti původním předpokladům bude ale podle DPP železniční zastávka Podbaba vybudována s několikaletým zpožděním, není tedy jasné, kdy se cestující přestupu dočkají.

DPP ale stavbu odkládat nechce především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci by mohl získat z operačního programu Praha - Konkurenceschopnost. Pokud by podnik s výstavbou v blízké době nezačal, musel by také opravit podbabskou tramvajovou smyčku, která je ve špatném technickém stavu.

Podnik má letos v plánu rozsáhlé rekonstrukce tramvajových tratí. V současné době se opravují kolejnice v okolí zastávky Anděl a dále v Plzeňské ulici až do obratiště Sídliště Řepy. Pracuje se rovněž v Myslíkově ulici a během letních měsíců přijde řada také na trať ve Spálené ulici a na Národní třídě.

Kromě toho by chtěl podnik ještě letos opravit trať v ulici V Olšinách, ve Vyšehradské ulici mezi zastávkami Moráň a Albertov a v okolí Výstaviště. Představenstvo DPP zároveň dnes doporučilo v nejbližším možném termínu opravit estakádu v Modřanech. Na té musel být kvůli havarijnímu stavu loni v září na několik týdnů zastaven provoz.

Poslední nově vybudovanou tramvajovou tratí bylo v roce 2008 prodloužení kolejnic ze zastávky Laurová ke stanici metra Radlická. Pět let předtím DPP zprovoznil trať z Hlubočep na Barrandov. V posledních dvou letech se rozsah tramvajové sítě neměnil.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (123x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice