KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Prahou bude možné projet plynuleji

Prahou bude možné projet plynuleji

Publikováno: 22.1.2008, Aktualizováno: 15.12.2008 17:00
Rubrika: Aktuality

Zhruba do půldruhého roku by řidiči měli projet Prahou mezi ústeckou a brněnskou dálnicí bez toho, že by museli zastavit na jediném semaforu. Bude dokončena mimoúrovňová křižovatka v Liberecké ulici a Vysočanská radiála mezi Kbelskou ulicí a vnějším okruhem u rychlostní silnice na Mladou Boleslav, řekl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Nyní motoristé jezdí mezi oběma dálnicemi Kbelskou a Průmyslovou ulicí, semaforů je tam celá řada. Problematický je i sjezd na Štěrboholskou radiálu. Vysočanská radiála bude podle Šteinera uvedena do provozu patrně začátkem příštího roku. Pak řidiči budou jezdit po ní a po části vnějšího obchvatu a po Štěrboholské radiále. 'Jde o náhradu Pražského okruhu na severovýchodě. Je to vše mimo obytnou zástavbu,' uvedl radní.

Jedinou významnější silnicí, která bude v metropoli otevřena letos, bude poslední část Pobřežní mezi Invalidovnou a Švábkami v Karlíně. Podle předpokladů by po ní měli řidiči začít jezdit na přelomu léta a podzimu.

V Praze bude pokračovat také výstavba mimoúrovňové křižovatky Malovanka, která bude součástí vnitřního automobilového okruhu. Dokončena by měla být příští rok. Z městských dopravních investic se bude dále stavět severozápadní část vnitřního okruhu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka s tunely pod Letnou a Stromovkou. Měla by být podle Šteinera otevřena někdy mezi lety 2010 a 2011.

Projekt se chystá na poslední chybějící část vnitřního okruhu, a to na severovýchodě. Nejdále je podle Šteinera v přípravě úseku mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou. 'Usilujeme o stavební povolení, aby výstavba plynule navázala na severozápadní část okruhu,' řekl radní. Ještě letos začne výstavba rozšíření Štěrboholské radiály v místě, kde jízdní pásy oddělují betonové zátarasy. V budoucnu tam severovýchodní část okruhu vyústí.

Podle Šteinera není stavba této části okruhu tak nezbytná jako na severozápadě. 'V Povltavské, na Balabence a ve Spojovací ulici žádné zácpy nevznikají,' uvedl radní. Naopak třeba v ulici Milady Horákové je dopravní situace často kritická.

Součástí plánů na zlepšení dopravní situace ve městě je také dostavba radiál, tedy spojnic vnitřního a vnějšího okruhu. 'Pro nás je priorita dokončení městského okruhu, radiály jsou na druhém místě,' podotkl Šteiner. Nyní se projektuje Radlická radiála. Dříve, než bude hotova severozápadní část vnitřního okruhu, se patrně stavět nebude.

Ještě složitější je situace s Břevnovskou radiálou. 'Každý si vymýšlí dokonalá a nákladná řešení, tunely. Tím se pochopitelně horizont výstavby oddaluje,' uvedl radní. Zatím se proto jako náhradní řešení rozšiřuje Karlovarská ulice.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice